Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Naboer som ser alt!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-11, 14:11   #1
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer som ser alt!

Input - som de siviliserte menneskene vi er, gode naboer og alt - så sjekket vi at det var tre store og tomme containere i det søppelhuset som hører til grenda vår, det er juli og halve nabolaget er borte, søpla blir tømt på tirsdag, vi tar ikke søppelplass fra noen. Nå er det jo sånn at vi har sortert ut i to bunker, så vi skal jo kjøre på fyllinga uansett med en hel haug - sånn sett spiller det ingen rolle om vi tar med oss alt - jeg fatter bare ikke hvorfor det er naboens bizznizz at det går noen permer i en diger tom container.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:26   #2
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg er sånn som sorterer alt - alltid! Og hadde jeg sett deg med ringpermene hadde jeg nok fått litt vondt i meg. Spesielt om jeg delte søppelkasse/container med deg. Men å faktisk si i fra? Enten er jeg i overkant sjenert, men strengt tatt tror jeg heller det er naboen din som er i overkant freidig. Jeg kunne kanskje strukket meg ti å si noe på en veldig høflig og forsiktig måte dersom det var noen som var nyinnflyttede og jeg misstenkte at de ikke hadde fått med seg hvordan det lokale sorteringssystemet funket...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:48   #3
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville aldri ha kommentert hva naboen la i søpla. Med mindre det var noe farlig noe selvsagt - eller at han kastet en sofa oppi der eller noe.

Denne historien minner meg om da vi flyttet til Tromsø. Vi leide hos fylkeskommunen via jobb på sykehuset, og vi ankom byen 1. april 2000, en lørdag. Vi var innom sykehuset og fikk hentet nøklene, og siden vi aldri hadde bodd i borettslag før så undret vi oss over hvor vi skulle legge søpla. Det var åpenbart ikke sånn at alle hadde hver sin avfallsdunk slik vi var vant med. Så vi stoppet en som gikk utenfor huset og spurte, og han kunne fortelle at det var containere på oppsamlingsplasser ulike steder i borettslaget og pekte lett rundt omkring. Dette var et diiiigert område med mange terasseblokker som så mer eller mindre like ut og som lå tett i tett. Sambo fikk oppdraget med å finne en container, og det gjorde han. Ikke med usortert avfall denne gangen - men helt vanlig restavfall fra kjøkkenet. Han kastet det i kontaineren, og dagen etter lå det brev i postkassa vår om at vi hadde blitt "observert" da vi tømte søpla vår i naboborettslagets søppelcontainer. Hvis vi ikke sluttet med det så ville vi bli meldt til styret. Jeg trodde jeg skulle ramle om - dette var vår andre dag i Tromsø, og personlig så tenker jeg at det kanskje hadde vært hyggeligere om de hadde ringt på døra vår og sagt fra? Eller kanskje gjort oss vennlig oppmerksom på feilen da de "observerte" oss.

Jeg syns det finnes en del gufne folk som driver og "passer på" at alt går som det skal der ute i verden - jeg kjenner at jeg ikke har helt sansen.

Gammel 10-07-11, 14:50   #4
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns det finnes en del gufne folk som driver og "passer på" at alt går som det skal der ute i verden - jeg kjenner at jeg ikke har helt sansen.

Men du synes det er greit å fylle opp restcontaineren med usortert avfall som fortrenger plass for andre beboeres restsøppel?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:52   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde aldri kommentert det naboene kastet i søpla, det kunne ikke falt meg inn engang.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:52   #6
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Men du synes det er greit å fylle opp restcontaineren med usortert avfall som fortrenger plass for andre beboeres restsøppel?

Nei, det syns jeg heller ikke er greit. Og derfor sjekket vi også at det var rikelig med plass, det er juli og folk er på ferie, bosset blir tømt på tirsdag. Hvis de containerne blir fulle innen den tid skal jeg personlig plukke ut hver eneste klinkekule som jeg har lagt nedi der.

Gammel 10-07-11, 14:54   #7
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fryktelig prinsipiell på slike ting, og synes det er en uting, og helt på sin plass å kommentere det.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:55   #8
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er fryktelig prinsipiell på slike ting, og synes det er en uting, og helt på sin plass å kommentere det.

Jaha, så det er greit å kommentere at noen kaster noe som er lov å kaste i søppelet?

