|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten eltingIkke noe olje eller annet i altså?
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidHva kan jeg bruke som jeg får tak i på tema? |
![]() |
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidHever brødene mer i ovnen? Mine ble ikke noe høyere i ovnen, selv om de hevet fint i formene. Satte dem inn når de hadde nådd kanten, så det ble den ferdige størrelsen. Er det riktig?
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketid
De hever ikke mye mer i ovnen. Første gang jeg lagde dem, fylte jeg formene for fulle, og da rant de over kanten den første steketiden.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidiPad. |
![]() |
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidDe bør heves ganske lenge før de går i formen, ellers kan de blåse seg opp i ovnen. Da får man bare luft under skorpen i stedet, slik at det faller fra hverandre. Men de skal være ganske klissete og fuktige.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidAha! Da tester jeg med det jeg har i skapet. Jeg har som prosjekt å bli flink til å lage mat, og siden jeg i teorien i det minste kan bake så starter jeg med brød tror jeg. De blir ekstra gode om man baker med ungen i sjal, hippiestyle? |
![]() |
![]() |
#8 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidJeg hadde heller ikke det Helios melet, blandet mer hvetemel, rug, sammalt hvete og havrekli. Og byttet ut sesamfrø med gresskarkjerner, for det var det jeg hadde i skapet.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidHvis En eller annen som leser denne tråden og vil prøve å bake disse brødene slumper til å slenge de i ovnen uten å se på klokka, hvordan ville man da rent teoretisk rådet vedkommende til å se at de er ferdig stekt? Det gjelder selvsagt ikke meg, men de er jo mange foreldre her, noen har kanskje ammetåke og sånn. |
![]() |
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidHa de litt lengre enn du tror.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidDe ble perfekte! Og ufattelig gode om jeg skal si det selv, og det skal jeg jammenmeg. |
![]() |
![]() |
#12 |
...
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidKan jeg kaldheve denne deigen fra i kveld og til i morgen ettermiddag? Hvordan gjør jeg det da? Jeg lager dobbel oppskrift vanligvis.
![]() |
#13 |
Epikur
|
Bittelitt gjær, bare 1/5 av pakken og kald væske.
![]() |
#14 |
Bare sær
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidDer var du, Harriet. Da tar jeg spørsmålet fra den andre tråden om dette brødet her også:
![]() |
#15 |
...
Takk. Satte deigen i dæ tidlig og nå står den til etterheving. Men deigen er jo fortsatt kald. Må den etterheves lengre enn vanlig også, eller tar den igjen i ovnen?
![]() |
|
|