Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er barnet ditt restauranttrent?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-10, 09:49   #241
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er barnet ditt restauranttrent?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Fordi? Mener du at det er helt irrellevant hva man har sagt tidligere. Jeg kan ikke helt skjønne det. Hadde Skremmern sagt noe til meg i en privat samtale så hadde det selvsagt vært ufint å oute, men nå snakker vi om ting som ble skrevet i en helt åpen setting.

Og så er det fint om du svarer på det jeg spør om, for da kan jeg kanskje forstå bedre hva du mener. Mener du at jeg forfølger Skremmern i tråder på grunn av det jeg skrev? Eller at jeg er ute etter å "ta henne"?

(Nå viser det seg dog at det ikke går an å søke på NM på samme måte som før. Og jeg skal slette referansen hvis Skremmern vil.)

Før jeg fikk barn var jeg for abort. Da jeg bare hadde ett barn lot jeg aldri det barnet sitte alene i bilen. Jeg kalte assistert befruktning for kunstig, og jeg var imot offentlig amming. Jeg føler at det blir veldig feil hvis jeg ikke kan diskutere disse sakene med den lærdommen og det synet jeg har nå, i frykt for at en eller annen gammel (og utdatert) uttalelse blir brukt mot meg for å bevise et eller annet.

Du trenger ikke å slette det du skrev, men jeg hadde håpet du kunne vise meg innlegget. Jeg er nemlig sikker på at jeg har skrevet at oppdragelse har mye å si, jeg kan bare ikke tro at jeg blankt har avvist barnets personlighet oppi det hele.

Gammel 16-07-10, 10:23   #242
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Før jeg fikk barn var jeg for abort. Da jeg bare hadde ett barn lot jeg aldri det barnet sitte alene i bilen. Jeg kalte assistert befruktning for kunstig, og jeg var imot offentlig amming. Jeg føler at det blir veldig feil hvis jeg ikke kan diskutere disse sakene med den lærdommen og det synet jeg har nå, i frykt for at en eller annen gammel (og utdatert) uttalelse blir brukt mot meg for å bevise et eller annet.

Da har jeg formulert meg klossete. Jeg har ingenting imot at folk forandrer mening ettersom de får erfaring (eventuelt modnes, men det minner meg mer om oster enn om folk. ) Jeg synes tvert i mot at det er en selvfølge at folk som får mer erfaring blir generelt sett flinkere. Og dette gjelder selvfølgelig unger også, de fleste blir uansett eksperter på sitt barn, men de fleste av oss som har unger blir ikke eksperter på barn generelt sett.

Jeg reagerer ikke på at du har endret mening, jeg reagerte på at jeg oppfattet deg dithen at det kun var Elin som var en bastant ett-barns mor. Jeg kan godt skjønne at du reagerer på måten hun formulerer seg på, men meningene hennes i dette er ikke spesielt ekstreme, så vidt jeg oppfatter det.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern

Du trenger ikke å slette det du skrev, men jeg hadde håpet du kunne vise meg innlegget. Jeg er nemlig sikker på at jeg har skrevet at oppdragelse har mye å si, jeg kan bare ikke tro at jeg blankt har avvist barnets personlighet oppi det hele.

Nei, det kan jeg ikke. De har endret på søkefunksjonen så jeg klarer bare å få opp tråder du har startet, ikke alle innleggene dine.

Gammel 16-07-10, 10:38   #243
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Fordi? Mener du at det er helt irrellevant hva man har sagt tidligere. Jeg kan ikke helt skjønne det. Hadde Skremmern sagt noe til meg i en privat samtale så hadde det selvsagt vært ufint å oute, men nå snakker vi om ting som ble skrevet i en helt åpen setting.

Og så er det fint om du svarer på det jeg spør om, for da kan jeg kanskje forstå bedre hva du mener. Mener du at jeg forfølger Skremmern i tråder på grunn av det jeg skrev? Eller at jeg er ute etter å "ta henne"?

(Nå viser det seg dog at det ikke går an å søke på NM på samme måte som før. Og jeg skal slette referansen hvis Skremmern vil.)

