Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Trodde alle kunne strikke jeg ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-07, 21:23   #21
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trodde alle kunne strikke jeg ...

Jeg kunne vel strikke en gang i tiden, men jeg kan aldri tenke meg å begynne med det igjen.

Gammel 11-05-07, 21:25   #22
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan strikke, og jeg strikket MYE i en periode. Nå sliter jeg med å få ferdig en hvit ullbukse til snuppa som jeg begynte på da hun var 1 år ...

Farmor lærte meg å strikke da jeg var 6, og på ungdomsskolen hadde jeg en lærerinne i håndarbeid som inspirerte til stadig nye prosjekter.

Jeg kan altså strikke, og vil definere meg som en viderekommende ammatør.

72-modell.

Gammel 11-05-07, 22:49   #23
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg strikker selvsagt ikke. Strikking er for kjerringer.

Da henger du ikke med på trendene, Sitron.

Strikking har fått sin renessanse - hjemmestrikka klær til barn er in igjen, og det finnes mange fine oppskrifter til voksne.

Det var bare det med den tålmodigheten ....

Gammel 11-05-07, 22:52   #24
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Husker du virkelig ALT du lærte på skolen? Kan jeg få låne hjernen din i en ukes tid?

Den tanken slo meg også. Jeg kan legge opp, og strikke frem og tilbake eller rundt og rundt uten noe fiksfakserier, og hadde det stått om livet så skulle jeg nok ha klart å strikke noen lapper som jeg kunne tråklet sammen.

Gammel 11-05-07, 22:57   #25
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lærer det på nytt hver gang. Det går sent, men blir ikke så allerværst til meg å være.
Holder foresten på med en genser til gutten, men må vel kanskje strikke litt igjen snart dersom den skal bli ferdig etter planen. Går ikke akkurat raskt fremover, jeg er en periode strikker.

Gammel 11-05-07, 23:06   #26
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan jo forsåvidt strikke, men det er jo bare rett fram og sånn. Noe avansert med mønster kan jeg ikke mye av. Strikka genser til gudsønnen min, men da med veldig god hjelp, og det sier vel litt når mora til gudsønnen min sa til mannen sin at jeg hadde sagt at jeg holdt på med noe til sønnen, men at hun var helt sikker på at noe strikking var det ikke.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 23:22   #27
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan strikke- og jeg gjør det i perioder.

(Derimot kan jeg ikke lage mat. )

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 23:27   #28
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lærte å strikke og hekle på barneskolen, men praktiserer det ikke. Jeg var/er ikke særlig flink, og det interesserer meg heller ikke.

Husker vi skulle strikke små, søte katter i 5. Min ble et stort, grusomt fiskegarnmonster.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 00:31   #29
data mannen
Ord deler & data akrobat

data mannen sin avatar

Medlem siden: May 2007
data mannen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Trur ikke vi strikka på skolen, men jeg sydde meg en vest av "synt. pels" og med "silkefor":

Det var jo dritkult i begynnelsen av 80 tallet..

data mannen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 10:55   #30
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strikking er in igjen, heldigvis. Selv om sønnen min på 16 år ikke strikker (selv om han lærte det da han var liten), så er det mange unge gutter som strikker som bare det. Bare ta en titt innom hvilken som helst strikkekafè.

Jeg strikker endel selv og strikkemønstrene er ikke som de engang var. Det finnes utrolig mye spennende mønstre og garntyper. Jeg tover mye av det jeg strikker.

De som tror strikking er for gamle koner, følger ikke med i tiden. En gøyal hobby som jeg med glede lærer bort til barn, tantebarn og barnas venner.

Sist redigert av pippimamma : 12-05-07 kl 12:35.
pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 11:01   #31
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan strikke, jeg er flink til det faktisk, men jeg er en periodestrikker. Jeg vil dessuten bare strikke morsomme ting så når ungene trenger nye ullbukser og sånt som er kjedelig å strikke, har jeg heldigvis en dame i omgangskretsene som gjør dette for en symbolsk sum.

Dukkeklær for eksempel. Det er moro å lage.

1968

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DokkeklærNM.jpg (48,7 KB, 10 visninger)

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 11:03   #32
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg strikker selvsagt ikke. Strikking er for kjerringer.

