Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bonde skjøt hund

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-14, 21:26   #201
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bonde skjøt hund

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg er ikke enig i at du fremstår slik.

Takk. Jeg vet jeg var sint her i dag, men jeg kjenner meg ikke igjen, og det er det heldigvis flere som har sagt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 21:36   #202
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når bonden også kommer kjørende på ATVen mot hundeeier og hund, hunden går/springer mot bonden for å hilse, for så att bonden skyter hunden i foten.
Man kan ikke nå si denne hunden er til fare for noen som helst nå.
Hunden kunne nok på dette punktet vært reddet. Muligens med en fot mindre, men i live! Men hva gjør bonden? Jo, regelrett henretter hunden med ennå ett skudd i brystet.
Æ blir faenmæ kvalm....

Gammel 07-08-14, 22:03   #203
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det tenker jeg også. Etter det første skuddet som traff i foten, så kan hunden neppe sies å være til fare for sauene lenger. Så det andre skuddet kan i alle tilfeller ikke forsvares.

Gammel 07-08-14, 22:04   #204
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes dere virkelig at en hund som har fått foten sin skutta av bør leve videre?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 22:10   #205
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står jo ingen steder hvor alvorlig skadet den var. Virker ikke som noen tok seg tid til å sjekke før andre skuddet.

Gammel 07-08-14, 22:13   #206
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Synes dere virkelig at en hund som har fått foten sin skutta av bør leve videre?

En hund klarer fint ha ett bra liv med en mindre fot.
Det er heller ikke en vurdering som er opp til bonden og ta der og da.

Gammel 07-08-14, 22:19   #207
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Om denne hunden hadde greid å ta livet av en sau kan jeg aldri tenke meg at folk hadde holdt minnestund for sauen eller truet hundeeieren på livet fordi han ikke holdt styr på "babyen" sin.

Jeg mener overhodet ikke at bonden handlet riktig. Men samtidig har jeg ikke inntrykk av at det er lett å bli kvitt hunder i nabolaget som oppfører seg truende mot andre på to eller fire ben.

Slike hendelser (jakt/angrep)skjer så fort, om en skal vente og se er vel gjerne hunden langt av gårde uten at en får gjort noe? De gangene vi har opplevd at hunder uten bånd har begynt å løpe etter ungene har de som regel gått fint ved eieren helt til de sprang av gårde, og selv om eierne hander raskt har det alltid tatt en stund før hunden har vært hentet inn igjen og holdt fast. Og om man da ønsker at hunden skal ferdes på ok vis rundt omkring skjønner jeg ikke at folk ikke bare har den i bånd?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 22:30   #208
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne minnestunden er nok like fullt en ren demonstrasjon for handlingen. Man er ikke enig i den, og derfor blir det sånn.

Så å kalle det en ren minnestund er nok kanskje litt feil, selv om det er det som blir gjort.

Men tror nok hovedsaken bak, er og vise avsky mot det som skjedde.

Jeg håper også en opprydding i lovverket. Jeg ønsker ikke at sauebonder skal kunne plaffe ned enhver hund på eiendommen sin som det skulle passe de best.

Gammel 07-08-14, 22:32   #209
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vel ikke vi kan si så veldig mye sikkert om hendelsesforløpet ut fra de beskrivelsene som er gitt bortsett fra en hund som løper løs i beiteområde og en sauebonde som skyter hunden først i foten og så dødelig skudd.

Ellers lurer jeg på om dere som klager på uoppdragne barn som ikke skjønner at de ikke skal borti hundene deres kan takke alle de med "snille hunder" mer enn foreldrene. Å omgås dyr må læres. Av noen som kan dyr. Hvis foreldrene ikke kan dyr kan ungene ikke lære det av dem, det betyr ikke nødvendigvis at de er uoppdragne. Jeg kjenner jeg blir sint av sånne holdninger. Ferdes man på offentlig sted med firbente må man faktisk ta menneskene i området med på kjøpet. Jeg har vokst opp med dyr og leser oftest dyr ganske bra, men jeg ser jo at mange ikke gjør det, da blir det også vanskeligere å si noe om hva dyret synes om situasjonen. Dyr blir også skumlere da fordi ting tilsynelatende skjer plutselig. "Den lå der jo så snill og rolig og plutselig glefset og snerret den" kan fint ha vært en hund som åpenbart prøver så godt den kan å kontrollere seg selv mens den ønsker seg bort før det blir for mye for den.

