|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pauset
|
![]() Sv: Om brenning av Koranen og kasting av bomberTil syvende og sist koker det ned til fanatikere. Det er DET som er problemet. Ikke religionene..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Om brenning av Koranen og kasting av bomber
Det er derimot jeg. Ikke fordi idioten fortjener det, for det gjør han ikke, men det handler ikke om han, det handler om vår rett til å ytre oss.
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: Om brenning av Koranen og kasting av bomberJeg tenker at når vi da er belemret med pastor Jones og gutta, som tydelig ikke tar ansvar for sin egen ytringsfrihet, så må man kunne ansvarliggjøre dem når de ikke vedkjenner ansvaret frivillig. |
![]() |
![]() |
#24 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Om brenning av Koranen og kasting av bomberFilmen The book of Eli var i grunnen ganske tankevekkende mht hvordan religion gjennom alle tider er blitt brukt for å kontrollere og styre mennesker. Religion er mass controll, og veldig effektiv. Her i USA er det religion, sport. Flagget (nasjonalfølelsen) og militæret (felles fiende) som holder landet samlet, og for en utenforsående så er det både skremmende og fascinerende å observere.
![]() |
#25 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Om brenning av Koranen og kasting av bomberHvordan kan man si at man benytter seg av sin ytringsfrihet ved å brenne Koranen?
![]() |
#26 |
can-jur
|
![]() Sv: Om brenning av Koranen og kasting av bomberJeg får litt inntrykk av at dere mener kun SmarteTM folk bør ha ytringsfrihet.
![]() |
![]() |
#27 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Om brenning av Koranen og kasting av bomberDu får meg aldri til å tro at han som brente Koranen nå gjorde det fordi han var stokk dum.
![]() |
#28 |
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Han ønsket vel å bevise for seg selv og sine at muslimene er noen rabiate tullinger. Ekstremistene på begge sider ønsker ikke forsoning. Jeg er overbevist om at de ser på dette som en kamp mellom siviliasjoner.
![]() |
#29 |
Passiv
|
Jeg mener virkelig at det er en grunn til at mine barn ikke får låne bilen. (I tillegg til at det ikke er lov.) Det er fordi de ikke er modne for ansvaret. Det å disponere bil er en frihet som man kan ha når man skjønner å forvalte ansvaret. Slik er det med de fleste friheter. Man må ta ansvar for de friheter man tar seg. Denne pastor Jones er ikke moden for å ha frihet under ansvar for sine ytringer. |
![]() |
![]() |
#30 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Om brenning av Koranen og kasting av bomberEr det nå jeg skal være litt flåsete og si at det hender jeg tenker at det burde være iq-test for å kvalifisere til å få stemme? Eller snarere EQ-test. Det er virkelig en god del ganger det bekymrer meg at så mange lavpanna idioter har noe de skulle ha sagt.
![]() |
#31 |
maler
|
![]() Sv: Om brenning av Koranen og kasting av bomberDet handler vel ikke bare om hva slags forhold religionen og den enkelte har til krenkende bilder, men hvordan man opplever at det er greit å reagere når man føler seg krenket.
![]() |
#32 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om brenning av Koranen og kasting av bomberReligious people are obviously neither more stupid nor less unselfish than non-religious. And political beliefs, fear, anger, warlust and all sorts of group dynamics can make normal people use violence against each other. So, clearly, religion is not the Root of All Evil.
![]() |
![]() |
#33 |
Forelska
|
![]() Sv: Om brenning av Koranen og kasting av bomberVar det nokon som hadde høyrt om denne pastoren og kyrkjelyden/sekta hans før han brann Koranen? No kjenner i alle høve heile verda til han/dei.
![]() |
![]() |
#34 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Om brenning av Koranen og kasting av bomberOm man er kristen, muslim eller samme hva, så må man kunne klare å respektere at andre mener det samme.
![]() |
|
|