|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg har gitt bort gaver jeg har fått, spesielt dersom det er noe jeg absolutt ikke har bruk for, og som jeg vet at andre ønsker seg. Ikke bare for å bli kvitt det altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?
Hvis det er noe jeg ikke vil ha, altså ikke liker, så vil jeg kanskje føle slik du beskriver det her. Men hvis det er en fin og brukbar ting som jeg har fra før, eller et pent plagg i litt feil størrelse, og jeg vet at mottageren vil bli glad, gir jeg det gjerne bort.
![]() |
#23 |
Borte
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg syns vitsen med gaver blir litt borte om man skal drive å bytte dem rundt i familie- og vennekrets. Det er jo personlige tanker og følelser som ligger bak. Jeg klarer ikke å gi videre ting som noen har kjøpt til meg. (Det er helt sant, jeg har masse messinglysestaker, ender, rutete duker og lignende liggende i et skap. Det er ting jeg fikk i gave på 90-tallet. Det betyr noe for meg)
![]() |
#24 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Så og si hvert år får vi juleoppsats med julestjerne og slikt som jeg ikke synes er pent. Vi får det av mannenes besteforeldre også gir jeg dem videre til min bestemor som elsker slikt. Veldig lurt, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
frakoblet
|
Nå fikk du meg til å føle meg kald og kynisk. Takk skal du faen meg ha.
![]() |
#27 |
flisespikker
|
Jeg blir også kjempeglad for gaver og for at noen har tenkt på meg, særlig hvis de har tenkt "riktig" og valgt noe som jeg faktisk liker.
![]() |
#28 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Mitt føleri går i retning av at det ikke er greit å gi videre ting man ikke liker. Om det er dubletter eller feil str eller lignende ser jeg ikke det minste problem.
![]() |
#29 |
Borte
|
Ja, jeg skrev visst det. Men jeg mente mer generelt at jeg syns det er greit å gi bort ting man har fått i gave, men ikke som en gave. Ikke at jeg ville gjort noen av delene. Hvis du skjønner. Og hvis du lurer på hvorfor så er det jo egentlig irrelevant, men jeg liker altså å velge ut gaver jeg skal gi bort selv. Jeg liker å kjøpe gaver og legger mye tid i det. Men det er irrelevant siden jeg ikke ville gitt en gave videre uansett.
Ja. Jeg har to helt klin like duker vi fikk til bryllupet liggende oppå hverandre i skapet.
Og her kommer forklaringene villig vekk.
![]() |
#30 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg har nok noen av de samme føleriene som Kasia. Kanskje aller mest fordi videregiving av gaver får meg til å tenke på hobbitenes ubetalelige mathom-skikk.
![]() |
#31 |
flisespikker
|
Mens vi uten blygsel umiddelbart dumpet et par av bryllupsgavene våre over på venner (fordi alternativene var å enten kaste dem eller å sette dem lengst bak i skapet og aldri bruke dem). :kald_og_ufølsom:
Strålende.
![]() |
#32 |
kamerat
|
Her nærmer du deg min kodeks også, men for å kunne gi det videre, synes jeg også jeg må ha tenkt på akkurat den gaven selv før jeg fikk det av noen andre. For ellers føles det som en opportunistisk snarvei. Jeg er ganske sprø og overtenkende når det gjelder gaver, må vel hovedkonklusjonen bli.
![]() |
#33 |
Borte
|
![]() |
#34 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg gir gaver til folk som betyr noe for meg. De betyr så mye for meg at det er viktigere at de har det bra, enn at de fyller hjemmet sitt med ting de har fått av meg.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
trøtt
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg har ikke gitt noe videre som jeg har fått, men storebror fikk en gang en leke som var kjøpt på en helt annen kant av landet, var av et merke jeg aldri hadde hørt om og i tillegg var det temmelig likt noe han hadde fra før. Den leken ga jeg videre.
![]() |
#36 |
Borte
|
Det er bare to hyller i et skap i boden, da. Jeg har aldri hatt mye nips. Heldigvis.
![]() |
#37 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Syntes det er ok jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
er her
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Det er helt greit å gi vekk gaver man selv har fått, dersom man vet at mottakeren blir fornøyd med den. Jeg gav vekk en DVD forleden i gave, siden jeg ikke hadde peiling på hva jeg skulle gi. DVD en stod i hylla med forseglingen på og jeg viste at den var i riktig kategori for mottageren. Han ble fornøyd og jeg ble fornøyd.
![]() |
#39 |
Passiv
|
Høres ut som en smart ting å gjøre - alle blir glade vil jeg tro?! |
![]() |
![]() |
|
|