|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Jeg finner egentlig ikke spesielt mye overbevisende i innlegget. Noe med å komme ed en apell siden man nå først har registrert seg... Det er ikke i mine øyne overbevisende i seg selv, og særlig ikke for en sånn kryptisk side, som hevder de begås statskupp.
|
|
|
#2 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Grunnlovsendring?Eg synest heller ikkje dette var så overbevisande, verken innlegget eller nettsida. Og eg føler meg ikkje meir opplyst om saka - ein apell om å stoppe ei endring, på ei nettside som ikkje er i stand til å gjere greie for kva denne endringa inneber? Eg vil vite kva dette dreier seg om, ikkje bare at det er "statskupp" i regi av politikarane og media. Det er ikkje retorikk eg kjøper. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2012
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?
Nå var jo dette et svar til deg som ganske interessant påpeker det faktum at du ikke hadde fått med deg saken, og ikke rettslæreren heller. Men leser du det som står på siden har du et grunnlag til å undersøke saken på egenhånd ved å kopiere linkene til Stortingsdokumentene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Librocubicularist
|
Rettslærelæraren hadde fått med seg saken, men hadde ikkje tid til å diskutere han der og då. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#9 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Grunnlovsendring?Vi vet hvem som står bak denne siden, det er ikke hemmelig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Å ja, jeg fant det ikke - my bad (ut over at den er partipolitisk uavhengig og privat). Hvem står bak?
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Grunnlovsendring?Fant litt informasjon her. Kort oppsummert: endring av grunnlov slik at staten ikke lengere skal drive religiøs virksomhet. I stede skal den understøtte Den norske kirke som folkekirke, og andre tros- og livssynssamfunn på lik linje. Sist redigert av Libra : 02-05-12 kl 00:20. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Librocubicularist
|
Ja, den siste saken fann eg ei tid etter at eg hadde skrive HI. Oppklarande! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Grunnlovsendring?Såpass heftig bom, så tror jeg ikke du kan forvente deg noe bedre her....
|
|
|
#16 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Grunnlovsendring?Det hadde vært aldeles utmerket om islam ble likestilt med kristendommen i Norges grunnlov, som i at de fjernet disse absurditetene om at kongen må bekjenne seg luthersk-evangelisk tro og et minimumsantall av Regjeringen likeså.
|
|
|
#17 |
|
Librocubicularist
|
Takk for lenke! Dette skal eg bruke god tid på å lese! Det er informativt og ryddig. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
prokrastinator
Det ble omtalt som at den ble fjernet da de behandlet endringene i 2009, men den står fremdeles i straffeloven - dog er det lovfestet at påtale bare finner sted når almenne hensyn krever det. Jeg vet ikke helt hva presendensen er på å benytte paragrafer med en slik formulering.
|
|
|
#20 |
|
prokrastinator
Sv: Grunnlovsendring?Det er forsåvidt litt skummelt at man fortsatt skal sponse en spesifikk kirke, men at denne nå skal stå helt fritt til å rekruttere Kvarme-kompiser i så mange stillinger den måtte lyste. Jeg tror de klarer fint å være skumle helt uten hjelp fra Krekar.
|
![]() |
|
|