|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt? | |||
Så snart h*n vokste ut av babysetet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
32 | 16,67% |
Da h*n ble 2 år |
37 | 19,27% |
Da h*n ble 3 år |
62 | 32,29% |
Da h*n ble 4 år |
61 | 31,77% |
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Ser at dette temaet er satt på agendaen igjen i dag.
![]() |
#2 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Storesøster satt bakovervendt til hun var 4 år og 7 måneder. Mellomsøster satt bakovervendt til hun var 4 år og 2 måneder (om jeg ikke husker feil.) Lillesøster er 3 år og 3 måneder, og kommer til å sitte bakovervendt minst like lenge som de to eldste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
På vei
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
"Lillesøster" satt bakovervendt til hun var godt over 6 år, hun nærmet seg faktisk 6,5 før hun ble snudd helt og fullt. Nåværende lillesøster fyller 5 i februar, og vi har ingen tanker om å snu henne med det første. Jeg vil tro hun blir sittende til hun passerer 6 også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Min 4,5 åring sitter fortsatt bakovervendt. Stasjonsvogn, og det ser litt trangt ut, men han vil helst sitte den veien selv, så da er det vel ikke ubehagelig iallefall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Samme her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
© All rights reserved
|
Ja, jeg leste det. Jeg bare lurte på hvor hun hadde det i fra, om dette var dokumentert viten eller synsing. Sist redigert av 007 : 24-06-08 kl 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Glemte å trykke "siter" på den andre, og orker ikke lete tilbake, så jeg tar denne istedet.
![]() |
#9 |
Einsam
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Eldste ble snudd da han var 3 år av mange årsaker. Minste er snart 3 år, og skal sitte bakovervendt så lenge det går an, hun har fortsatt god plass i setet sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Manglet alternativ for meg...
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Uff, eldstemann satte vi fremover ALT for tidlig. Visste ikke bedre. Men nr to som er 2 år sitter fremdeles bakover og kommer til å gjøre det fremover og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi snudde eldstemann da hun var rundt 3 år. Minstemann er 2 år 5 mnd, sitter bakovervendt, vet ikke helt når vi kommer til å snu han. Dessverre er plasshensyn det viktigste. Bakovervendt tar veldig stor plass.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Begge våre første ble snudd når de vokste ut av babysetet. Vi hadde for korte belter i bilen til å klare å feste annet enn forovervendte seter. TurboTrollet ble også fryktelig bilsyk, så jeg ville ikke snudd ham tilbake. Hvor lenge vi bruker bakovervendt til Lillebror får vi ta en vurdering av etter hvert. |
![]() |
![]() |
#15 |
villende
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi har nettopp snudd Snupp. Han er såvidt to år og ni måneder og jeg ville helst hatt ham bakover lenger, men han trivdes rett og slett ikke mot kjøreretningeb lenger fordi "alle andre" sitter med kjøreretningen (og det hjelper ikke å argumentere med de på hans alder som fortsatt sitter bakovervendt.) Han er dessuten både lang og tung så han sitter veldig godt i beltestolsetet vi har kjøpt til ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
...
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Storesøster på 4,5 år (20kg og 110cm) sitter fortsatt bakovervendt. Kommer til å sitte sånn lenge ennå. (Så ingen alternativer som passet/kommer til å passe.)
![]() |
#17 |
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg snudde ungene med tungt hjerte da de var 3 år 2 mnd. Da nådde begge 18 kg (en av ulempene med store unger), som var vektgrensa for bruk i baksete på Akta Cosmic-setene vi hadde. Jeg var ikke så aktiv på nett da at jeg hadde plukka opp at det fantes seter som kunne brukes til 25 kg, og fikk heller ikke informasjon om det i barneutstyrsbutikken der jeg kjøpte beltestoler. Jeg regner med at jeg hadde kjøpt TWE hvis jeg hadde visst om dem. Jeg hadde i utgangspunktet planlagt å ha ungene mot kjøreretninga til de var minst 4 og var ikke komfortabel med at ungene satt forovervendt før de nærma seg 5 år.
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Enig! Vi har samme "dilemma". |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
På vei
Jeg er enig med nesten-7-åringene dine i at det er skrekkelig urettferdig. Tenk så heldige de er som er optimalt sikret, i motsetning til alle de andre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
Nei, vi diskuterer jo strengt tatt ikke vi heller, siden jeg er fullstendig kompromissløs. Men de spør mye, og jeg forklarer mye.
![]() |
|
|