Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Omstridt barnevernsvedtak

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-14, 21:26   #21
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omstridt barnevernsvedtak

Jeg tenker at med mindre man er den personen som er part i saken, kan man godt tro at man vet alle sider av saken, men det gjør man ikke. Er man venn, nabo, søster, kjæreste osv. er det likevel informasjon man ikke vet om; skole, barnehage, leger, helsesøster osv. har fortsatt taushetsplikt ovenfor deg og den informasjonen du sitter på, har du fordi noen har valgt å dele den med deg. Og selv de beste venner, naboer man har et nært forhold til, søstre og kjærester kan velge å skjule ting, om de vil.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 21:46   #22
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Viktig poeng Input - i tillegg er det slett ikke alltid at de som er part i saken heller klarer å se objektivt på ting, sette barna først eller se at virkeligheten ikke er slik de vil den skal være. Det er ikke mulig å se på noen om de slår barna sine, misbruker dem eller skader dem emosjonelt. Dessverre.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 22:02   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tenker at med mindre man er den personen som er part i saken, kan man godt tro at man vet alle sider av saken, men det gjør man ikke. Er man venn, nabo, søster, kjæreste osv. er det likevel informasjon man ikke vet om; skole, barnehage, leger, helsesøster osv. har fortsatt taushetsplikt ovenfor deg og den informasjonen du sitter på, har du fordi noen har valgt å dele den med deg. Og selv de beste venner, naboer man har et nært forhold til, søstre og kjærester kan velge å skjule ting, om de vil.

Ja, men muligheten for at man vet nok til å mene at kritikk er berettiget er også tilstede.

Ingen i slike saker har det hele og fulle bildet. Ikke barnevern, ikke sakkyndig, ikke familie og venner. Ting tolkes ulikt og barnevernet består av mennesker av alle typer og med veldig ulik kompetanse. Det er snakk om stor makt og jeg lurer på hvor mye det jobbes med maktbevissthet både i studie, i veiledning, og underveis i arbeidet.

Jeg tror ikke barnevernet blir bedre ved masse usaklig kritikk, tåredryppende facebookvideoer og rare nettsider med hatefulle skriverier, men jeg tror at barnevernet kan bli bedre ved at berettiget kritikk blir tatt på alvor.
Det må inn nok ressurser både kompetanse og økonomi til å sikre kvalitet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 23:57   #24
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har lest ALLE dokumentene i saken. As in hele saken som bv har skrevet til fylkesnemnda. Sidene er nummeret med innholdsfortegnelse. Man ser om noe mangler.

Jeg skulle ønske jeg kunnet i at jeg har tatt side. At jeg ikke vet alt. Et eller annet. Men jeg kan ikke det i denne saken. Og det gjør meg forbanna trist og lei.

Sist redigert av Milfrid : 22-10-14 kl 00:19.
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 23:58   #25
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers enig med Guava. Og kommer til å bli politisk aktiv (nei, IKKE FrP!! j i et forsøk på å jobbe gjennom de rette kanaler for å bedre barns rettssikkerhet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.