|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Folk som ikke har barn vet likevel best
Å herregud! De kan jo ikke true med sånt!
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å joda. Jeg blir egentlig oppriktig trist av slikt. Vi har en med ADHD og jeg håper virkelig ikke at noen av klassekameratene blir truet med ham. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Folk som ikke har barn vet likevel bestHer i huset må de smake på ting, liker de det ikke da er det greit.
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Folk som ikke har barn vet likevel bestBåde jeg og mine søsken har i en eller annen form et anstrengt forhold til mat. Husker da min søster var ca to år. Han lesset opp voksen porsjon til henne og hun var pent nødt til å spise. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Pleier ikke unger å forsyne seg selv? Man kan jo ikke forvente at noen skal spise opp når andre har forsynt en. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Jeg forventer ennå ikke at fireåringen min skal kjenne sin egen begrensning og bare forsyne seg med passende mengder mat. Det hender jeg begrenser henne hvis jeg ser at hun forsyner seg med mer enn hun kommer til å orke, men hun har hittil aldri blitt pålagt å spise større mengder enn hun har lyst på. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
navnet sjemmer ingen
Her forsyner fireåringen seg selv med litt av hvert og spiser nesten alltid opp. Dog har vi fokusert mye på at man har lov til å forsyne seg flere ganger, og derfor pleier det ikke å bli hauger ved første gangs forsyning. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Det er selvsagt ingen ting som er bedre enn når slikt fungerer, men det gjør det ikke hos oss, gitt … Og da vil jeg heller prioritere matglede (at hun ikke må spise opp alt på tallerkenen) fremfor korrekt oppdragelse (som tilsier at hun burde spise opp alt). |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Wannabe
![]() |
Jeg er helt enig med deg!
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
Jeg ble litt nervøs her og måtte finlese mellom linjene for å se om det sto noe jeg ikke så. Fnis. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nybegynner
![]() |
Jo takk. Det har tatt meg mange år å spise meir enn *ei* potet (og kun ei potet, aldri meir, aldri mindre) til middag uansett kor svolten eller ikkje svolten eg har vore. Gjett kor den regelen kom i frå. (I og for seg så kan eg takke IKEA og "kjøttbullene" deira for at eg klarte å bryte den vanen.) Og det er vel egentlig ein lite farlig konsekvens av matstellet. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Javel
|
|
|
|
|
#13 |
|
saftig
|
Er du søsteren min?
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Folk som ikke har barn vet likevel bestJeg vil bare understreke at jeg veldig godt forstår hvor irriterende det er å bli lekset opp for av noen som er veldig belærende, altså! Særlig når de ikke gir rom for nyanser eller gidder høre på hva du sier.
|
|
|
#16 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Folk som ikke har barn vet likevel bestJa og nei. Ingen mennesker liker alt, og noe er mer kresne enn andre av natur. Men jeg tror også at barn som vet de får en alternativ middag om de ønsker det, oftere vil si æsj til maten. I familien til bokorm-mannen er det alltid pølser eller liknende til barna i selskaper, uansett hva menyen ellers er. Jeg mener at alle finner noe de liker på et koldtbord for eksempel, jeg ser ingen grunn til at barn skal spise pølser da. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Folk som ikke har barn vet likevel bestJeg har diskutert såpass mye om barn med folk uten barn som tror de vet ALT om barneoppdragelse og hva det vil si å ha barn, at jeg er blitt fryktelig fordømmende overfor slike personer. Jeg GLEDER meg til de får barn selv, jeg godter meg bare ved tanken!
|
|
|
#18 |
|
er grønn og fin.
|
Kan ikke være annet en enig.
|
|
|
#19 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Helt enig med deg her. Det er mange som har sagt at når de få barn, ja da skal pipen få en annen lyd. Men barn er så individuelle at det er umulig å forhåndsbestemme oppdragelsen. Som oftest blir det til at man gjør mest for husfreden, og ting glir ut likevel.
|
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Sv: Folk som ikke har barn vet likevel bestSom et tidligere svært kresent barn så vet jeg at det ikke har noe med hvordan maten blir servert å gjøre. Jeg brakk meg og kastet opp en mengde matvarer til jeg var langt opp i tenårene. Det kunne være både smak og konsistens som gjorde at jeg ikke likte det jeg fikk servert, men det spilte ingen rolle hvordan maten ble tilberedt og servert. |
|
|
|
![]() |
|
|