Gammel 07-08-14, 22:33   #210
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Om den bør leve videre, det avhenger av skadeomfanget, men en hund kan fint leve med bare tre ben. Faktisk er det hunder som er lammet i for- eller bakkropp, og som da har rullestol, og de lever et finfint liv. Jeg så selv en liten hund med rullestol på bakkroppen i sommer, og for en lykelig og fin hund!!

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg mener overhodet ikke at bonden handlet riktig. Men samtidig har jeg ikke inntrykk av at det er lett å bli kvitt hunder i nabolaget som oppfører seg truende mot andre på to eller fire ben.

Jeg tenker at det er bra at det er vanskelig å "bli kvitt" hunder som noen mener er til trussel. De som føler seg truet er i mange tilfeller ikke de rette til å vurdere hvor truende hunden faktisk er. Derfor har vi en ordning som innebærer anmeldelse og en tredjepart som vurderer saken.

Det fikk vi veldig godt forklart da gutten vår ble bitt av hund. Vi ringte politiet bare for å forhøre oss litt. Vi ønsket ikke å anmelde eierne, da det hele var et uhell, men vi ønsket å vite hvordan gangen i dette var.

Vi ble da forklart at vi måtte anmelde, eller "anmelde", rettere sagt, og så kom politiet inn som en nøytral tredjepart for å vurdere saken. I slike saker så er hverken fornærmede eller hundeeiere de riktige til å vurdere, da de ser ting fra sitt ståsted.

Og det er nettopp det som gjør meg så forbannet her. At sauebonden tok saken i egne hender. Han er ikke den rette til å avgjøre hundens skjebne.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 22:33   #211
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes godt både bonde og hundeeier kan få en fin bot etter denne hendelsen. Begge har opptrådd uaktsomt og skapt potensielt farlige situasjoner.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 22:34   #212
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Om den bør leve videre, det avhenger av skadeomfanget, men en hund kan fint leve med bare tre ben. Faktisk er det hunder som er lammet i for- eller bakkropp, og som da har rullestol, og de lever et finfint liv. Jeg så selv en liten hund med rullestol på bakkroppen i sommer, og for en lykelig og fin hund!!

Eh, ok. Beklager, men da har man gått alt for langt i å menneskeliggjøre hunden, etter mitt syn.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 22:39   #213
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror vel ikke vi kan si så veldig mye sikkert om hendelsesforløpet ut fra de beskrivelsene som er gitt bortsett fra en hund som løper løs i beiteområde og en sauebonde som skyter hunden først i foten og så dødelig skudd.

Ellers lurer jeg på om dere som klager på uoppdragne barn som ikke skjønner at de ikke skal borti hundene deres kan takke alle de med "snille hunder" mer enn foreldrene. Å omgås dyr må læres. Av noen som kan dyr. Hvis foreldrene ikke kan dyr kan ungene ikke lære det av dem, det betyr ikke nødvendigvis at de er uoppdragne. Jeg kjenner jeg blir sint av sånne holdninger. Ferdes man på offentlig sted med firbente må man faktisk ta menneskene i området med på kjøpet. Jeg har vokst opp med dyr og leser oftest dyr ganske bra, men jeg ser jo at mange ikke gjør det, da blir det også vanskeligere å si noe om hva dyret synes om situasjonen. Dyr blir også skumlere da fordi ting tilsynelatende skjer plutselig. "Den lå der jo så snill og rolig og plutselig glefset og snerret den" kan fint ha vært en hund som åpenbart prøver så godt den kan å kontrollere seg selv mens den ønsker seg bort før det blir for mye for den.

Regelen er ganske enkel: man går aldri bort til en ukjent hund. På samme måte som hunden aldri skal gå bort til fremmede ute.

Jeg tror heller ikke jeg har brukt ordet "uoppdragen"?

Vi fortelle alle barn her hvordan de skal oppføre seg rundt hundene, men det er ikke alle som respekter det likevel, dessverre.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 22:42   #214
Katta
maler

Katta sin avatar

Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Regelen er ganske enkel: man går aldri bort til en ukjent hund. På samme måte som hunden aldri skal gå bort til fremmede ute.

Jeg tror heller ikke jeg har brukt ordet "uoppdragen"?

Vi fortelle alle barn her hvordan de skal oppføre seg rundt hundene, men det er ikke alle som respekter det likevel, dessverre.

Nei, det var ikke du som brukte ordet uoppdragen. Og ja, den regelen må alle barn lære seg, men jeg tror ikke alle foreldre heller vet det (og de får ikke akkurat drahjelp til å lære det av alle de som lufter snille hunder som vil hilse).

