Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - hva tenker du?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-14, 19:02   #261
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Jeg syns det er uproblematisk å ta med mine to barn på kulturelle greier, og jeg mener jeg har rett til å uttale meg selv om det ene barnet oppfører seg som en voksen, for det andre barnet er nemlig som ti andre. Det gjelder bare å selge inn konseptene på forhånd og forberede, forberede, forberede.

(Det hjelper sikkert at crazy lille elsker kulturevents, museer, slott osv. da Shopping er verre så jeg skjønner jo at det kan ha med interesse å gjøre også. )

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 19:09   #262
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ikke sant? Nettopp derfor blir jeg så lei av stikkene mot ettbarnsforeldre, at vi liksom ikke har rett til å uttale oss siden vi ikke har syv kranglende barn, liksom.

Men du tolket ikke meg slik nå? Nei?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 19:18   #263
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men du tolket ikke meg slik nå? Nei?

Nei, absolutt ikke! Det var en videre tankerekke fra Bokormens "ALT er lett med ett barn" som jeg svarte på først.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 19:19   #264
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, absolutt ikke! Det var en videre tankerekke fra Bokormens "ALT er lett med ett barn" som jeg svarte på først.

Hehe. Jeg tror det er fordeler og ulemper samme hvilket antall man har.

Gammel 31-07-14, 19:32   #265
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hovedutfordringen med flere barn er at de ofte er spredd over flere år og har svært ulike behov. Det trenger ikke ha noe å si for ferievalg, det kommer like mye an på hva familien ønsker og trenger. Jeg kommer nok aldri helt til å skjønne hvorfor AI-hoteller er akkurat cut off for utilgivelig egoisme på feriefronten, men jeg er selvfølgelig enig i at man skal reflektere rundt egne valg. Og for ordens skyld har jeg hatt AI på hotell en enkelt gang med ungene tror jeg. Og ser virkelig ikke hvordan det hadde utgjort noen forskjell på dem ferien. Jeg har dog vært på type sunwing flere ganger. Uten AI-meny.

Gammel 31-07-14, 19:46   #266
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke sant? Nettopp derfor blir jeg så lei av stikkene mot ettbarnsforeldre, at vi liksom ikke har rett til å uttale oss siden vi ikke har syv kranglende barn, liksom.

Nå dro jo jeg inn ett barn vs mange, og det var ikke ment som noe nedvurdering av ettbarnsforeldre. Ei heller vet jeg hvordan det er å ha en diger barneflokk selv. Men ofte kan man se at de som har få og/eller veldig enkle barn lett kan uttale at "jamen *insert aktivitet* med barn er da slettes ikke vanskelig. F.eks. Motstykket til at de som har barn som er gode venner stiller seg utenforstående til at man ønsker å ha med lekekamerater på tur liksom. Jeg mener overhodet ikke at de med bare ett barn ikke skal komme med innspill. Samtidig synes jeg man bør ta høyde for at folk med mange barn eller krevende hverdager eller dårlig råd eller hva som helst tar valg en selv synes er forkastelige, men som man kanskje ville tatt selv i samme situasjon.

Jeg er hverken storfan av AI eller innehaver av en diger barneflokk, men kan lett forestille meg at har man mange barn i ulik alder så er slike steder med tilbud for alle mellom 3 og 15 fristende. Derav min historie om hvor enkelt det faktisk var å ha med "Emil"en vår på museumsrunder i påsken, noe i alle fall jeg opplevde som mye lettere enn å tilrettelegge for fem barn under skolealder, som vi gjorde mange ferier på rad for noen år siden. Og nettopp med de erfaringene i bagasjen får jeg litt bismak da en del fremhever hvor Riktig de gjør ting da ting tross alt ligger til rette for det. Jeg er av typen som får litt panikk av tanken på mange og tette barn, og blir imponert bare de kommer seg avgårde uten å glemme igjen noen hjemme egentlig.

Igjen, jeg mente virkelig ikke å nedvurdere ettbarnsfamilier, og det er helt sikkert utfordringer der som ikke jeg ikke har kjennskap til. Men av og til (og slettes ikke bare på forum) støter jeg på en del som nesten ser ut til å stille seg uforstående til at ikke alle f.eks alltid er med på alle treninger, stiller to voksne på alle møter, ikke alltid har mulighet til å være tilgjengelig for barnet 24/7. Og der merker vi en stor forskjell allerede fra en til to avleggere, og jeg vil tro de med mange små kjenner enda mer på. Jeg mener ikke at de med ett barn ikke har lov å være stolte av seg selv, men det kan virke veldig arrogant om man ikke samtidig legger inn det faktum at man ikke helst skulle være både en og to andre steder idet man henter den håpefulle på bursdag liksom.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 19:51   #267
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må forresten alltid ferie ha kulturinnslag for å være fullverdig? Hva med skiferie i alpene, bør man samtidig få med seg lokalt øl og museer/konserter? Kan det være ferie god nok å gå tur i fjellet hvis fjellet er det eneste man interesserer seg for på det aktuelle stedet? Hva er galt med sol og bad?

