Sv: Bonde skjøt hund
Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.
Det finnes ekstremt mange uopplyste mennesker der ute også, spesielt barn. Som bykser frem og skal hilse på hundene mine (som jeg har i bånd) uten å spørre.
I tillegg tror barn vi har på besøk at hundene syns det er kult å være hest, at de syns det er godt når de tar håndflata og presser hunden ned mot gulvet, eller tror hunden syns det er kjempestas å bli pirket i øret eller dratt i halen.
Hos oss får ikke ukjente barn og hundene være sammen. Hundene har absolutt ingen glede av det. De elsker familien sin og ikke mange andre.
Jeg er sikkert like lei av å oppdra andres barn som dere er av løse hunder. Og måtte si igjen og igjen og igjen at når hundene ligger i buret sitt skal de ikke røres. Jeg legger de der for at de skal skjermes fra hverandre (barn og hund), ikke for moroskyld.
Jepp. Hunden vår er svært vant til barn og har til nå ikke gjort en flue fortred (jo, en mus), men det finnes folk med unger som står og ser på når ungen kommer bort og drar den i halen eller stikker pinner i siden på den. Og jeg må daglig veilede barn i hvordan man hilser på en hund. Akkurat det er helt greit, altså, men noen foreldre synes det er kjempemorsomt at ungen deres kan hilse på en hund som ikke har den ringeste interesse av å bli hilst på.
|