|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt? | |||
Så snart h*n vokste ut av babysetet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
32 | 16,67% |
Da h*n ble 2 år |
37 | 19,27% |
Da h*n ble 3 år |
62 | 32,29% |
Da h*n ble 4 år |
61 | 31,77% |
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
er her
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Han satt bakovervent til han var 3 år og 4 mnd. Desverre nådde han vektgrensen for setet vi har (hts 18 kg). Var ikke klar over at der var stoler som er godkjent for bakovervendt mintering opptil 25 kg, hadde jeg vist det når jeg handlet sete hadde muligens valget blitt et annet. Men er kjempefornøyd med setet altså.
![]() |
#222 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Storesøster ble snudd da hun var litt over 3 år. Hun skal ikke sitte med bøyde knær og fikk det bedre andre veien. Lillebror blir bakover til han er 4 ihvertfall!
![]() |
#223 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Minstemann her også ble snudd på den alderen
![]() |
#224 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Forresten hører jeg barn klage over å bli sliten i beina når de snus. For da henger føttene nedover.
![]() |
#226 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Mellomste satt bakovervendt altfor kort. Frem til hun var litt over ett år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Ustabil
|
GENERELT vil jeg si at barneseter er alt for dårlige i forhold til komfort. Som du er inne på - beina blir hengende. I andre tilfeller er setet for dypt, så leggen blir hengende over forkant på setet. Svært mange seter har for dårlig hodestøtte, slik at ungen blir sittende og dingle med hodet når han eller hun sovner. De fleste seter for større barn er stort sett en plastpute med litt isopor og 3 mm skumgummi. Ungene blir svette og klamme, og det er ingen avlastning. Og så videre, og videre og videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?I tillegg nevner den rapporten som Trygg Trafikk linket til det at mange av de bakovervendte setene er for lite tilpasset kroppsstørrelsen til større barn. Også ang. sikkerhet.
![]() |
#229 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, eller TWE. Det er riktignok forankringseler da. Men selve setet er superenkelt å feste! Jeg fester den stolen på 2-3 minutter.
Den har veldig god sidebeskyttelse, men ikke så mye sidestøtte.
![]() |
#230 |
Jeg ble frisk!!
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Begge mine sitter bakovervendt og det kommer de til å gjøre lenge enda.
![]() |
#231 |
Jeg ble frisk!!
I lengden tar disse ca like stor plass ja. Men vi kunne nok fått TWE litt kortere i lengden, bare at hun da ville satt brattere.
![]() |
#236 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?3 år. Rett og slett fordi hun da var 102 cm lang og veide 18 kg. Multitechen passet ikke i vår relativt store bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Har ponny, ønsker høyhest
Passet ikke Multitech i relativt stor bil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Multi-tech er ikke det eneste setet som går til 25 kg. bakovervendt hvis det var poenget. Og det finnes frittstående seter, hvis det var problemet.
![]() |
#239 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Har dere montert det bak fører? Og det går greit?
![]() |
#240 |
Vaklende
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Lærlingen er 3 år og 7 måneder. Han sitter bakovervendt 95% av tiden, og jeg krysset frimodig på 4 år siden han skal sitte i Brio Zento-setet sitt så lenge det er mulig. Han har god plass fremdeles, med 19 kg og ca. 106 cm.
Noen seter er vanskelige å få justert rett ift plassering og internbelter. I en periode lurte jeg på om jeg måtte ta i bruk TWE-ekstrasetet vårt fordi det ble så trangt med Brio Zento. Men så var han på tur med en venninne som har samme setet, og hun monterte det tilbake i bilen min. Vips, så hadde han kjempegod plass igjen. Jeg ettersjekket at alt var etter boka, og det var det. Men små variasjoner gav altså store utslag.
Jeg liker også Britax Two Way Elite i slike situasjoner som du beskriver. Det er lett å montere riktig, og det er lett å bære. Barna sitter helt ok i det, og det går opp til 25 kg. Det har noen minuser også, men alt i alt er det veldig bra, synes jeg.
Kanskje noen steder? Jeg er nok litt sløv, og hadde ikke fått med meg dette uten NM/FP.
Du har sikkert skjønt nå at de er mer opptatt av å få snikspist sjokolade enn "folk flest"?
Men man må lære seg å ikke knitre med papiret, eventuelt snakke veldig høyt om noe veldig spennende mens man lirker ut snopet. Og det er høy risiko for å bli oppdaget via luktesansen, spesielt med sjokolade. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|