|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg har sett noen få eksemplarer, hun ene synes jeg har utviklet seg til mye bedre etterhvert.
|
|
|
#2 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg er overhodet ikke sånn
|
|
|
|
#3 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerBortsett fra den med å unnskylde barnet sitt, skulle jeg gjerne vært litt mer sånn.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg har truffet noen sånne, og tror som flere her at de er fra en annen planet, for jeg kan absolutt ikke skjønne hvordan det går an å holde på sånn.
|
|
|
#5 |
|
Etylbarbital
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerVi har en sånn pappa i det periferere nærmiljøet her.
|
|
|
#6 |
|
Nå også i farger
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg kjenner også noen sånne. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg kjenner en sånn mamma.... først synes jeg det var supert gjort å være så tålmodig og snill, men det er ikke lett å omgås hennes barn - de tåler ikke å bli snakket normalt eller strengt til (da blir de helt knust), gir seg aldri uten kamp og tårer, har aldri skyld i noe som helst (var bare litt uheldige, stakkar...) og derfor tror jeg at man kanskje kan være en "FOR snill" mamma også...? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaer
Vi også. Puse-dille-blomstersnakk. Og ungen slår seg noe så forj*vlig vrang hver eneste gang. Og det ender med at han hylende blir kjørt hjem kravlende rundt i hele bilen (sic!!!!) etter at pappaen har sagt 20+ ganger med silke-bedende stemme "Jammen N, vil du ikke ta på deg bilbeltet da?"
|
|
|
|
#9 |
|
|
Nei, jeg irriterer meg ikke på mammaer som snakker tyst, det er det tyste i kombinasjon med silkestemme som gjør meg litt smågal. Men for å være ærlig, det er jo ikke noe jeg går og irriterer meg over, jeg bare syns at det å være slik mot barna sine hele tiden (og da mener jeg alle de tingene jeg skriver om oven) ikke kan være bra for barnet og jeg syns synd på familien. Føreldrene bør bryte inn og ta sjefsavgjørelser om det trengs, alt man gjør må ikke godkjennes av barna også. Og som Zoë skriver så er det en tilgjord snill og søt stemme jeg tenker på. En som ikke høres naturlig ut (i hvert fall ikke i mine ører). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg kjenner ingen som er sånn, og om jeg hadde kjent noen som var sånn hadde jeg nok bare driti i det. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerÆsj. Trodde dette skulle være en heftig diskusjon ala et annet forum jeg pleide være på. Men den gang ei. Ikke noe popcorn på meg! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uff, ja, i det siste synes jeg faktisk FP begynner å ligne på NM. Selvfølgelig har vi et godt stykke igjen før det er så galt fatt (måtte det aldri skje...), men ærlig talt: hvorfor skal man på død og liv trekke frem bagateller man irritererer seg over? Jeg synes ikke sånne diskusjoner har noe for seg. At hovedinnlegger irriterer seg er jo helt og holdent hennes problem. Hvorfor dele dette egentlig? Slik at vi kan "godte" oss over at vi ikke er som visse andre?
|
|
|
#13 |
|
Teller ned
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerKjenner til mange slike, de er alle ped.ledere i barnehage. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg er desverre ikke i nærheten av noe sånt..... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Come what may...
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerFor å være helt ærlig så orker jeg ikke å bry meg om hvordan andre oppdrar sine barn og deres oppførsel mot sine barn.
|
|
|
#17 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerDu får ikke hetta av meg!
Nå har jeg lest hele boka, men jeg kan ikke skjønne at noen skulle villle snakke med silkestemme etter å ha lest noe av Juul?
|
|
|
#18 |
|
*_*
|
Jeg mente at mamma'n kanskje har lest den delen om at man ikke skal ydmyke og oppdra, men ikke den om å sette grenser - i og med at hun bruker over 20 minutter på å "forhandle" ungen hjem fra barnhagen.
|
|
|
|
#19 |
|
Audacious
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg er høylydt og bestemt - når jeg sprekker eller situasjonen krever det. Så jeg er absolutt ikke en av de som blir beskrevet. Men jeg reagerer mere på foreldre som
|
|
|
#20 |
|
*_*
|
Enig. Har aldri helt skjønt poenget med å være kjip mot barna sine for å forberede dem på at andre også kan være det. Den virkelige verden bør jo så absolutt være et sted der man kan regne med at i allefall mamma og pappa vil være forståelsesfulle og kjærlige.
|
|
![]() |
|
|