Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synes du det er slitsomt å ha barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-07, 14:46   #221
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Jeg syns det er slitsomt. Ikke sånn at jeg ikke ønsker meg flere, men jeg ligger som oftest strak på sofaen på kveldstid og er kjempe trøtt.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 14:51   #222
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Dere er veldig søte når dere holder på sånn.

Jeg kan garantere at jeg er mer sur enn søt akkurat nå. Langt mer, faktisk.

Gammel 15-10-07, 14:53   #223
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Og det sier ikke så rent lite.

Gammel 15-10-07, 14:54   #224
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ble du sur på meg? Det var ikke meningen. (Men du må gjerne være sur på testen. )

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 14:56   #225
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan til tider synes det er helt utmattende å ha barn, men det kommer nok mest av at jeg har en kronisk sykdom som stjeler energi, og som gjør at jeg trenger all den søvnen jeg kan få,uten at det betyr at jeg blir noe mer opplagt.

Det gjør ikke at jeg angrer at jeg har fått barn, det betyr heller at jeg har dårlig samvittighet for det jeg ikke orker.

Men barna er heldige, jeg har verdens beste samboer og besteforeldre som stiller opp 100%.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 15:58   #226
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Nå synes jeg det går bedre, lillebror går selv, sover om natten, puster fint etc. Storesøster har ikke spydd i natt. Jeg har sovet hele natten, at jeg er sliten av barn? Nei det kan jeg ikke huske å ha vært ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 16:15   #227
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ekstrovert, med en introvert følemor. Det har vært helt jævlig i perioder, ettersom hun overhodet ikke kan lese meg eller forstå hvor jeg henter energi eller hva jeg liker. Jeg har en introvert mann og et ekstrovert barn. Men behov for alenetid har vi alle sammen.

Gammel 15-10-07, 16:20   #228
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"I can't expect being married to be just like not being married, can I?"
(Sayers)

Sånn er det vel litt å ha barn også. Man kan ikke forvente at det å ha barn er som å være uten barn

Gammel 15-10-07, 17:00   #229
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Hos er det slik at jeg er avhengig av å møte mennesker, og mannen anser det som et nødvendig onde omtrent. *overdriver*

Som hos oss .
LIllemor er kanskje enda mer ekstrovert enn meg.
Hun er totalt utadvent og sosial og kan vel på alle måter sies å hente energi fra andre. Kanskje enda mer enn meg til og med.

Mannen hadde et godt eksempel fra lekeplassen i går faktisk. De to var på noen husker på en lekeplass bare hun og han, etter en fartgivning lo hun høyt og koste seg. Det samme gjorde gutten i husken ved siden av. Men så var det brått slutt for lillemandis sin del, smilet forsvant og et intenst falkeblikk tok over,- på jakt etter noen barn å kommunisere /leke med. Mens den lille gutten ved siden av koste seg vel og lenge alene på husken og så ut til å bare nyte øyeblikket for seg selv der.
Min mann er introvert delux og synes det er veldig fasinerende og litt skremmende å se hvor kontaktsøkende og avhengig lillemandis er av andre barn og voksne.

Jeg synes til tider det er slitsomt å være mor forresten.
Jeg klager ikke, og ville selvsagt ikke hatt den anderledes. Jeg elsker å være mor! Men synes det skal være lov å si at det til tider er krevende.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 18:43   #230
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Kan man være ekstrovert og introvert? Jeg er nemlig utadvendt, men henter energi i selskap med meg selv og mine kreative aktiviteter. Ja, i tillegg til å være lat og glad i stilhet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 18:50   #231
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor er testen?

Gammel 15-10-07, 19:00   #232
Slettet bruker
Passiv

Standard

Når jeg har hatt et sykt stress på jobb, Mannen er borte, Storesøster strever med leksene, Turbotrollet herjer villmann og jeg egentlig prøver å jobbe mer, er det litt slitsomt ja.

Ellers er det bare koselig.

Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:05   #233
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her ser jeg at debatten har sporet over på introvert/ekstrovert. Jeg er ekstremt ekstrovert, det er nok Snupp også. Vi elsker å være sammen med andre mennesker og det jeg oppfatter som alenetid er nok ikke det samme som en introvert oppfatter som alenetid. "Alenetid" for meg er nemlig tid sammen med andre (voksne) mennesker jeg setter pris på, som ikke stiller krav til meg. Å bruke en kveld eller hel helg sammen med masse hyggelige, støyende mennesker gir meg lassevis med overskudd i hverdagen. "The more, the merrrier" er nok et moto som passer godt på min levemåte. Snupp krever jo tilstedeværelse på en helt annen måte enn det voksne mennesker gjør. Og det kan til tider være ganske utmattende. Så jeg kan levende forestille meg at introverte foreldre med ekstoverte barn kan bli veldig slitne til tider. Det er utvilsomt en fordel at barn og foreldre er på samme bølgelengde i forhold til behovet for sosial samkvem med andre, selv om andre kombinasjoner selvfølgelig kan være vellykket, spesielt i de tilfeller der foreldrene er bevisste forskjellene.

Jeg har forresten vokst opp med veldig sosiale, men likevel introverte foreldre, som har hatt stort behov for egentid. Jeg skjønner at de nok til tider syns det har vært slitsomt å forholde seg til mitt relativt ekstreme sosiale behov. Og at det ikke alltid har vært like enkelt for dem å skjønne mitt behov for å ha mennesker rundt meg hele tiden.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:12   #234
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

For noen år siden scoret jeg nesten full pott på E på I --> E-skalaen. Nå, 5 år senere score jeg noe lavere, men fremdeles klart E. Det å være ekstrovert, og så ekstrovert som jeg er, betyr ikke at man ikke trives i eget selskap. Det er ikke så enkelt. Jeg trives godt i eget selskap, og liker godt å være alene. Men jeg får enklest energi ved å være sammen med folk. Og jeg trenger å snakke meg frem til løsninger, snakke meg gjennom ting osv. Introverte gjør ofte alt tankearbeioedt på innsiden av hodet før de sier noe, mens ekstroverte gjør alt på utsiden av hodet sammen med andre. Hvis det er ting jeg ikke har lyst til å snakke om, skriver jeg gjerne dagbok. For det må ut, ellers eksploderer jeg.

De andre bokstavene har forøvrig like me å si som E eller I. :sliter av og til med med sansere og følere:

Gammel 15-10-07, 19:20   #235
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Både mannen og jeg er introverte, men det er Poden også - jeg er sikker på at jeg ville synes det var vesentlig mer slitsomt å ha et ekstrovert barn.

Vi har nok en av hver.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:27   #236
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Vi kan jo ikke ha det så slitsomt, vi har fremdeles overskudd til å snakke om oss selv... Igjen.

Gammel 15-10-07, 19:28   #237
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi kan jo ikke ha det så slitsomt, vi har fremdeles overskudd til å snakke om oss selv... Igjen.

Jeg trodde dere gærne ekstroverter fikk mer energi av å snakke, jeg? (Hva jeg gjør her, er et annet spørsmål. )

Gammel 15-10-07, 20:22   #238
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hvor er testen?

Her:

http://www.foreldreportalen.no/forum...t=Flere+tester

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 20:28   #239
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg trodde dere gærne ekstroverter fikk mer energi av å snakke, jeg? (Hva jeg gjør her, er et annet spørsmål. )

8818 innlegg sier vel at enten er du en selvplager, eller så får du et eller annet ut av dette du også.

Gammel 15-10-07, 20:37   #240
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ekstrovert og nyter alenetid når jeg får karret det til meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.