|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hva slags vårdress?Har gitt opp å finne dresser som holder. Tror vi har vært innom det meste, men det blir slitt i stykker før halve sesongen har gått. Både Reima tec, HH, Ticket, Jonathan og et par til. POP er visst populært og jeg har ikke funnet størrelsen jeg har hatt behov for når jeg har kikket. Men veldig fornøyd med jakkene og vinterdressen vi har hatt derfra. Dressen har blitt mye brukt av begge to, men likevel er det liv i den.
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva slags vårdress?Vi har akkurat fått POP skalldress med for, så vi tenker å bruke den uten foret til våren. Nå har hun ikke brukt den i barnehagen enda, men den virker veldig god, så vi bytter nok ut den hun har der med den nye. Den kan snøres inn i livet og ser ut til å ha god passform. Nå er hennes i 86 da, vet ikke om de har samme modell til så store?
|
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Sv: Hva slags vårdress?Jeg hadde ventet med å kjøpe heldress til jeg så at det faktisk var et behov for det. 3-4-års alder har vært omtrent tidspunktet for når vårdressen ble skammelig lite brukt i forhold til hva den koster å kjøpe. Jeg hadde satset på todelt sett og så sett om det var behov for en dress, sannsynligvis er det ikke det.
|
|
|
#26 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva slags vårdress?Min begynte ikke å foretrekke todelt foran heldress før 2. klasse.
|
|
|
|
#27 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags vårdress?Er todelt veldig dumt ift å kle på seg selv? Vi liker todelt her hjemme, og det er jo mer brukervennlig siden bukse og jakke også kan brukes separat.
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva slags vårdress?
Her bruker alle heldress i bhg, også de eldste. Men vi bor på Vestlandet, om det har noe å si.
|
|
|
#29 |
|
De har jo todelt regntøy, så det burde være en mulighet.
|
|
|
#30 |
|
Sv: Hva slags vårdress?Hel er raskere å kle på enn todelt.
|
|
|
#31 |
|
maler
|
Sv: Hva slags vårdress?Det er mulig jeg bærer preg av å bo i trøndelag. Her er vinterdressen i bruk omtrent fra oktober til april. Og der er det absolutt mest praktisk med heldress til ca 2.-3. klasse på skolen. Men vårdressene har vært fint lite brukt, når det blir behov for det har det egentlig oftere vært bruk for å kunne ha ei bukse, men ingen jakke fordi det er vått på bakken, men fint vær i lufta.
|
|
|
#32 |
|
Drømmer
|
Det har det vært her også, da han vle 4 år var todelt det han ville ha, sånn har det vært i barnehagen ejeg har jobbet i også. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Jenta begynte å bruke todelt i fjor vår (3 år), og klær det på seg selv. Veldig greit etter hun fikk til å sette på bukseselene.
|
|
|
#34 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hva slags vårdress?Her i Tromsø brukes også vinterdressen veldig lenge, og etter det er det ofte enten bukse, med fleece eller ull på overkroppen, eller regntøy som gjelder. I den forrige barnehagen brukte de egentlig vårdressen lite, for de syntes at ReimaTec var litt for polstret for den varmblodige snuppa. Den billige Reflex-overtrekksbuksa, som egentlig ble kjøpt til å beskytte buksene i sandkassa, ble derimot brukt hele tiden.
|
|
|
#35 |
|
Sv: Hva slags vårdress?Nera: Anbefaler i så fall todelt POP. Mye salg der nå, også på nettet.
|
|
|
#37 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva slags vårdress?Vi har POP - både i tynn versjon og i tjukk, fora versjon. Fantastiske!
|
|
|
#38 |
|
Sv: Hva slags vårdress?Har en Isbjørn bukse, uforet, liggende på vent, så siste vår i bhg blir det nok todelt. Da kan han øve til skolestart. Får se hva vi gjør til våren, høre litt med bhg hva de foretrekker også men i utgangspunktet blir det hel dress.
|
|
|
#39 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva slags vårdress?Didrikson kan jeg også anbefale i todelt. Veldig fornøyd med podens jakke, og min bukse.
|
|
![]() |
|
|