|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboer som ser alt!Input - som de siviliserte menneskene vi er, gode naboer og alt - så sjekket vi at det var tre store og tomme containere i det søppelhuset som hører til grenda vår, det er juli og halve nabolaget er borte, søpla blir tømt på tirsdag, vi tar ikke søppelplass fra noen. Nå er det jo sånn at vi har sortert ut i to bunker, så vi skal jo kjøre på fyllinga uansett med en hel haug - sånn sett spiller det ingen rolle om vi tar med oss alt - jeg fatter bare ikke hvorfor det er naboens bizznizz at det går noen permer i en diger tom container. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboer som ser alt!Jeg er sånn som sorterer alt - alltid! Og hadde jeg sett deg med ringpermene hadde jeg nok fått litt vondt i meg. Spesielt om jeg delte søppelkasse/container med deg. Men å faktisk si i fra? Enten er jeg i overkant sjenert, men strengt tatt tror jeg heller det er naboen din som er i overkant freidig. Jeg kunne kanskje strukket meg ti å si noe på en veldig høflig og forsiktig måte dersom det var noen som var nyinnflyttede og jeg misstenkte at de ikke hadde fått med seg hvordan det lokale sorteringssystemet funket... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
En, av to-tre
Sv: Naboer som ser alt!Jeg ville aldri ha kommentert hva naboen la i søpla. Med mindre det var noe farlig noe selvsagt - eller at han kastet en sofa oppi der eller noe. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Rockesøster
|
Sv: Naboer som ser alt!
Men du synes det er greit å fylle opp restcontaineren med usortert avfall som fortrenger plass for andre beboeres restsøppel? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
En, av to-tre
Nei, det syns jeg heller ikke er greit. Og derfor sjekket vi også at det var rikelig med plass, det er juli og folk er på ferie, bosset blir tømt på tirsdag. Hvis de containerne blir fulle innen den tid skal jeg personlig plukke ut hver eneste klinkekule som jeg har lagt nedi der. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tittel og tittel....
|
Jaha, så det er greit å kommentere at noen kaster noe som er lov å kaste i søppelet?
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboer som ser alt!Jeg må si jeg hadde blitt ganske irritert hvis naboen min hadde komt til meg slik som naboen din gjor. Han har da ikke noe med hva du gjør med bosset ditt.
|
|
|
|
#10 |
|
Tittel og tittel....
|
Ehh, les hva hun skriver da, det er sommer, containerene skal tømmes på tirsdag,og de har sjekket at det er god plass. Hva er problemet liksom? Og særlig siden det faktisk var slik at ringpermer kunne kastes i restavfallet.
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Naboer som ser alt!Men hvis dere uansett skal til søppelfyllingen skjønner jeg ikke problemet med å ta med alt? Hvorfor sortere i det hele tatt da?
|
|
|
|
#12 |
|
En, av to-tre
Sv: Naboer som ser alt!Nei, det var vel bare for å få unna noe av det tenker jeg. Det var ikke noe vi hadde grunnet veldig lenge på, og det er heller ikke kjempeviktig for oss at permene våre blir lagt i containeren her. I motsetning til mange andre så tenker ikke vi supergrundig over alle ting vi finner på. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Naboer som ser alt!Det gjør ikke jeg heller alltid, og derfor synes jeg det er helt greit om noen påpeker det hvis jeg gjør noe som kanskje var litt dumt/teit/unødvendig.
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Naboer som ser alt!Men hva er teitere med å legge det som er lovlig å legge der, i restspøla som tømmes om to dager og har god plass, fremfor å kjøre til fyllinga med det? Siden det altså 1) er lovlig å legge det der og 2)er god plass til det der?
|
|
|
#15 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Naboer som ser alt!Her var det jammen prinsippfaste mennesker, gitt.
|
|
|
#16 |
|
En, av to-tre
Heldigvis så er naboen vår egentlig en ganske hyggelig fyr, så da min kjære ringte på døra så var han ikke verre på det enn at han trakk på smilebåndet i det han avkreftet at han trengte å sjekke søpla |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Naboer som ser alt!Jeg for min del skulle nok passet rimelig godt på at den naboen ikke snikparkerte på gjesteparkeringen de nærmeste ti-tolv årene. :har egne kjepphester: |
|
|
|
#18 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Naboer som ser alt!Si meg, følger dere så godt med at dere vet hva naboene kaster i søppelkontaineren? Jeg skjønner jo at det er irriterende dersom en container blir fylt opp av feil greier, men jeg hadde fått totalt klaustrofobi av å bo i et område hvor naboene til og med dissekerte søpla mi med øynene. Hva annet legger de merke til da?
|
![]() |
|
|