|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise i disse korona-tider?
Ja. Spania er et av landene det ses på om ekstra fly.
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Det kan være lurt å registrere seg her om man er i utlandet: https://www.regjeringen.no/no/tema/u...old/id2439206/ |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Reise i disse korona-tider?Vi hadde en dialog med vårt reiseselskap om ombooking, men rakk aldri å endre på avreisedato før UD frarådet reising. Når får vi tilbakebetalt hele beløpet (vi skulle reist om to uker), og det kjennes egentlig veldig greit slik situasjonen er nå. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Nei, det blir jo en avveining mot å få folk hjem fortest mulig.
|
|
|
#8 |
|
Off the map.
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Jeg skal hente min mor på onsdag, hun får sitte i baksetet. Slipper henne av hjemme hos seg. Hvis vi alle er friske om to uker får vi vurdere om vi skal treffes, men iom at vi tross alt er ute og handler så tror jeg ikke vi tar sjansen. Og mannen har noen avleveringer ute hos kunder. Men de er veeeldig forsiktige.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Svigerforeldrene mine fortalte at det var helt som en normal helg på Gardermoen på fredag og at folk ikke holdt avstand i sikkerhetskøen eller noe. (De fulgte svigerinnen min dit, hun måtte hjem av veldig gode grunner.)
|
|
|
|
#12 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Yngste skulle fly alene til besteforeldrene i påska. nå er det kommet beskjed om at SAS ikke lar noen fly alene før mai, og vi kan avbestille og få en voucher som må brukes innen 30. november. Vi har ingen planer om å at hun skal reise alene mellom mai og november - dette var en spesiell greie som hadde med påska å gjøre. Dessuten var billettene ekstra dyre pga påska. Kan SAS gjøre det slik, eller har vi rett på refusjon av pengene?
|
|
|
#13 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Ja, eller sjekk med reiseforsikringa di?
|
|
|
#14 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Det skal jeg gjøre - men drøyer et par dager til de som sitter fast i utlandet har kommet seg hjem. Dette er ikke så ille hastesak sånn sett.
|
|
|
#16 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Reise i disse korona-tider?gajamor; det er en sak om refusjon flybilletter og verdisjekker i Dagbladet i dag: https://www.dinside.no/reise/refunde...ekker/72270050
|
|
|
#17 |
|
Travelt opptatt
|
Takk - nyttig!
|
|
|
#18 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise i disse korona-tider?Nå har verdenskongressen i science fiction i New Zealand, som skulle ha gått i slutten av juli, kunngjort at det blir virtuell kongress i stedet. Fint med tidlig beskjed, men Qatar Airways tilbyr foreløpig ikke refusjon, kun ombooking eller voucher som er gyldig et år fra utstedelsesdatoen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Jeg er litt spent på sommerferien kjenner jeg.
|
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med at vi har vært helt håpløst treige i år og ikke hadde bestilt noen billetter. Planen var at jeg skulle på en svær konferanse i Chicago (hvor jeg skulle holde innlegg og greier), og så skulle familien komme etter når den var over og så kjøre rundt og ende opp i Toronto, Canada. Jeg tror virkelig ikke at den planen blir gjennomført sånn som ting ser ut nå.
|
|
![]() |
|
|