|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Hvor langt drar dere egentlig dette?
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?
Jeg har liksom ikke listet opp hvordan jeg vil gå frem i en hver situasjon. Og for meg handler det ikke om å finne en syndebukk, men at man legger ansvaret der det hører hjemme, og at folk ordner opp for seg.
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Jeg er ikke uenig i at man skal gi hverandre "slækk", men da er poenget at man skal gi hverandre slækk, ikke ta slækk selv. Det er opp til den skadelidende parten å bestemme når og hvor mye slækk som er akseptabelt. Det er ikke opp til den som forvoldte skaden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Men, jeg ser det nesten helt motsatt jeg.
|
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Hva i alle dager snakker du om? Selvsagt trenger jeg ikke skille mellom mine gjesters kjøpekraft når jeg velger hvilke glass jeg dekker oppp med, for det kunne ikke falle meg inn å tillate noen av dem å erstatte noe. Det er jo hele poenget mitt. Jeg forventer slett ikke at gjestene mine tilbyr seg å erstatte ting de har knust. Det er ikke nødvendigvis det samme som at gjestene mine tar det som en selvfølge på mine vegne. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Har du problemer med å lese, Floksa? Eller gjør du deg teit med vilje? Eller er Mor Nille rett og slett en sten?
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Jeg innrømmer ærlig at jeg blir irritert over folk som er hippsannhoppsannlikeglad over at de ødelegger mine ting, om det nå er at de tjuvlåner solbrillene mine og roter dem bort eller knuser glassene mine. Hvis de er lei seg og ber om unnskyldning, er det en helt annen sak. I min bok er det normalt å tilby erstatning , men jeg krever egentlig ikke noe annet enn en oppriktig unnskyldning.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Forskjellen på inbo og bil er at premien på bilforsikringen stiger ved skade, dette gjelder ikke reise og innbo, så om besøkenes barn smarder tvn så koster det ikke noe å ta det på egen forsikring, mens skade på bil fører til bonustap og betydelig dyrere forsikring- egentlig ikke så vanskelig å forstå, men skjønner Floksa litt for det blir vridd på hennes innlegg også det er ganske massiv kritikk selv om jeg er uenig så hadde jeg f...n ikke gitt meg nå jeg heller.
|
|
|
#9 |
|
Smugleser
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Jeg får ikke prikket deg, Mim, men du får kred for teskje og saklighet her, altså.
|
|
|
#10 |
|
Epikur
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Jeg er veldig stolt over at jeg fikk spise hjemme hos Teo. Jeg tror ikke jeg knuste noe heller. :motorisk helt på høyde med det beste i Europa:
|
|
|
#11 |
|
|
Jeg også, men jeg tror at jeg var nær på å miste et kakestykke på gulvet så da hadde jeg selvsagt innsistert på å ta rens av teppet på min forsikring eller fra min lommebok (om rens trengtes). |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Og jeg hadde selvsagt tatt rensing av IKEA-teppet på egen kappe. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Ja, det var det jeg tenkte mest på den kvelden. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
can-jur
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Nå skjønner jeg jo at det er min dårlige karma som har gjort at ingen noen sinne har lagt igjen en lapp og tatt på seg skylda for de sikker 300 stripene jeg har i dørene på min bil. Også jeg som har trodd at det er fordi det skal være sånn
|
|
|
|
#16 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Altså, alle striper, riper og bulker på vår bil er ikke bare andre sin skyld altså.
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Ojojoj, minn meg på at jeg aldri må flytte dit du bor.
|
|
|
#18 |
|
saftig
|
Dette var et knakende godt innlegg, Mim.
Du mener ikke at fellesskapet skal betale for DIN uvørenhet??
Jegr har heller ikke lagt merke til dette, og jeg lurer veldig på hvor Floksa bor.
|
|
|
#19 |
|
© All rights reserved
|
Der de fleste kjører traktor. Og de er ikke så nøye på lakken, har jeg hørt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Glemmer / ignorerer dere hva Floksa skriver med vilje? Eller driver de fleste her med utstrakt skumlesing og så kaster seg over synspunktene dere innbillere dere at hun har? |
|
|
|
![]() |
|
|