Gammel 31-07-14, 20:10   #268
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Må forresten alltid ferie ha kulturinnslag for å være fullverdig? Hva med skiferie i alpene, bør man samtidig få med seg lokalt øl og museer/konserter? Kan det være ferie god nok å gå tur i fjellet hvis fjellet er det eneste man interesserer seg for på det aktuelle stedet? Hva er galt med sol og bad?

Ingenting. Sol og bad (og ski) er deilig. Men jeg synes jo at når man først drar til et annet land, så er det kjekt å lære seg så mye som mulig om landet, språk og kultur. Understreker at det er min mening.

Gammel 31-07-14, 20:13   #269
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ingenting. Sol og bad (og ski) er deilig. Men jeg synes jo at når man først drar til et annet land, så er det kjekt å lære seg så mye som mulig om landet, språk og kultur. Understreker at det er min mening.

Jeg synes også det er kjekt, men det er jo ikke alltid man kan gape over alt. Av og til er fokuset på turen noe annet, og av en eller annen grunn virker det som om sol og bad ikke når opp som aktivitet god nok.

Gammel 31-07-14, 20:14   #270
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg skjønner ikke helt hva du argumenter mot, him. Skal vi fortsette å kjøre på, siden det ikke hjelper nok? Eller er det bare full stans som teller?

Litt vanskelig å uttrykke hva jeg mener tydeligvis - jeg prøver igjen, så får vi se om jeg greier å gjøre meg forstått. Når man diskuterer (ikke her, generelt sett) så lager man et fokus, en ramme. I denne diskusjonen har rammen vært ferie i varmere land og det diskuterer AI kontra andre ferieformer. Her blir det gang på gang fremhevet at andre ferieformer er bedre enn AI - samtidig som det ikke nevnes at ingen av ferieformene er bra. Det blir en diskusjon av hva som er "best" av pest og kolera, med ivrige "tilhengere" på begge sider. Det jeg prøver å presisere er at det ikke er noe som er "best". Pest eller kolera er begge deler ille.

Du spør om det bare er "full stans" som teller. Teller for hva? Og hvem? Dette er jo ikke noe jeg hverken krever av andre eller meg selv. Jeg bare påpeker at diskusjonen om AI kontra ikke AI, ikke er en reell diskusjon.

Gammel 31-07-14, 20:14   #271
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Samtidig synes jeg man bør ta høyde for at folk med mange barn eller krevende hverdager eller dårlig råd eller hva som helst tar valg en selv synes er forkastelige, men som man kanskje ville tatt selv i samme situasjon.

Akkurat det er veldig sant og noe jeg ofte tenker på. Begge veier. Altså at andre ikke kan sette seg inn i vår situasjon (for jeg skal love at mine unger oftest ikke fungerer så godt sammen) OG at jeg ikke kan vite hvorfor andre tar valg for seg selv som framstår som merkelig for meg.

Gammel 31-07-14, 20:15   #272
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg synes også det er kjekt, men det er jo ikke alltid man kan gape over alt. Av og til er fokuset på turen noe annet, og av en eller annen grunn virker det som om sol og bad ikke når opp som aktivitet god nok.

Jo, jeg synes det. Men det ene utelukker ikke det andre. Om høsten tar vi ofte en tur til varmen mest for varmens skyld. Men det er også tid til å leie en bil og se litt av landet. På den måten har vi faktisk endt opp med skolebesøk på den tyrkiske landsbygda, nettopp fordi vi er genuint nysgjerrige. (Og lærere.) Men vi bader også. Alt er ikke alltid så planlagt. Og så orker jeg ikke ligge så lenge i sola.

Gammel 31-07-14, 20:23   #273
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er merkelig å ikke ville få med seg noe som helst av lokal kultur, det være seg mat, litt natur, et lokalt marked, en fin strand, noe historie eller en severdighet. Men som jeg hvertfall har skrevet minst én gang: hva man foretar seg på ferie får være opp til hver enkelt, men jeg syns altså man bør betale for det lokalt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 20:26   #274
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var 17 dager i Italia i sommer. Den første uka var vi en dag på stranda hele dagen. Den andre uka hadde vi kanskje to dager ved bassenget. Vi er alt for rastløse til å ligge på stranda hele dagen. Gutta hadde nok fint klart det, men der overkjører vi de glatt. Mannen tåler ikke sola lenger, så vi må ta hensyn til soleksemet hans også. Jeg skulle ønske at jeg hadde litt mer ro i kroppen til å ligge på stranda mer, men der er vi ikke i det hele tatt. Heldigvis er alle glade i å kjøre, så vi ser så mye vi rekker på ferie. Noe planlagt, annet ikke riktig så planlagt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-14, 20:48   #275
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg syns det er merkelig å ikke ville få med seg noe som helst av lokal kultur, det være seg mat, litt natur, et lokalt marked, en fin strand, noe historie eller en severdighet. Men som jeg hvertfall har skrevet minst én gang: hva man foretar seg på ferie får være opp til hver enkelt, men jeg syns altså man bør betale for det lokalt.

