|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg syns det er slitsomt. Ikke sånn at jeg ikke ønsker meg flere, men jeg ligger som oftest strak på sofaen på kveldstid og er kjempe trøtt.
![]() |
#223 |
flisespikker
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
Og det sier ikke så rent lite.
![]() |
#224 |
kamerat
|
Ble du sur på meg?
![]() |
#225 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg kan til tider synes det er helt utmattende å ha barn, men det kommer nok mest av at jeg har en kronisk sykdom som stjeler energi, og som gjør at jeg trenger all den søvnen jeg kan få,uten at det betyr at jeg blir noe mer opplagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Nå synes jeg det går bedre, lillebror går selv, sover om natten, puster fint etc. Storesøster har ikke spydd i natt. Jeg har sovet hele natten, at jeg er sliten av barn? Nei det kan jeg ikke huske å ha vært ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Epikur
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg er ekstrovert, med en introvert følemor. Det har vært helt jævlig i perioder, ettersom hun overhodet ikke kan lese meg eller forstå hvor jeg henter energi eller hva jeg liker. Jeg har en introvert mann og et ekstrovert barn. Men behov for alenetid har vi alle sammen.
![]() |
#228 |
Epikur
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?"I can't expect being married to be just like not being married, can I?"
![]() |
#229 |
godt brukt
|
Som hos oss . |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Kan man være ekstrovert og introvert? Jeg er nemlig utadvendt, men henter energi i selskap med meg selv og mine kreative aktiviteter. Ja, i tillegg til å være lat og glad i stilhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Passiv
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Når jeg har hatt et sykt stress på jobb, Mannen er borte, Storesøster strever med leksene, Turbotrollet herjer villmann og jeg egentlig prøver å jobbe mer, er det litt slitsomt ja. |
![]() |
![]() |
#233 |
villende
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Her ser jeg at debatten har sporet over på introvert/ekstrovert. Jeg er ekstremt ekstrovert, det er nok Snupp også. Vi elsker å være sammen med andre mennesker og det jeg oppfatter som alenetid er nok ikke det samme som en introvert oppfatter som alenetid. "Alenetid" for meg er nemlig tid sammen med andre (voksne) mennesker jeg setter pris på, som ikke stiller krav til meg. Å bruke en kveld eller hel helg sammen med masse hyggelige, støyende mennesker gir meg lassevis med overskudd i hverdagen. "The more, the merrrier" er nok et moto som passer godt på min levemåte. Snupp krever jo tilstedeværelse på en helt annen måte enn det voksne mennesker gjør. Og det kan til tider være ganske utmattende. Så jeg kan levende forestille meg at introverte foreldre med ekstoverte barn kan bli veldig slitne til tider. Det er utvilsomt en fordel at barn og foreldre er på samme bølgelengde i forhold til behovet for sosial samkvem med andre, selv om andre kombinasjoner selvfølgelig kan være vellykket, spesielt i de tilfeller der foreldrene er bevisste forskjellene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Epikur
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?For noen år siden scoret jeg nesten full pott på E på I --> E-skalaen. Nå, 5 år senere score jeg noe lavere, men fremdeles klart E. Det å være ekstrovert, og så ekstrovert som jeg er, betyr ikke at man ikke trives i eget selskap. Det er ikke så enkelt. Jeg trives godt i eget selskap, og liker godt å være alene. Men jeg får enklest energi ved å være sammen med folk. Og jeg trenger å snakke meg frem til løsninger, snakke meg gjennom ting osv. Introverte gjør ofte alt tankearbeioedt på innsiden av hodet før de sier noe, mens ekstroverte gjør alt på utsiden av hodet sammen med andre. Hvis det er ting jeg ikke har lyst til å snakke om, skriver jeg gjerne dagbok. For det må ut, ellers eksploderer jeg.
![]() |
#235 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#236 |
Epikur
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Vi kan jo ikke ha det så slitsomt, vi har fremdeles overskudd til å snakke om oss selv...
![]() |
#237 |
flisespikker
|
Jeg trodde dere gærne ekstroverter fikk mer energi av å snakke, jeg?
![]() |
#239 |
Epikur
|
8818 innlegg sier vel at enten er du en selvplager, eller så får du et eller annet ut av dette du også.
![]() |
|
|