Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skap plass, det er fort hjort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-12, 12:03   #21
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Jeg tenker nok også at de som sender ut IKEA-family-mailen får noe som helst penger av reklamebudsjettet.
Det er bare en kjapp spam for å minne deg på om at de finnes.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:05   #22
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.899
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Jeg tenker at de spiller bevisst på all oppmerksomheten som har vært rundt særskriving. Mange ville ha skrevet skap plass når de egentlig mente skapplass, men det er altså helt feil - unntatt her, hvor IKEA altså oppfordrer oss til å skape plass ved å dra til IKEA for å kjøpe skap, slik at vi får mer skapplass. Fort hjort er flåsete, men ørlite grann morsomt likevel, synes jeg. :flåse:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:07   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

«Skap plass» spiller på «skapplass», «fort hjort» henspiller på «vi vet at vi driver med dårlige ordspill, så vi drar det helt ut». :my take:

Nei, Fort hjort spiller selvsagt på hjorten som henger der, samt at ved å velge løsninger fra Ikea er det fort gjort å skape plass via bedre skapplass. Hele IKEAs grunnidé er jo at det skal være raskt og enkelt. I Norge er det generelt stor oppmerksomhet rundt ordeling og særskriving, og de drar da et humorpoeng av dette.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Nei det en missforståelse, det gjelder vel mer for PR men ikke reklame. Reklame skal faktisk bidra til å selge produkter.

Det er ikke helt sant, og det kommer helt an på hvordan du definerer reklame også. Tro meg, det er lite IKEA gjør som ikke er gjennomtenkt. Det betyr selvsagt ikke at de ikke treffer alltid. Det er snakk om et banner som skal dra deg inn på siden deres ift. skapløsninger. Jeg vil tro mange trykker på den både for se hva i huleste IKEA driver med når de skriver så mye feil, eller ved at de syns det er litt morsomt. Når du kommer inn på siden og får et tilbud, er det der salget starter.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Takk for forklaringen, jeg er nok litt for britisk i hodet. Det er altså ikke noen jeg ikke forstår som gjør dette til et bra ordspill. Det er bare et platt et, som mangler eggen.

Hva i all verden har det at mener du er britisk i hodet med saken å gjøre? Og det at du ikke skjønner ordspillet gjør det ikke mer platt med mindre egg enn det engelske du henviste til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:11   #24
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.879
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Vel, jeg begynte nå etter denne tråden å tenke mer på om ikke jeg skulle investert i ny skyvedørsgarderobe på soverommet....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:14   #25
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, Fort hjort spiller selvsagt på hjorten som henger der, samt at ved å velge løsninger fra Ikea er det fort gjort å skape plass via bedre skapplass.

Ok, men det med hjorten er jo litt høna og egget, da, jeg tippet at det blaute ordspillet på fort gjort kom først. Eller er det slik at hjortehoder er skikkelig hot stuff for tida?

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:15   #26
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Hjortehoder har vel vært hått støff hele shabby chic perioden?

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:17   #27
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Grøsseball!

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:17   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ok, men det med hjorten er jo litt høna og egget, da, jeg tippet at det blaute ordspillet på fort gjort kom først. Eller er det slik at hjortehoder er skikkelig hot stuff for tida?

Honey, hjortehoder har vært hot stuff i mange år.

Og nei, jeg tror nok ikke nødvendigvis ordspillet kom først, siden de fleste bildene til IKEA tas i utlandet, men de lokale reklamekampanjene lages her. Uansett, om hjorten eller ordspillet kom først så endrer jo ikke det på dobbeltbetydningen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:23   #29
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Honey, hjortehoder har vært hot stuff i mange år.

Jammen, tenk på de stakkars, søte dyra!

Knegg, ikke overrasket over at jeg har null peiling på interiørtrender. Det skal jeg gjøre noe med! Snart. :host:

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:26   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Jeg flirte, men så skjønte jeg jo også poenget.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:26   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jammen, tenk på de stakkars, søte dyra!



Du får gå for et sånt lysende hjortehode i plastikk da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:30   #32
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.797
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Reklameheadinger vil jeg tro det er reklamebyrået som tar seg av, ikke oversetteren. De har norsk reklamebyrå i Norge.

Jeg har tidligere jobbet med Ikea-oversettelser, og vi oversatte mange av "morsomhetene" i overskriftene i katalogen, i alle fall. Men alt leses jo og godkjennes av IKEA før utgivelse. Og jeg vil tro at bannere og postere og sånt som er uavhengig av katalogen, nok blir skrevet av reklamefolk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:32   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har tidligere jobbet med Ikea-oversettelser, og vi oversatte mange av "morsomhetene" i overskriftene i katalogen, i alle fall. Men alt leses jo og godkjennes av IKEA før utgivelse.

Ja, men hvis du går inn på IKEAS hjemmeside så ser du at dette er endel av en kampanje som enten reklamebyrået eller den norske markedsavdelingen står bak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:35   #34
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Jeg er jo alltid for sent ute med trender, så jeg bør vel heller komme meg frempå med være tidlig ute med neste trend:



__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:35   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:37   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.797
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, men hvis du går inn på IKEAS hjemmeside så ser du at dette er endel av en kampanje som enten reklamebyrået eller den norske markedsavdelingen står bak.

Ja, jeg nekter ikke for dét, altså. Jeg tenkte vel egentlig mer sånn generelt når det gjelder IKEA sine tekster.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:38   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, jeg nekter ikke for dét, altså. Jeg tenkte vel egentlig mer sånn generelt når det gjelder IKEA sine tekster.

Ja, tekst på hjemmeside og i kataloger er jeg helt med på at er oversatt (og humorisert) av oversettere, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:41   #38
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

torsk...

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:45   #39
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Åh, damn, jeg kjenner noen som får den der til neste jul, ja!

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:48   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.298
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skap plass, det er fort hjort

Hvor mange i denne tråden har vært inne på ikeas nettside etter at denne tråden kom opp?



:rekker opp hånden:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no