Unger som ikke greier å oppføre seg rundt dyr må rett og slett få krass beskjed om at da kan de ikke borti dem. Men der som med alt annet er det vel unger som mangler både ører og gjennomføringsevne.

Gammel 07-08-14, 22:43   #215
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Jeg håper også en opprydding i lovverket. Jeg ønsker ikke at sauebonder skal kunne plaffe ned enhver hund på eiendommen sin som det skulle passe de best.

Man trenger ikke rydde opp i lovverket. Man kan ikke skyte en hund som ikke er i angrep. Å fjerne nødverge paragrafen er galskap. Da vil i såfall dyr få bedre rettsvern enn mennesker.
Det er veldig, veldig enkelt å unngå å få hunden sin skutt av en rasende dyreeier. Det er faktisk enkeltpenkelt. Ha den i bånd. "Ingen" slurver med å sikre ungene i bil, selv om det sannsynligvis vil gå bra. Hver eneste gang.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 22:47   #216
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, men det var da ikke det jeg sa? Og i såfall er jo det fullt mulig. Man trenger ikke forholde seg til hund hvis man ikke vil. At idioter finnes overalt, på alle områder, er ikke en foholdsregel jeg trenger å ta i enhver diskusjon.

Du leste meg helt feil hvis du tolket meg annerledes.

Jeg mente det som en respons på at du sa noe om at enkelte bare fremhever de negative opplevelsene. Jeg ønsker i utgangspunktet ingen opplevelser med hund, så for meg er den mest positive opplevelsen at det ikke blir noen opplevelse. Ergo fremhever jeg ikke at i dag gikk jeg forbi en hund som gikk i bånd og eieren oppførte seg (i mine øyne) eksemplarisk.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 22:48   #217
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker mye tid på å lære mine barn at man går ikke bare bort til fremmede hunder.

Den ene dagen er det en snill og god hund, men neste dag så savner barna en finger.

Selv om foreldrene ikke har store erfaringen med hun, så lærer man barna sine og IKKE gå bort til fremmede hunder uten å spørre først.

Og når man får beskjed om å gå bort fra hundene, så hører man. Det har ingenting med hundevanthet å gjøre, det har med oppdragelse å gjøre.

Og når mine hunder ligger å slapper av og sover etter en lang dag fordi de feks skal i gruppen senere på dagen, er jeg ikke inntr i andres unger hivende over de. Og ja, jeg blir grådig irritert over uoppdragne unger som da ikke kan høre etter.

Og mine er snille, så de gjør ingenting, men de er slitne og vil sove. Så koffor skal de måtte akseptere at ungene henger rundt halsen på de.

At du irriterer deg over sånne holdninger må du bare gjøre. Men det endrer ikke mitt syn på den saken.

Gammel 07-08-14, 22:51   #218
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det var ikke du som brukte ordet uoppdragen. Og ja, den regelen må alle barn lære seg, men jeg tror ikke alle foreldre heller vet det (og de får ikke akkurat drahjelp til å lære det av alle de som lufter snille hunder som vil hilse).

Jeg syns det der er kjempevanskelig. Selv er jeg allergisk mot pelsdyr og har følgelig fint lite selverfart kunnskap om hund å lære bort, og mine barn har aldri hatt utstrakt kontakt med en. Jeg vet dog veldig godt at barn ikke skal gå bort til hunder uinvitert. Men veldig ofte, når jeg forteller ungene at de ikke skal gå bort til en fremmed hund, kommer det fra eieren: "Joda, han er så snill så. Klart det er bare å klappe."

Og da er det jammen ikke lett å kommunisere til ungene at 1) selv om alle hunder du hittil har møtt har vært fredelige, betyr ikke det at den neste vil være det, og 2) det er umulig å vite hvilke hundeeiere som har peiling og hvilke som er idioter. Du kan derfor ikke nødvendigvis stole på folk som hevder at hunden deres er snill.

Det virker som jeg har klart å formidle at de i alle fall alltid skal spørre om lov før de klapper, og det er forhåpentligvis en god start. De har dog ingen mulighet til å skille en lykkelig hund fra en som bare så vidt tolererer kontakten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 22:52   #219
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Det møtte opp 1000 mennesker til "minnestund" på Hellestø.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 22:54   #220
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke lest saken så grundig, men har fulgt tråden. Det jeg lurer veldig på er: hvor vanlig er det at folk tusler rundt med skytevåpen?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.