Men jeg HAR lært det på skolen og jeg skulle nok klart et skjerf om jeg ville. Men jeg syntes det er veldig uinteressant å drive med.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 12:56   #33
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan strikke! Lærte på skolen, og tok det opp igjen i voksen alder. Er 30 år.

Gammel 12-05-07, 13:40   #34
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg begynte å lære å strikke når jeg var 5 av mamma.. ga det opp men lærte det på barneskolen igjen. Dette var på midten/slutten av 90taller *ung*.

Jeg kan strikke, jeg kan rett, vrang, legge opp og felle av. Jeg takler lette oppskrifter og hullbord osv. Men jeg blir aldri fornøyd med det jeg strikker.

Hekle har jeg aldri lært. Lurer på om jeg må få mamma til å lære meg det etter hvert.

Brodere kan jeg litt.. både med og uten mønster. Men det er ikke noe sterk egenskap.

Håndarbeiden på barne og ungdomskolen besto alltid av å lære det enkleste. Vi som klarte dette uten hjelp fikk ikke hjelp til å komme videre. vi måtte bare hjelpe de andre å klare det vi gjorde på 30 min, uke etter uke etter uke.

Hadde lærerne lagt opp etter evne hadde jeg nok lært mye mer og klart å dreve håndarbeidsgenene i familien vår videre.

Bestemor og mamma har sammen laget mange bunader opp gjennom årene. Nå som bestemor har falt bort (alt for ung 67år) tror jeg at jeg må hjelpe til å dra lasset videre.. det var bare den tålmodigheten da.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 13:58   #35
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er født i 1974 og strikker som bare fy - men er vel den eneste i min vennekrets som strikker, ja. De fleste har ikke rørt strikkepinner siden de strikka dukkemann på barneskolen...Synd...

Størstejenta mi har lyst til å lære seg å strikke

Gammel 12-05-07, 14:21   #36
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan strikke - både rett og vrangt, men legge opp kan jeg ikke. Håndarbeidstimene husker jeg som et mareritt, spesielt heklinga. Jeg hekler og strikker fryktelig hardt, og syntes ikke det var moro. Teknisk sett kan jeg strikke, men vil jeg?

73-modell

Gammel 12-05-07, 14:47   #37
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke strikke, eller jeg kan strikke en gryteklut, et skjerf ol. Men det er uten mønster, jeg vet det er noe som heter rett/vrang, kaste masker å sånn.. hihi Har aldri lært det, utenom den grytekluten på barneskolen. Hadde ingenting om strikking på ungdomsskolen. Spurte om læreren kunne lære meg å hekle, jeg kunne jo bare fingerhekle, men det gadd hun ikke. Hun var vel altfor opptatt med de to jentene i klassen som kom med strikka og sydd dukketøy hjemmefra for å vise. Husker jeg fikk Ng i forming på vitnemålet mitt i 9'ende. Og gikk rett opp til en 6'er på Handelsskolen (reklame, tegning, form&farge..) Tror ikke den læreren likte meg jeg. Kanskje jeg skulle sende henne linken til hjemmesiden min, og vise henne bildene mine. hihi

Har sydd til klær til Maisi, og kan brodere også. Og er helt sikker på at jeg kunne lært å strikke hvis bare noen kunne vist meg.

Gammel 12-05-07, 14:53   #38
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Jeg vet hvordan man strikker rett frem, men det er det!! Hadde aldri i verden klart å strikke verken genser eller sokker! Forresten er jeg født i 1966! Og vi lærte det på skolen, men jeg er så gammel at det har jeg glemt!!

Men jeg er ikke kjerring for det da!

Gammel 12-05-07, 15:32   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde alle kunne alle hovedstader i Europa (eller hvilken som helst annen verdensdel) på rams, for man lærte da vitterlig det på skolen også.

Jeg kan strikke store firkanter. Bare rett(eller er det vrang)strikking, men jeg KAN bytte farge. Det blir geniale tepper.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 16:12   #40
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke strikke. Har aldri kunnet det, og har aldri hatt noen interesse av å kunne det heller. Jeg kan ikke huske at jeg strikka på skolen, selv om jeg er født i 1969. Eller, jeg husker jo at venninnene mine gjorde det, men jeg tror jeg lurte meg unna. Jeg sydde nok en fin duk i stedet.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.