|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva betyr kvinnedagen for deg?
...og derfor er det fint med en dag der vi blir minnet på at du fremdeles ikke har det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
finner ut av mye
|
En dame jeg traff i forrige uken sa om hunden sin "He's such a girl." Jeg tenkte ikke noe over det der og da, men ettertid har jeg tenkt at hvorfor sier man det? Er alle jenter pysete pingler liksom?
![]() |
#24 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg opplever gratulasjonen og "hyllingen" som en gest til alle kvinner som har kjempet - og fremdeles kjemper for kvinnesaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Mother of Dragons
|
Det er jo spesielt i UK og US at "girl" er et skjellsord. At det skal være sånn er jo egentlig så utrolig slemt og nedverdigende for alle små jenter.
![]() |
#26 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva betyr kvinnedagen for deg?Jeg må være helt ærlig og innrømme at dette ikke er noe jeg er opptatt av. For meg er det bursdag, og i gamle dager gikk mamma i tog.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva betyr kvinnedagen for deg?Til nå har denne dagen ikke betydd noe spesielt for meg, jeg har ikke vokst opp med dette i det hele tatt. Men nå i midten av 40-åra så kjenner jeg mer og mer på at dette er en viktig dag. Jeg vil ikke gratuleres eller hylles eller noe, jeg vil at kvinner skal være like viktige i alle deler av verden for eksempel. Jeg vil ikke være lik mannen, men jeg vil heller ikke at jeg eller noen andre skal straffes fordi vi er født med "feil" kjønn. Dette er ikke veldig gjennomtenkt det jeg skriver her altså, men poenget er at jeg vil at dagen skal være viktigere for meg enn den har vært opp til nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Hva betyr kvinnedagen for deg?Jeg syns denne videoen var herlig: (Kilde: youtube.com) Hørte jeg på radioen i dag at en Høyre-kvinne sa at kvinnedagen var minst like viktig for menn? Det har jeg tro på.
![]() |
#29 |
finner ut av mye
|
Helt enig.
![]() |
#30 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Hvorfor får det være måte på? Jeg opplever det helt fjernt at majoriteten ser ut til å feire dette som en ekstra morsdag så og si, på lik linje med damenes tale. Artig og gøy, men lite mer. Uten substans whatsoever. Gratulerer meg her og der, og hvis man kommer inn på likedtilling og harde fakta så møtes det "må kvinner og menn bli så fordømt like". Det må jeg da få mene noe om.
![]() |
#31 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hva betyr kvinnedagen for deg?Jeg syns dagen er viktig.
![]() |
#33 |
finner ut av mye
|
![]() |
#35 |
Trøtt
|
2006 - 2012 - 2012 Sist redigert av Palmen : 09-03-16 kl 12:56. Årsak: endre iPhoneskriveleif. Skrive innlegg på bussen midt på natta er ikke feilfritt, viser det seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg har ikke lest denne kronikken, og akter heller ikke å gjøre det, men jeg synes fremdeles det er smålig og merkelig å bli snurt over hurrarop og gratulasjoner på kvinnedagen. Så får det heller stå til at enkelte da setter meg i bås med nevnte dame, lizm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er litt her jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva betyr kvinnedagen for deg?For meg er det også litt underlig å gratulere med kvinnedagen, men jeg ser "alle" gjør det, så det er jo mest sannsynlig jeg som tenker feil.
![]() |
#39 |
Glamorøs
|
Jøss, vi må ferdes i ekstremt ulike miljøer, for jeg merker ikke noe av dette. Ja, man sier gratulerer med dagen. Jeg oppfatter det som en reminder og en takk til hva våre forkvinner har fått til (jippi for dem og oss som står på), og at vi skal huske på at dagen fremdeles er relevant og viktig.
Ja, den leste jeg også. Ganske trist, egentlig. Og en enorm sammenblanding av greier. Hun klager over at hun får pes for at hun reiser fra datteren, men at det får ikke mannen hennes. Og det er jo et problem, men det er jo ikke de sure og ekle feministene som kritiserer henne for dette. Jeg syns egentlig Aslak Borgersrud kronikk fungerer som et utmerket svar til henne.
![]() |
#40 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva betyr kvinnedagen for deg?Gammelfeminster, ass.
![]() |
|
|