Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg trenger prikker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 14:27   #141
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger prikker

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det har nå holdt i flere timer allerede såh.

Det må være ny rekord!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:28   #142
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

du får en av meg

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:44   #143
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes diskusjon om hvordan vi tar i mot nye brukere er på sin plass med jevne mellomrom. Når det gjelder rødprikking av prikketigging for å komme på markedsplassen så er min (som smilefjes) opplevelse at dette har vært en ønsket praksis, også fra forumledelsen.

Jeg har stor forståelse for at masse røde prikker ikke er noen hyggelig velkomst når man kommer inn på et nytt forum. Men når man altså har forklart brukeren at akkurat prikketigging som direkte konsekvens av å ville bruke forumet på grunn av markedsplassen (slik HI også her skriver, så vidt jeg husker) nærmest er en formalitet, så føler jeg at det blir mindre "mobb" over det enn om man går til felles angrep på en ny bruker for å skrive dårlig, eller formulere seg klønete. Med mindre folk skriver veldig slemme kommentarer i rødprikkene.

Mulig hukommelsen min er god (eller, nei, det tror jeg ikke ), men jeg husker hvordan det var her tidligere. Hvor brukere uten noe særlig innlegg produserte salgstråder i mengder, dyttet på tråder (og fjernet innleggene) i det uendelige. På tross av tilbakemeldinger. Det var irriterende, og så vidt jeg husker ble reglene strammet kraftig inn for å utestenge disse brukerne fra markedsplassen, og vri litt på markedsplassens innhold og funksjon på forumet.

Det har flere ganger i tråden blitt spurt om nødvendigheten av å rødprikke hvis noen allerede har gitt en beskjed. Jeg kan jo forklare hvorfor jeg gjorde det spontant i går, riktignok før det hadde kommet så mange svar. Det er fordi jeg ønsker å gi nye brukere som oppgir at deres engasjement på forumet trigges av et ønske om tilgang til markedsplassen lenger vei dit, og tid til å bli mer kjent med forumet. Jeg synes ikke den type oppførsel er tillitvekkende, og da spiller det ingen trille om hvilket forum jeg befinner meg på. Dette har jeg sagt i tråder om markedsplassen tidligere også, men jeg er altså mer komfortabel med å bruke markedsplassen og oppgi identiteten min til folk når jeg vet at eventuelle kjøpere faktisk har gitt noe av seg selv på forumet, og har en viss tillit. Det er annerledes for meg å oppgi identiteten min til folk jeg ikke aner hvem jeg er på FP hvor jeg tross alt har gitt litt av meg selv over tid, og det å gjøre det samme på Finn.no. Rødprikkingen henger altså direkte sammen med dette, ikke et ønske om å være en del av en tanketom og slem mobb.

Når det er sagt så ønsker jeg fimba velkommen til forumet. Hvis du har et ønske om å delta i forumet som helhet så håper jeg virkelig at du blir! Det er ikke få brukere som har hatt en kronglete start her på FP, men som etter kort tid er kjempeaktive.

Gammel 01-01-12, 14:47   #144
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av fimba, her.

Jeg er mest interessert i å kjøpe jeg da Men det finnes alltid mange andre muligheter

Jeg håper du tar det litt med ro i innleggssankingen og istedet for å se på FP primært som et sted å kjøpe, faktisk ser at det er et fint forum å være på , og faktisk ganske annerledes enn andre forum på mange måter.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:47   #145
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Irma:

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:50   #146
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg for min del har aldri skjønt hvorfor prikker skal skape så enormt med følelser. Folk tar jo helt av. Dessuten har vi ikke hatt rødprikker på panelet denne julen. hvorfor ikke? Det er fargerikt og fint når det sprudler en blanding av rød og grønne prikker. Trodde det var en tradisjon her. Var det feil?

Jeg har og savnet det. Det er koselig når panelet blinker i rødt og grønt.

Jeg tror ikke HI lar seg skremme vekk, og kjenner jeg henne rett så blir hun nok fast inventaar her etter hvert.
Velkommen fimba jeg tipper du vil trives veldig godt.

Gammel 01-01-12, 14:53   #147
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Og Irma:

Gammel 01-01-12, 15:10   #148
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes diskusjon om hvordan vi tar i mot nye brukere er på sin plass med jevne mellomrom. Når det gjelder rødprikking av prikketigging for å komme på markedsplassen så er min (som smilefjes) opplevelse at dette har vært en ønsket praksis, også fra forumledelsen.

