|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: På tide å slette seg?Da får du henge med i dag, og håpe at det blir livlig.
|
|
|
|
#22 |
|
kamerat
|
Sv: På tide å slette seg?
Det er best å ikke tenke på hvor vanvittig mye en egentlig kunne jobbet hvis det ikke hadde vært for forumiseringen. Eller kanskje det er bra at arbeidsgiver aldri kommer til å oppdage ens fulle arbeidskapasitet, som jeg tror Skilpadda sa en gang. Eller kanskje vi bare ikke er i stand til å jobbe uten å vimse bort halve tida. Jeg velger å se på meg selv som en velfungerende arbeidstager, og fortsetter vimsingen. Det er mest behagelig sånn.
|
|
|
#23 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: På tide å slette seg?Eg jattar sjølvsagt med Mim og Toffen. Motivasjon er eit viktig utgangspunkt for å gjere ein god jobb, og eg vert motivert og glad (og nokre gongar litt trist) av å henge her :also_in_denial: |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Peppy!
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Et ekte Catch 22! Vakkert!
|
|
|
#26 |
|
kamerat
|
Det finnes faktisk en doktoravhandling om dette. Der sies det at vimsing og fjasing og skravling stort sett er vel anvendt tid, i hvert fall i kreative yrker.
|
|
|
#27 |
|
VeloppDragen
|
Sv: På tide å slette seg?Jeg tenkte nettopp på dette, da det plutselig gikk opp for meg at enn så lenge kan jeg faktisk skylde på Bonus.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Epikur
|
Men jeg tror ikke jeg ville ha jobbet så vanvittig mye mer, jeg. :in_denial:
|
|
|
#29 |
|
villende
|
Og hva skal vi snakke om hvis vi ikke har FP å snakke om, lissom? Barna våre? (check) Mannfoka? (check) Vanskelige samfunnsproblemer? (check) Og tørr jeg påpeke at vi hadde en litteraturdiskusjon som varte i minst 10 minutter, hvis ikke mer. Jeg hadde det forresten veldig hyggelig. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
kamerat
|
Sånn var det IKKE i det hele tatt da jeg skrev hovedoppgaven min hjemme uten internettilkobling.
|
|
|
#31 |
|
har tatt seg sammen
|
|
|
|
#32 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#34 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: På tide å slette seg?Men når det kommer til å sjekke om man ER avhengig så kan det hjelpe å gjøre en avtale med seg selv, og evt en fortrolig om at du ikke skal inn på så og så lang tid.
|
|
|
#35 |
|
flisespikker
|
Ikke jeg heller. Finnes det kabal for PC?
|
|
|
#36 |
|
Hertuginne
|
Ikke på min jobb-PC.
|
|
|
#37 |
|
villende
|
Jeg har kabal på jobben, jeg. Men hvem trenger vel kabal når man har FP? |
|
|
|
|
|
#38 |
|
villende
|
Sv: På tide å slette seg?Fra spøk til revolver, jeg tror man alltid trenger ett eller annet å koble av med innimellom. Jeg gjør i alle fall det. Når jeg sitter begravd i en eller annen sak, så er det godt å kunne koble av noen minutter med noe annet. Problemene oppstår hvis jobben/studiene blir det man kobler av med fra nettet. Og da er det kanskje lurt med en liten pause for å få prioriteringene på riktig spor igjen. :tusler tilbake til morsom men litt mentalt utmattende arbeidsoppgave: |
|
|
|
![]() |
|
|