|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Det høres ut som det er første gang i historien selskaper flytter reklamen sin rundt i sendetiden grunnet programmenes innhold. Dette gjøres hele tiden, og jeg forstår ikke hvorfor nettopp dette programmet skulle få så mye blest omkring det? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Forskjellen på Nestle eller Israel og Kristopher Schau er ganske soleklar i mine øyne. Men, hvis noen virkelig mener at Kristopher Schau skader andre enn seg selv med programmene sine, så er de selvsagt i sin fulle rett til å klage. De bedriftene det gjelder bryr seg filla om samfunnet og verden så klart - de vil bare ha flest mulig kunder. De regner vel med at det er flere som er imot programmet enn for, og det har de antakelig rett i også.
|
|
|
#3 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"
Nettopp! Pengene rår, og med det flyttes annonser rundt omkring hele tiden, til og fra alle typer program. Jeg sitter ofte i møter med de store mediebyråene for å plassere annonnser for bedriften jeg jobber i, og dette er et stadig tilbakevendene tema. Her lages det analyser opp og ned i mente, alt fra målgrupper, likes/ dislikes, seertall osv Når man ser hva en reklamespot på tv koster kan jeg faktisk forstå at de færreste selskaper som lever av sine kunder ikke tar seg råd til å bære faner i slike saker. Da må vi få lovgivning som "forbyr" annonsøren å vite hvilket program som sendes når. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Problemet her er antakelig at mesteparten av debatten rundt Kristopher Schaus program er medieskapt, mediestyrt og at de koser seg med å konstruere konflikter rundt programmet. Derfor fremstilles annonseboikotten som noe annet enn det egentlig er. En helt vanlig omprioritering av reklametiden hos de selskapene som har råd til å betale for beste sendetid.
|
|
|
#5 |
|
Men først, kaffe!
Ja, jeg synes dette virker som skapt hysteri, noe som skremmer vannet av annonsørene. Jeg tipper (uten å ha belegg for det) at de annonsørene det gjelder ikke helt vet hvilket ben de skal stå på i forhold til dette programmet. Bortsett fra Disney, som sannsynligvis opptrer på ordre fra kristenkonservativt reglement fra USA |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Amen.
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Det vil jo være GULL for nye annonsører å komme på banen nå. De vil bli sett på som selskaper med ryggrad og egne meninger. Ikke minst er jeg sikker på at dette drar seere som bare det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Jeg er helt enig med Syllan i at sammenligningen mellom to regimer som undertrykker, torturerer og dreper millioner av mennesker og et harmløst TV-program som skader selvfølelsen til åtte kristne tanter i Grimstad er noe utidig, for ikke å si useriøs og direkte latterlig.
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Jeg vet at det ikke handler om det. Men det var en spissformulering for å vise hvor lite viktig jeg syns denne boikotten er i forhold til boikott av Burma.
|
|
|
#12 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Her er en underskriftskampanje for oss som faktisk vil beholde serien
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Jeg savner Vebjørn Selbekk i denne debatten. Han syntes det var så viktig å vise Muhammed-tegningene i ytringsfrihetens navn at han var villig til å provosere fundamentalistiske muslimer. Jeg synes han i ytringsfrihetens ånd burde stå frem å støtte Kristopher Schau, og fortelle sin trosfelle Sæle at ytringsfriheten er så viktig at han også må tåle å bli provosert. |
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg synes ikke protestene tar en form som hindrer ytringsfriheten. Faktisk er protestene et tegn på ytringsfrihet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Ikke til hinder for ytringsfriheten? Hadde Sæle holdt seg innenfor ytringsfrihetens grenser hadde han nøyd seg med å ta til motmæle mot Schau og TV2. |
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg synes det er helt ok å fortelle en bedrift at de støtter noe eller blir assosiert med noe og at jeg derfor ikke vil handle hos dem. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Linken din fungerer ikke! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Nesten. Jeg savner derimot en presisering over hva han mener er akseptabel forbrukerboikott. Han påpeker at det også er ytringsfrihet å la være og kjøpe varer, men han unngår problematikken med at mens det er Schau og TV2 som provoserer kristenfolket, er det annonsørene som merke deres vrede. |
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere selskaper distanserer seg fra "De 7 dødssyndene"Og debatten går også her inne :
|
|
![]() |
|
|