Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

På tide å slette seg?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-07, 10:13   #21
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På tide å slette seg?

Da får du henge med i dag, og håpe at det blir livlig.

Gammel 15-02-07, 10:29   #22
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har skrevet hovedfagsoppgave slik. Et kvarters skriving, 20 minutter NM osv. Man får gjort mye slik. Har også vært vitenskapelig assistent, politisk aktiv og jobbet en del. Jeg jobber MYE selv om jeg henger en del på FP. :in_denial:

Det er best å ikke tenke på hvor vanvittig mye en egentlig kunne jobbet hvis det ikke hadde vært for forumiseringen. Eller kanskje det er bra at arbeidsgiver aldri kommer til å oppdage ens fulle arbeidskapasitet, som jeg tror Skilpadda sa en gang. Eller kanskje vi bare ikke er i stand til å jobbe uten å vimse bort halve tida. Jeg velger å se på meg selv som en velfungerende arbeidstager, og fortsetter vimsingen. Det er mest behagelig sånn.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 10:33   #23
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg jattar sjølvsagt med Mim og Toffen. Motivasjon er eit viktig utgangspunkt for å gjere ein god jobb, og eg vert motivert og glad (og nokre gongar litt trist) av å henge her :also_in_denial:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 10:34   #24
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Eller kanskje det er bra at arbeidsgiver aldri kommer til å oppdage ens fulle arbeidskapasitet, som jeg tror Skilpadda sa en gang.

Det var en vakker holdning, som jeg trykker til mitt bryst. Hvis arbeidsgiver er fornøyd med 50%, hvorfor tilby mer? :sett lyset:

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 10:46   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er jo fint å se at jeg ikke er alene om å bruke (for) mye tid her inne.

Jeg har følgende dilemma å løse:

- Jeg sletter meg, og innser da at siden jeg faktisk var i stand til å slette min bruker så var jeg ikke så avhengig som jeg fryktet. Da var det jo egentlig unødvendig å slette seg.

- Jeg sletter meg ikke, noe som bekrefter at jeg er avhengig. Da trenger jeg å slette meg, men klarer det tydeligvis ikke.

Løsning:

Holde meg unna i en hel uke. Klarer jeg det så er jeg trygg. Klarer jeg det ikke må jeg rett og slett eliminere Monsoon. Så fra og med i kveld er det null forumsurfing på meg frem til neste onsdag. Jøje.

Et ekte Catch 22! Vakkert!

Jeg tror man blir mer effektiv hvis man har noen avkoblingspauser innimellom. Ref. røykernes argumentajon (du røyker vel ikke i tillegg?).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 10:51   #26
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tror man blir mer effektiv hvis man har noen avkoblingspauser innimellom.

Det finnes faktisk en doktoravhandling om dette. Der sies det at vimsing og fjasing og skravling stort sett er vel anvendt tid, i hvert fall i kreative yrker.

Gammel 15-02-07, 11:34   #27
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenkte nettopp på dette, da det plutselig gikk opp for meg at enn så lenge kan jeg faktisk skylde på Bonus.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 11:40   #28
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er best å ikke tenke på hvor vanvittig mye en egentlig kunne jobbet hvis det ikke hadde vært for forumiseringen. Eller kanskje det er bra at arbeidsgiver aldri kommer til å oppdage ens fulle arbeidskapasitet, som jeg tror Skilpadda sa en gang. Eller kanskje vi bare ikke er i stand til å jobbe uten å vimse bort halve tida. Jeg velger å se på meg selv som en velfungerende arbeidstager, og fortsetter vimsingen. Det er mest behagelig sånn.

Men jeg tror ikke jeg ville ha jobbet så vanvittig mye mer, jeg. :in_denial:
Jeg har fått arbeidslyst, inspirasjon og ikke minst: funnet gode korrekturlesere!

Gammel 15-02-07, 11:50   #29
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det aller verste er kanskje at jeg i går var ute med en venninne som jeg har kjent i noe slikt som åtte år, vi var på en tapasbar. Og vet du hva samtaleemnet etterhvert ble? Rare og morsomme ting vi hadde lest på FP. (Ja, hun er også bruker av forumet.)

På tide å slutte?

Og hva skal vi snakke om hvis vi ikke har FP å snakke om, lissom? Barna våre? (check) Mannfoka? (check) Vanskelige samfunnsproblemer? (check) Og tørr jeg påpeke at vi hadde en litteraturdiskusjon som varte i minst 10 minutter, hvis ikke mer. Jeg hadde det forresten veldig hyggelig.

