|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Oversiktlig og trivelig by! Anne Frank-huset er gjorde veldig inntrykk - absolutt et must! Og kan man unngå køen er det flott |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Åh, så bra, takk folkens! Nå gleder jeg meg veldig! Vi skal bo i en husbåt, så jeg er litt spent på hvordan det blir. Vi har tenkt til å leie oss sykler for å komme oss rundt. November er jo litt utenfor turistsesongen, så jeg håper vi slipper de store folkemengdene og de lange køene. Skal lagre alle anbefalingene her og ta dem med meg.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Jeg elsker Amsterdam! Koselig by, med noe for alle! Veldig bra shopping, mange koselige utesteder og masse å gjøre - for noen og enhver. Avslappet stemning og utrolig mye kule mennesker |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Si noe bra om Amsterdam!En kjempefin by! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Bare å spørre! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Jeg har vært i Amsterdam på jentetur, og det var en helt super tur. Kjenner ikke igjen noe av det kollegaen din beskrev jeg. Det er jo ikke en superbillig by, men det er jo billigere enn Norge, og oppleves ikke som dyrt. Vi drakk kaffe og spiste ved kanalene, spiste indonesisk, kjørte båt på kanalene, shoppet, gikk tur. Jeg har vært der før også og jeg synes den er nydelig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Si noe bra om Amsterdam!
Hvilke storbyer liker hun venninnen, da? Jeg mener braak og mye folk er jo noe man opplever i alle byer av en viss störrelse. Jeg synes absolutt ikke at Amsterdam har mer braak og mer folk enn andre byer paa den störrelsen. Faktisk synes jeg det er mindre braak enn mange andre steder, mindre biler, mer gaaing i stedet pga. alle kanalene. Ja, bortsett fra om man er der paa Koniginnedag, da. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Jøsses
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Eg var i Amsterdam for to veker sidan på jobb-konferanse og syns byen var heilt topp! Har tenkt å foreslå den til neste årlige jentetur.
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Jadda, de syns sikkert det er kjempegreit å stå der til salgs i vinduet for hvem som helst av gamle griser. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Dette synes også jeg var en mildt sagt merkelig ting å anta. Veldig unge jenter som synes dette rett og slett er greit. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Det er jo ikkje ukjent at enkelte syns det er ok å finansiere studier på denne måten og meiner det er ok å prostituere seg. Det har vi jo eksempel på i Norge også:
|
|
|
#16 |
|
Musk
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Utrolig at du greide å konkludere med at hun var en negativ person, jeg skrev jo ingenting om henne, utover det at hun hadde dårlig inntrykk av Amsterdam. Jeg spurte om hun hadde en fin tur, hun sa nei, og fortalte akkurat hvordan hun opplevde det. Jeg tror ikke hun engang vet at jeg skal dit.
|
|
|
#18 |
|
Musk
Du skrev "hun hadde ingenting fint aa si om byen". Hvis man ikke klarer aa finne noe fint aa si om et sted man har vaert, synes jeg man er en negativ person i denne sammenhengen/sitasjonen. Det er jo alltid en liten fin ting man har opplevd, sett, spist eller whatever, mener jeg, og jeg liker heller at man heller fokuserer mer paa denne enn paa de tingene som man ikke likte. Har selv noen venner som tenderer til aa dra frem det negative i ting de opplever, noe jeg ikke liker - eller fordrar som jeg skrev. Jeg synes det er sterkere at noen er ufordragelige, da er det liksom saann at de alltid er saann og at alle synes det samme om dem. Fölte for aa forklare litt til, men naa skal jeg gi meg. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Amsterdam er en fantastisk by.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 16-09-13 kl 09:44. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Sv: Si noe bra om Amsterdam!Takk Fløyel! Skummet over veldig fort, fordi jeg er på jobb, og gleder meg til å lese det ordentlig når jeg har tid!
|
![]() |
|
|