|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Angående karantenereglene nå; jeg tolker dem som hvis man er utsatt for smitterisiko, altså per def vært utenfor Norden nå eller har vært i et rom med en bekreftet smittet, så er det kun deg selv som er i karantene og husstandmedlemmer kan leve som normalt, så lenge ingen har symptomer? Hva nå enn normalt er nå?
|
|
|
#2 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise i disse korona-tider?Jeg oppdaget plutselig at jeg også er i karantene i noen timer til. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Nå har Disney World og DisneyLand stengt i USA, 14 dager i første 1.omgang. De stenger knapt noen timer pr år, til nød under hurricanes.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Reise i disse korona-tider?
Det begynner tydeligvis å synke inn hos Trump også.
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Det er mulig at andre allerede har tipset om dette, men nå har det kommet nye føringer for reiser fram i tid.
https://www.europeiske.no/privat/rei...einfo-advarsel
|
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Det var litt behandlingstid hos Europeiske, men for en uke siden kom pengene inn på konto. Det var over 50 000, så det var greit å vite at vi har det i orden. Nå lurer jeg på å putte dem inn i vinterhageprosjekt.
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Forsikring vil at vi helst kontakter reiseselskapet/flyselskapet først for å se om det går å kansellere og deretter kontakte forsikringsselskapet. Men, ikke ring med en gang, de vil helst først ha kapasitet til å hjelpe hjem nordmenn som er i utlandet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hertuginne
|
Gjensidige sier at de dekker utenlandsreiser fra 14. mars til 14. april. Men de oppdaterer hele tiden som følge av endrede krav fra myndigheter.
|
|
|
#10 |
|
|
Jah, får vente og se om det kommer noe om innenlandsreiser. Det er jo også ikke-anbefalt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hertuginne
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Helt riktig, Pelen. Først reiseselskap og så forsikringsselskap. Og hvis du skal melde en sak til forsikringsselskapet prøv å gjør det digitalt, jeg vil tippe de fleste selskapene har gode løsninger for det. Gjør man det digitalt kan man få oppgjøret i løpet av minutter, i hvert fall hos Gjensidige, som har automatisert mye av saksbehandlingen.
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Foreldrene mine er på Granca på langtidsopphold, og har billett hjem på onsdag.
|
|
|
#13 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Mellomste og familien sitter på fly fra Granca nå, så det er lov å håpe. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Off the map.
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Min mamma har også billett hjem på onsdag. Det flys masse tomme fly nedover nå som jeg har forstått det. Skal være veldig glad når hun er på norsk jord igjen. Selv om vi ikke får sett hverandre på lenge ennå.
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Noen som vet om de kjører fulle fly, eller med avstand mellom hver?
|
|
|
#16 |
|
|
Jeg har ikke svar på det, men en kollega tok tidligste morgenflyet fra Stavanger til Oslo på torsdagen. De 19 som var med flyet fikk ikke de setene som de hadde sjekket inn på. Personalet henviste dem i flyet og alle ble spredt ut mest mulig. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
TittelTøs
|
Jeg fikk en Snap fra en kollega i går, som var på vei hjem fra Thailand. Jeg har ikke helt oversikten på antall smittede i Thailand, men det flyet var stappfullt av turister på vei hjem.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Reise i disse korona-tider?Sannsynligvis er det vel slik at de som er på steder der det er mange andre nordmenn, så vil det være mulig å arrangere fly/transport hjem for dem fordi man kan fylle opp fly. Mens man sliter mer dersom man oppholder seg et sted der det er få nordmenn. |
|
|
|
![]() |
|
|