Det trodde jeg var et så latterlig overdrevet spørsmål at jeg ikke gadd å svare en gang, come on.

Nei, jeg mener rett og slett at det er dårlig nettkotyme, og definitivt FP-kotyme, å kryssreferere til eldgamle ting skrevet på andre forum. Jeg aner ikke hvordan jeg skal argumentere for det siden jeg trodde det var såpass barnelærdom eller opplagt for alle, egentlig. I hvert fall for en moderator på FP.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 11:14   #244
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nei, jeg mener rett og slett at det er dårlig nettkotyme, og definitivt FP-kotyme, å kryssreferere til eldgamle ting skrevet på andre forum. Jeg aner ikke hvordan jeg skal argumentere for det siden jeg trodde det var såpass barnelærdom eller opplagt for alle, egentlig. I hvert fall for en moderator på FP.

Er det det? Jeg synes absolutt ikke det er dårlig kutyme å referere til ting som er skrevet andre plasser og tider. Tvert imot mener jeg. Jeg synes jo at det er kjempeflott å komme med referanser.

Det som derimot er dårlig kutyme er å dra diskusjoner fra andre forum inn på NM og diskutere folk som ikke har mulighet til å svare for seg. Det er jo regelrett baksnakking.

Jeg tar kritikk på at jeg faktisk ikke kan komme med en eksakt referanse (fordi de har byttet ut søkefunkjonaliteten på NM), og det var dumt av meg.

Sist redigert av him : 16-07-10 kl 11:16. Årsak: er -> var
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 11:24   #245
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da lever vi på to forskjellige planeter i nettverdenen, him.

Gammel 16-07-10, 11:36   #246
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon

Nå er kanskje ikke akkurat de påstandene du kom med her særlig graverende, så dette er mest ment som et innspill til det prinsipielle ved å kryssreferere til et annet forum, hvor det ikke er noe å vise til.

Ja, enig i at jeg burde enten ha vært mer spesifikk eller ikke sagt noe. (Eventuelt enda mer utkrøpen og sagt at: "Du har jo også endret meninger fra den gangen du hadde ett barn, så jeg vil jo tro det ikke er så veldig uvanlig" )

Sist redigert av him : 16-07-10 kl 11:36. Årsak: leif
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 12:12   #247
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommentar til prikk (jeg får ikke prikket tilbake, og PM-er utgår med skyhøye kneløft). Jeg synes det er mye verre å komme med bemerkninger som går på person, enn å skrattle av noe en person har sagt, men vi er forskjellige.

Jeg synes det er veldig dumt at du holder på sånn, him. Du fortsetter å legge frem disse gamle meningene mine som etablerte fakta, noe som igjen blir vanskelig for meg å motbevise eller å forsvare. At du synes det er flott å bruke gamle utsagn fra andre forum som referanse, er vel din rett til å mene og noe jeg bare må godta, men jeg synes det er noe spesielt at du underbygger dine egne argumenter, samt gir støtte til Elin, ved å bruke mine gamle utsagn "Jeg er til dels enig med både (ditt tidligere) jeg og Elin.(...)", når det er såpass tydelig at jeg er veldig uenig i det som ble sagt.

Dette ble litt klønete forklart, jeg har to små som maser om hester rundt ørene mine nå, så jeg får stikke og bare la det stå til.

Gammel 16-07-10, 12:17   #248
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Har du hester rundt ørene?

Gammel 16-07-10, 16:16   #249
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Man skulle tro det noen ganger.

Gammel 16-07-10, 16:17   #250
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du hester rundt ørene?

Alle respektable damer i rett alder har da hester rundt ørene, aC. Det trodde jeg virkelig at alle visste. :tsktsk:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 16:19   #251
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Gammel 16-07-10, 16:30   #252
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så så. Du har vel et par år igjen før det er på tide å anskaffe noen uansett.

Gammel 16-07-10, 16:32   #253
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Mener du at jeg ikke er i rett alder, eller at jeg ikke er respektabel?

Gammel 16-07-10, 17:20   #254
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Mener du at jeg ikke er i rett alder, eller at jeg ikke er respektabel?

