|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Storopprydding: Hvordan forholde seg til ting med affeksjonsverdi?Jeg er litt både på Marie Kondo og på svensk dødsrydding.
|
|
|
#22 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Storopprydding: Hvordan forholde seg til ting med affeksjonsverdi?Jeg så et eller annet program hvor noen nevnte "bæsjestesten". Se for deg at denne tingen har blitt klinet inn i bæsj. Hadde du brukt energi på å redde den?
|
|
|
#23 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Storopprydding: Hvordan forholde seg til ting med affeksjonsverdi?Jeg forstår ikke hvordan bilder av ting skal være verd å ta vare på. Enten vil jeg faktisk ha tingen, eller så vil jeg bare glemme den. Å ha ett bilde og risikere at jeg senere angrer på at jeg ga det bort er helt kontraintuitivt for meg. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
geskjeftig
|
Sv: Storopprydding: Hvordan forholde seg til ting med affeksjonsverdi?For min del har det hjulpet at det er lite plass til oppbevaring. Da blir tankegangen litt sånn at jeg må veie nye ting med affeksjonsverdi som kommer inn opp mot det som allerede ligger lagret. Da blir det lettere å gi slipp på det som har minst affeksjonsverdi eller som jeg er ferdig med å bearbeide.
|
|
|
#25 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Storopprydding: Hvordan forholde seg til ting med affeksjonsverdi?
|
|
|
#26 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Storopprydding: Hvordan forholde seg til ting med affeksjonsverdi?Jeg er litt todelt, kan ha problemer med å kvitte meg med ting med affeksjonsverdi, men samtidig så kan jeg og tenke at det er bare en ting og minnene er viktigere. Og så slår jeg et slag for å bruke ting som man synes er for fine til å brukes. For ingenting varer evig, og skulle det bli ødelagt eller utslitt etterhvert, så har man jo faktisk hatt glede av tingen. Mer glede enn det man får av å ha den stående på en bod i årevis.
|
|
|
#27 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Storopprydding: Hvordan forholde seg til ting med affeksjonsverdi?Litt hver dag. Rydding er en gjentagende prosess.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#28 |
|
heimføing
|
Hehe, jeg tilbyr ikke lengre ting i familiechatten, for det ble jo stående her i ukesvis før noen hentet eller jeg tok det med til dem. Men risikerer ikke å få det tilbake da. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Smugleser
|
Veldig nysgjerrig på hvordan språkmodellen koplet «garnrester» og «kopp».
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg stusset litt på den også. |
|
|
|
![]() |
|
|