Hvis man betaler for full pakke på et lokalt hotell da?

Jeg tror kanskje opplegg ved sånne hoteller har mer å si for lokalt næringsliv enn sunwingen i ødemarka.

Gammel 31-07-14, 20:50   #276
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med deg, samtidig så kan man ikke forvente at folk som synes slike resorter er fantastiske velger noe annet når de finnes der.

Vi var på en slik nå i en uke (ikke AI, men i prinsippet det samme, da vi handlet 98% av alt på hotellet) Jeg tror ikke vi velger det igjen, det ble litt mye saueflokk for min del. Hadde det ikke vært for at jeg ble syk så ville vi ha reist inn til sentrum litt flere ganger bare for å "få luft".

Har slektninger som bor i sydenland, og det er påtakelig hvor mye dårligere de lokale restaurantene går når det kommer AI-komplekser i nærheten. Er enig i at det er trist. Tror ikke vi velger AI igjen, men akkurat denne gangen passet det godt da jeg reiste alene med ungene.

Neste år har jeg lyst til å reise til Sopot. Hvordan reiser man mest miljøvennlig dit? Tog?

Gammel 31-07-14, 21:03   #277
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe får man vel alltids med seg. Den gangen vi bodde på AI så tok vi rutebuss til en dyre-/fuglepark én dag. Og vi var utenfor resorten flere dager, men basseng og sol var den primære grunnen til at vi dro.

For vår del er det nok slutt på både charter og AI-ferie. Ungene blir eldre og drt har blitt lettere å gjøre ting uten at det blir strevsomt for verken store eller små. Dessuten pleier vi jo å reise med to voksne. Å være den eneste voksne med to relativt små barn la en del begrensninger på hvor mye man ønsket å farte rundt.

Gammel 31-07-14, 21:41   #278
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Tja, vi har tre små barn, har aldri vært på AI, eller chartertur generelt, og kommer neppe til å gjøre det heller. Vi er ute og farter hver dag på ferie. Vi drar ikke så ofte på museer, men i tillegg til fornøyelsesparker, safari, labyrintparker og annet som er mest for dem (ok, litt for oss også ) går vi også rundt i koselige små byer, besøker gamle slott, katedraler og lignende aktiviteter. Så feriene våre består på ingen måte av bare aktiviteter med fokus på barna, og det går faktisk veldig bra og vi storkoser oss alle sammen. Det meste er enklere og roligere med bare ett barn, helt klart, men for vår del har ikke tre barn vært noe hinder i forhold til ferievalg.

Som om jeg skulle skrevet det selv.

Gammel 31-07-14, 22:38   #279
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

JEG liker å backpacke i India. Mannen min liker fancy hotell, ordnede forhold og sol. Ingen voksne liker å leie bil. Barna våre liker å møte andre barn. Et barn er meget kresen. Lollo og Bernie it is. Dog uten AI. Målet for årets ferie er sol, bad, økte svømmeferdigheter, trene på restaurantbesøk, si gracias og noen engelske fraser (barna). Lite annet.

Gammel 31-07-14, 22:39   #280
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi elsker AI. Virkelig elsker det.

Så lenge vi har tre barn som ikke liker noen ting, og er ferdige med å sitte ved bordet innen vi har satt gaffelen i salatbladet, så er dette det perfekte valg for oss.
Barna kan velge blandt hundre ulike retter, og finner da alltid en eller annen smule de tar en bit av. Dessert og fruktbordet er fantastisk, og de får i seg mer enn ingenting ihvertfall.
Skulle vi ha satt oss på lokale restauranger tre ganger hver dag, ventet på bestilling, ventet på drikke, ventet på mat (som ingen likte allikevel), ventet på regning, og så kavet oss tilbake til hotellet.. Det hadde vært helt uaktuelt for å si det sånn.

Vi har prøvd mange ulike steder, men har de siste årene endt opp på samme hotell på Kreta, med de samme familiene vi ble kjent med der for noen år siden.
Hotellet har flere ulike restauranger, og vi har blitt kjent med personalet som jobber der.
Både stuepiker, resepsjonister, servitører, bartendere etc. forteller om hvor takknemlige de er for jobben. De jobber hardt fra april til oktober, og er uten arbeid i lavsesongen. De lever like mye av gjestene de, som lokale hotell og restaurangeiere. Greit nok at det er en baron på toppen som tjener fett på AI, men det er da også haugevis av ansatte som har jobb.

Så vi er veldig fornøyde med konseptet, og kommer ikke til å prøve noe annet før barna er eldre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.