|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bonde skjøt hund
Tror de fleste bønder har hagle på gården.
|
|
|
#3 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jaha. Hva bruker de hagla til? I det daglige? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
De bruker den til å true fremmedfolk som kommer luskende til gards! Seriøst, leser du ikke Donald!?
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Bonde skjøt hundKatta... Har nok såre tær. For jeg blir litt lei meg. Det blir litt sånn "damn if you do" osv når du antyder at det er hundeeieres egen feil at barn kommer bort for å klappe. Jeg har heller ikke brukt ordet "uoppdragen", og jeg vet at du heller ikke har beskyldt meg for det, men du skriver likefullt at "alle dere som snakker om uoppdragne barn" som om det gjelder flere. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Jeg tror egentlig du har veldig såre tær, for jeg tror egentlig ikke du har blitt beskyldt for så mye egentlig.
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Det er vel ikke vanlig at folk tusler rundt med skytevåpen, men det er jo ganske mange (ikke jeg!) som har gevær (hagle? Er det samme greia?) hjemme? Alle som jakter f.eks. De fleste jeg kjennner som bor på går har, men de jakter jo stort sett også. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Shake it out!
|
Sv: Bonde skjøt hundMin hund er snill. Den bjeffer advarende mot unger som blir for nærgående likevel. Jeg har måtte snakke V E L D I G T Y D E L I G til en del unger som ikke forstår at små hunder IKKe er leketøy.
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Bonde skjøt hundJeg lærte forresten det der på styggmåten da jeg var barn, jeg klappet en hund som sto i bånd. Og ble bitt i fingeren.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Bonde skjøt hundDe bøndene jeg kjenner som har jaktterreng og er interessert i jakt har våpen, men det har også både leger, jurister og sykepleiere med samme interesse. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bonde skjøt hundAltså, jeg syns jo ikke det er galt å tro eller hevde at det kan være høyere tetthet av jaktvåpen blant bønder enn blant andre yrkesgrupper. Bønder er tross alt ofte vant til å omgås dyr og har gjerne tilgang på utmark å jakte i. (Jeg aner jo ikke om det stemmer at flere bønder jakter, men det er jo ikke en helt håpløs hypotese.) Men det er en ganske lang vei derfra til å antyde at bønder flest har for vane å true folk med våpen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Bonde skjøt hundAlle bønder jeg kjenner har hagle og rifle. (Og så godt som alle andre jeg vokste opp sammen med også, uten at det var Deliverance-tilstander. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Selvfølgelig er det hundeeiers ansvar. Som sagt, er man hundeeier, så er man eier av et rovdyr, og det MÅ man ta hensyn til. Man trigger ikke hundens instinkter ved å la den leke med byttedyret.
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Bonde skjøt hundSkjønner, Katta. Og jeg er vel ikke helt i vater i dag. Men jeg har ofte en følelse av at det er lov å spissformulere seg for én part i en diskusjon, mens motparten ikke må si et skjevt ord før det kommer beskyldninger og flisespikking. Nå snakker jeg generelt, altså. Jeg må innrømme at jeg ble ble såret og overrasket over det Sonja sa, for jeg forstår det ikke. Og jeg ble sint på Miley, men det var nok en misforståelse. Og nå tror jeg at jeg går og legger meg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Bonde skjøt hundJeg tror ikke jeg har møtt eller hørt om en eneste bonde som ikke har våpen før Floksa.
|
|
|
|
#20 |
|
|
Har du ikke? Hvor mange bønder omgås du i det daglige? |
|
|