Gammel 16-07-10, 17:25   #255
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg kjenner forsåvidt at jeg kan leve med å ikke være en respektabel dame i rett alder.

:æddabædda:

Som mine sjarmerende små hadde en liten samtale om i går, (jepp, den begynte med at han yngste spurte hva en tampong var),

Lillebror: "Mamma er vel ikke dame! Mamma er jente!"
Storebror: "Neida, lillebror. Mamma ER en dame, det er bare at hun er en UNG dame."

Gammel 16-07-10, 17:34   #256
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner forsåvidt at jeg kan leve med å ikke være en respektabel dame i rett alder.

:æddabædda:

Som mine sjarmerende små hadde en liten samtale om i går, (jepp, den begynte med at han yngste spurte hva en tampong var),

Lillebror: "Mamma er vel ikke dame! Mamma er jente!"
Storebror: "Neida, lillebror. Mamma ER en dame, det er bare at hun er en UNG dame."

Jeg hadde en lignende her for en stund siden. Lillebror mente at mamma bestemte, for hun er jo voksen. Storebror repliserer med " Du, mamma er ikke voksen, hun er under 30. Du kan kalle henne ungdom eller halvoksen. Pappa derimot han er over 30, så han er voksen"
Lillebror funderer en litt før han spør " Meeen hvorfor er det mamma som bestemmer da i dette huset" "Fordi hun er en jente, jenter bestemmer alltid"

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 19:20   #257
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten har ikke skjønt dette med jente/gutt, og lurer stadig på hvor mamma sin tissemann er. At jeg er jente/dame (og derfor ikke kan være fantegutt, jeg er i så fall fantejente) skjønner han bare ikke.

Relativt grei på spisesteder av den kategorien vi besøker, men altså uten forståelse for kjønn... jaja.

Gammel 16-07-10, 19:26   #258
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært på Fridays med de i dag. Det gikk fint, kanskje vi har litt kustus på de likevel.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 19:45   #259
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenkte på det en eller annen skrev om det å forberede, og klargjøre for ungene hva man krever, og at det overraskende ofte fungerer.

Ja, det gjør det, tror jeg, hvis man anser det som viktig nok. Hvordan takler man unger og begravelse, for eksempel? Jeg tror at de fleste da vil se det som SÅ viktig at ungene oppfører seg, og signalisere dette klart til barna, slik at de fleste kan gå i begravelsen med ungene, uten at det blir skandale. Det er viktig nok.

Til sammenligning tillater de fleste at ungene støyer litt på et lekerom eller at de går litt fram og tilbake på barnefilm på kino. Da er det ikke viktig nok for oss å kreve fullstendig kontroll.

Jeg innrømmer glatt at det er mange situasjoner som ikke er Viktige Nok for meg til at jeg setter stramme regler. Men de gangene jeg syns det er Viktig Nok, så fungerer det.

Og for meg er ikke handletur i nærbutikken Viktig Nok. Da gjør det ingenting, syns jeg, om ungene går rundt i butikken, finner fram varer, spør om godteri - men jeg aksepterer ikke løping i butikken eller hyl og skrik.

Er det ikke sånn det er da? Vi lykkes med det som er viktig nok for oss? For noen er det å gå på restaurant, for andre å gå på konsert, for noen besøk hos oldemor - vi har ulike grenser, rett og slett.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 20:40   #260
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror er det stort sett en fornøyelse å ha med på restaurant nå, sånn har det vært et par år (fram til han var 3-4 var det helt håpløst). Nå er det veldig hyggelig å ha med han på restaurant. Lillesøster er foreløpig ca lik sånn Storebror var på samme alder, dvs ikke spesielt rolig. Hun roper og vil løpe rundt, og spiser sjelden noe særlig av det vi bestiller til henne. Med litt flaks blir hun som Storebror i løpet av ett år eller to.

Vi trener og trener, vil i likhet med Tinetoff gjerne at barna liker restaurantbesøk godt, siden det helt klart er en av våre favorittsysler.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.