Jeg har stor forståelse for at masse røde prikker ikke er noen hyggelig velkomst når man kommer inn på et nytt forum. Men når man altså har forklart brukeren at akkurat prikketigging som direkte konsekvens av å ville bruke forumet på grunn av markedsplassen (slik HI også her skriver, så vidt jeg husker) nærmest er en formalitet, så føler jeg at det blir mindre "mobb" over det enn om man går til felles angrep på en ny bruker for å skrive dårlig, eller formulere seg klønete. Med mindre folk skriver veldig slemme kommentarer i rødprikkene.

Jeg er HELT enig med deg i at vi må regulere tilgang til markedsplassen. Og jeg syntes også store deler av tråden her er ok. Folk forklarer greit at det ikke er lurt å tigge om prikker og Fimba tar det til etterretning. Men likevel så postes det innlegg som de vist under her (også etter at hun har tatt poenget)... Jada, mulig det er ment som humørfylt, men jeg ikke oppfattet det sånn om jeg var nykommer. Syntes Fimba taklet dette så bra som hun kunne:

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Du får ingen prikk, men du skal få et punktum til setningen din.
.
Vær så god.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvis du hadde vært litt aktiv her inne hadde du funnet ut ganske kjapt at det ikke var så lurt.

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ah, det forklarer signaturen din, du trodde dette var et slankeforum, ettersom vekta di er den ene tingen du ønsker at alle skal få med seg om deg?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Som sagt: de fleste prikker FØR de leser lenger ned på innleggene. Om du ikke gidder å endre hovedinnlegget, så er det bare å forberede seg på MANGE flere av de røde, fine prikkene.

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Du rakk 50 innlegg på fire timer! Bra jobba, fimba!

Opprinnelig lagt inn av Beckett, her.

Mens min tilgivelsesterskel blir høyere for hver gang jeg ser en tråd dratt opp igjen av fimba. 50 mer eller mindre uinteressante innlegg på 4 timer, liksom.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Fimba, skjønner du regelen for tilgang på markedsplassen nå, eller satser du bare på å produsere nok innlegg, håpe det gir prikker og deretter kun bruke markedsplassen?

Jeg er enig med deg Skilpadda, og det at folk sender røde prikker får være greit nok. Men vi bør kunne spare oss sånt som er skrevet over her. Jeg syntes det er et under om Fimba blir.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 15:13   #149
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg driter virkelig i om noen tigger grønne prikker. Fatter ikke at det er noe å hisse seg opp over.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 15:13   #150
fimba
Superaktiv

fimba sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Jesus Christensen. Tjo hei, faderullan!

Gammel 01-01-12, 15:20   #151
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det var ingen som bet seg merke i hva jeg fikk til jul, nei?

Gammel 01-01-12, 15:25   #152
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det var ingen som bet seg merke i hva jeg fikk til jul, nei?

Johsj jeg tror Bauche kommenterte det lengre oppe her.

Gammel 01-01-12, 15:27   #153
Slettet bruker
Passiv

Standard

Greia med prikker er at de gir sosialt innpass. Dess mer man finner seg til rette i den sosiale sammenhengen her, dess mer innpå andre brukere kommer man i og med at mer av forumet åpner seg. Da er det greit at det systemet brukes etter hensikten. Hvis ikke kan vi jo droppe ryktesystemet og åpne m2 for Google.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 15:27   #154
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Greia med prikker er at de gir sosialt innpass. Dess mer man finner seg til rette i den sosiale sammenhengen her, dess mer innpå andre brukere kommer man i og med at mer av forumet åpner seg. Da er det greit at det systemet brukes etter hensikten. Hvis ikke kan vi jo droppe ryktesystemet og åpne m2 for Google.

Gammel 01-01-12, 15:30   #155
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Johsj jeg tror Bauche kommenterte det lengre oppe her.

Åh.

Gammel 01-01-12, 15:31   #156
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg liker FP nettopp pga slike tråder jeg. Ikke at jeg rødprikker noe nevneverdig (eller, grønnprikker for den saks skyld), men tråder kan gå til prikkebonanza, til diskusjon på null komma niks - og heldige Vimsen som skal til Rotterdam da!.

Jeg synes ikke man må ta seg nær av at man blir får en rødprikk jeg altså - ikke ti heller. Og jeg vil tro at når man har produsert 400 innlegg, så har men tilstrekkelig med ryktepoeng også.

Gammel 01-01-12, 15:32   #157
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg sier meg herved uenig i _alt_ Teofelia, Mim og "de" sier. På prinsippielt grunnlag. Og hei til deg, fimba. :-)

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 15:32   #158
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

"De, De, De"
Tulinger, hele hurven.

Gammel 01-01-12, 15:33   #159
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Observant er mitt mellomnavn

Gammel 01-01-12, 15:33   #160
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje vi skal ta en øl?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.