|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bonde skjøt hundDumme hundeeiere er også til stor plage for andre hundeeiere også og det handler ikke bare om at de ødelegger hundeeieres rykte. |
|
|
|
|
|
#182 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bonde skjøt hund
MIN tolkning???? Du SPURTE meg jo om akkurat det? |
|
|
|
|
|
#183 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Ja, jeg tar det på min kappe. Jeg burde skrevet "Hvorfor vil du ikke innse at det ikke er noen få dumme hundeeiere og ikke enkeltepisoder". Beklager.
|
|
|
#184 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bonde skjøt hundDet finnes ekstremt mange uopplyste mennesker der ute også, spesielt barn. Som bykser frem og skal hilse på hundene mine (som jeg har i bånd) uten å spørre. |
|
|
|
|
|
#185 |
|
Kontrollfrik
Sv: Bonde skjøt hundOk, greit. Jeg er amper. Jeg har ikke sovet i natt og er drittlei unger 24/7 og lærerstreik og hundeanklager og i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#186 |
|
Medlem siden: Mar 2013
Også hører man bare om de dumme hundeeiere.
|
|
|
#187 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Nei, jeg har ingen statistikk jeg heller, men det blir veldig synlig her på våren at de færreste kan plukke opp bæsj. Det er helt forferdelig. Vi slet med å finne en plass det gikk an for ungene å ake. Rundt vannene, som er et yndet turområde her, er det helt umulig å oppholde seg med unger når snøtininga er i gang. Løse hunder møter vi også støtt og stadig. Det gir jo intesiver om at slikt ses på som nokså greit og i hvert fall ikke uvanlig i hundemiljøet når vi opplever dette såpass ofte. Hadde det vært ansett som uakseptabelt i hundemiljøet så hadde eierne rettet seg etter det i større grad enn nå. Det er jeg sikker på. Hvorfor tror så mange hundeeiere at dette er greit? De kan ikke møte mye motbør, tenker jeg. Det ser jeg også på ansiktuttrykkene deres når de opplever at jeg ikke vil ha løse hunder i nærheten av meg eller mine barn. De blir rett og slett ganske overrasket når jeg sier ifra til dem.
|
|
|
#188 |
|
Kontrollfrik
Jepp. Hunden vår er svært vant til barn og har til nå ikke gjort en flue fortred (jo, en mus), men det finnes folk med unger som står og ser på når ungen kommer bort og drar den i halen eller stikker pinner i siden på den. Og jeg må daglig veilede barn i hvordan man hilser på en hund. Akkurat det er helt greit, altså, men noen foreldre synes det er kjempemorsomt at ungen deres kan hilse på en hund som ikke har den ringeste interesse av å bli hilst på. |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Nå også i farger
Jepp! Min opplevelse også. Det har ikke skjedd noenting her heller, men det er også mye fordi jeg er superstreng. Vi har i tillegg mynder, de har virkelig ingen glede av andre mennesker enn familien sin. |
|
|
|
|
|
#190 |
|
Nå også i farger
Sv: Bonde skjøt hundMine har gjort flere fluer fortred forresten. |
|
|
|
|
|
#191 |
|
|
Hvorfor skulle slikt bli skrevet om i VG? |
|
|
|
|
|
#192 |
|
Shake it out!
|
Sv: Bonde skjøt hundJeg har en liten, ikke alt for godt oppdratt, liten hund. Den går i bånd minus i hagen når jeg er sammen med den. Om den mot formodning er løs så har den stukket ut på egenhånd. Det hender dessverre (mine unger er flink til å lukke dører, men gjester er ikke alltid det). Vi har heldigvis ikke sauer i nærheten. På hytta er jeg veldig streng, for der er det sau. Der har den ofte på seg bånd inne også når vi går mye inn og ut. Just in case.
|
|
|
#193 |
|
Shake it out!
|
Sv: Bonde skjøt hundJeg synes hunder skal gå i bånd, og det dummeste er sånne med små hunder "som ikke noen kan være redde for". De jeg kjenner som er redde hunder er redde alle hunder.
|
|
|
#194 |
|
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Bonde skjøt hundOh lord...
|
|
|
#195 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bonde skjøt hundJeg skumleste første artikkelen i går, og bonden hevder at han observerte denne hunden jage sau mens eieren vendte ryggen til og fisket. Jeg håper det finnes vitner. Jeg leste noe om at et vitne har meldt seg, men det var kansje bare et rykte? |
|
|
|
|
|
#196 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bonde skjøt hundUansett hvordan man vrir og vender på det, det er dette med å skyte rett foran folk som virker så totalt barbarisk og uakseptabelt! Det er klart, om en stor hund ute av kontroll løp mot barnet mitt, og jeg tilfeldigvis hadde en pistol på meg, og kunne skyte, så hadde det sikkert vært forståelig om jeg skøt hunden (sjansen for at jeg hadde truffet er vel heller liten, men). Men man hører aldri om familiefedre/-mødre som går inn og henter hagla fordi naboens rottweiler har skremt og/eller bitt ungene i hagen. Man hører om at de har ringt politiet, og at politiet har beslaglagt hunden, hvorpå det avgjøres om den skal avlives eller ei.
|
|
|
#197 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja jeg har ikke tall på hvor mange barn jeg regelrett må jage bort fra hundene.
|
|
|
#198 |
|
Kontrollfrik
Jøss. Så rart. Ja, synes jeg da. For det er verken min intensjon eller noe jeg greier å dra ut av det. Sist redigert av Hyacinth : 07-08-14 kl 21:25. |
|
|
|
|
|
#199 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Bonde skjøt hundJeg blir så sint at jeg nærmest fråder når jeg leser om denne saken. Og sinnet går mot sauebonden.
|
|
|
#200 |
|
Nå også i farger
Jeg er ikke enig i at du fremstår slik. |
|
|