Min teori er at man alltids finner noe annet å gjøre enn det man burde. Som du vet er jeg blitt kongen av kabal etter å ha skrevet oppgaven min uten Internett tilgjengelig på lesesalsplassen. Og det forsvinner noen minutter av arbeidsdagen på FP (som ellers hadde blitt brukt til kaffedrikking og slarving i gangen, så nå plager jeg i det minste ikke kollegene mine. )

Så – neeeeeei – ikke slett deg, `a. Hvordan skal jeg overleve uten å ha noen i RL å diskutere mitt fordekte liv som forumdeltaker med? :smisk: Kom deg heller av gårde til lesesalen (uten Internett tilkobling). Og se om også du kan bli kongen av kabal. Evt. kutt ut FP og bruk tiden til å maile med meg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 13:19   #30
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Som du vet er jeg blitt kongen av kabal etter å ha skrevet oppgaven min uten Internett tilgjengelig på lesesalsplassen.

Sånn var det IKKE i det hele tatt da jeg skrev hovedoppgaven min hjemme uten internettilkobling. Skjønner ikke hva du snakker om engang.

Gammel 15-02-07, 13:35   #31
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

En eller annen gang i sommer fant jeg ut at dette er min arbeidskapasitet. I løpet av mange års skolegang inkludert 7 år på uni har jeg erfart at jeg gir det jeg kan for å greie meg fint på eksamen. Jeg har for det meste hatt forholdsvis strukturerte arbeids-/studiedager, men jeg har også vært den første til å si ja til kaffe i kantina/tur på kafe og nå i det siste lusket meg inn på NM/FP (fra oktober).

Etter hver eksamen har tanken slått meg: dette gikk jo fint, tenk om jeg virkelig hadde satt meg ned og lest/pugget/jobbet - da kunne det sikkert gått strålende. Men hvorfor gjør jeg aldri det? Fordi jeg er middelmådig? Neppe, har målbare resultater som ligger akkurat over gjennomsnittet (javelda kanskje jeg er middelmådig...). Jeg fikk iallefall en slags forsoning da jeg innså at denne vimsinga er en del av arbeidsmåtene mine. Jeg får da trening i å skrive og argumentere, og jeg får livserfaring ved å låne av andres erfaringer.

Når det gjelder kongen av kabal... Jeg skremmer de fleste med min teknikk på minesveiper.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 14:00   #32
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn var det IKKE i det hele tatt da jeg skrev hovedoppgaven min hjemme uten internettilkobling. Skjønner ikke hva du snakker om engang.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 14:03   #33
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal rømme fra FP i april. Da tar jeg tre uker på en øy utenfor Bodø for å lese til eksamen

Skjønner problemet

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 14:04   #34
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Men når det kommer til å sjekke om man ER avhengig så kan det hjelpe å gjøre en avtale med seg selv, og evt en fortrolig om at du ikke skal inn på så og så lang tid.

Du kan jo samle klistremerker, et merke for hver dag, eller perioder du tror du kan forholde deg til. Etter feks 5 merker kan du unne deg noe koselig.

Bryter du avtalen allerede første dagen, så kan man vurdere å å slette seg. For min del er det så flaut å innse et eventuelt avhengighetsforhold at trusselen om å måtte klippe tråden er tøff nok.

Tusler tilbake til den egentlige jobben min.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 14:06   #35
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Som du vet er jeg blitt kongen av kabal etter å ha skrevet oppgaven min uten Internett tilgjengelig på lesesalsplassen.

Ikke jeg heller. Finnes det kabal for PC?

Gammel 15-02-07, 14:12   #36
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ikke jeg heller. Finnes det kabal for PC?

Ikke på min jobb-PC. Tror arbeidsgiveren min er redd for at de ansatte skal sløse vekk for mye tid med å spille kabal. Hadde de bare visst …

Gammel 15-02-07, 14:32   #37
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ikke på min jobb-PC. Tror arbeidsgiveren min er redd for at de ansatte skal sløse vekk for mye tid med å spille kabal. Hadde de bare visst …

Jeg har kabal på jobben, jeg. Men hvem trenger vel kabal når man har FP?

Gammel 15-02-07, 14:35   #38
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Fra spøk til revolver, jeg tror man alltid trenger ett eller annet å koble av med innimellom. Jeg gjør i alle fall det. Når jeg sitter begravd i en eller annen sak, så er det godt å kunne koble av noen minutter med noe annet. Problemene oppstår hvis jobben/studiene blir det man kobler av med fra nettet. Og da er det kanskje lurt med en liten pause for å få prioriteringene på riktig spor igjen. :tusler tilbake til morsom men litt mentalt utmattende arbeidsoppgave:

Gammel 15-02-07, 15:23   #39
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Ikke beveger jeg meg stort, og ender vel opp med å bli overvektig i tillegg.

Det er en veldig bra slanketråd her...

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.