Gammel 11-07-11, 00:34   #9
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Jeg må si jeg hadde blitt ganske irritert hvis naboen min hadde komt til meg slik som naboen din gjor. Han har da ikke noe med hva du gjør med bosset ditt.

Om det er rett eller ikke at du ikke sorterete er en annen sak Men jeg syns folk må slutte å legge seg opp i alt man gjør. Blir så irritert av slike folk!

Måtte le litt av mannen din da

Gammel 10-07-11, 14:54   #10
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ehh, les hva hun skriver da, det er sommer, containerene skal tømmes på tirsdag,og de har sjekket at det er god plass. Hva er problemet liksom? Og særlig siden det faktisk var slik at ringpermer kunne kastes i restavfallet.

Gammel 10-07-11, 15:14   #11
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvis dere uansett skal til søppelfyllingen skjønner jeg ikke problemet med å ta med alt? Hvorfor sortere i det hele tatt da?

Jeg hadde nok heller ikke kommentert noe, men jeg hadde irritert meg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 15:16   #12
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Nei, det var vel bare for å få unna noe av det tenker jeg. Det var ikke noe vi hadde grunnet veldig lenge på, og det er heller ikke kjempeviktig for oss at permene våre blir lagt i containeren her. I motsetning til mange andre så tenker ikke vi supergrundig over alle ting vi finner på.

Gammel 10-07-11, 15:17   #13
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør ikke jeg heller alltid, og derfor synes jeg det er helt greit om noen påpeker det hvis jeg gjør noe som kanskje var litt dumt/teit/unødvendig.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 15:22   #14
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Men hva er teitere med å legge det som er lovlig å legge der, i restspøla som tømmes om to dager og har god plass, fremfor å kjøre til fyllinga med det? Siden det altså 1) er lovlig å legge det der og 2)er god plass til det der?

Gammel 10-07-11, 15:22   #15
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det jammen prinsippfaste mennesker, gitt.
Skulle likt å sett ansiktet til naboen din, Darth.

Gammel 10-07-11, 15:26   #16
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Her var det jammen prinsippfaste mennesker, gitt.
Skulle likt å sett ansiktet til naboen din, Darth.

Heldigvis så er naboen vår egentlig en ganske hyggelig fyr, så da min kjære ringte på døra så var han ikke verre på det enn at han trakk på smilebåndet i det han avkreftet at han trengte å sjekke søpla .

Gammel 10-07-11, 16:00   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg for min del skulle nok passet rimelig godt på at den naboen ikke snikparkerte på gjesteparkeringen de nærmeste ti-tolv årene. :har egne kjepphester:

Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 22:01   #18
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del skulle nok passet rimelig godt på at den naboen ikke snikparkerte på gjesteparkeringen de nærmeste ti-tolv årene. :har egne kjepphester:

Jepp. Jeg har en lang liste jeg kan ta dama under meg på om hun våger klage på noe som helst her igjen. Hun klagde nemlig på at jeg ikke måket snø ofte nok for henne et par ganger og irriterte seg stort. Men det er ingen regler for dette, og må hun ha en bred vei måkt i stedet for en sti, så får hun måke selv, gamle dama.

Jeg har i sakens anledning tatt frem petimeteret i meg og har notert meg at datteren hennes slenger sneiper på min plen når hun er på besøk (står på trappa og røyker). Hun har også sin søppelkasse på vår tomt og har alltid hatt det. Jeg gir beng, for vi deler en papirdunk og en vanlig dunk. Men om rett skal være rett, så skal den ene stå på vår side av hekken og den andre på hennes. Så om det blir flere klager på tullball som jeg tolker som mangel på et liv fra hennes side, så blir det å flytte den ene søplekassa en meter, samt forbud mot å røyke på felles trapp.

Flott med fleksible naboer, er det ikke?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 22:05   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner deg kjempegodt, og vi er heller ikke gode på sortering når vi rydder. Uansett usannsynlig frekk nabo!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 16:24   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Si meg, følger dere så godt med at dere vet hva naboene kaster i søppelkontaineren? Jeg skjønner jo at det er irriterende dersom en container blir fylt opp av feil greier, men jeg hadde fått totalt klaustrofobi av å bo i et område hvor naboene til og med dissekerte søpla mi med øynene. Hva annet legger de merke til da?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.