Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mannfolk og pakking

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-07, 13:02   #21
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannfolk og pakking

Det kunne ikke falt meg inn at jeg skulle pakke for Løvemannen. Han er da en voksen mann og klarer da helt fint å gjøre det selv. At han gjerne springer rundt og leter i siste liten er hans problem. Han klarer nå allikevel å få med seg det han skal.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 13:16   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten ville det aldri falt meg inn å pakke i en uke for en helgetur!

Jeg pakker alltid kvelden før. Er det mot formodning noe som skal strykes så tar jeg det da. Det har gått fint med meg.

Gammel 23-11-07, 13:41   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg er en mann. alfaMannen har pakket for meg og ungene da vi skulle på tur.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 13:48   #24
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høh. Min mann pakker like gjerne for meg og Snupp. Hvis de ikke må gjøre det selv så lærer de heller aldri å gjøre det selv (sier mannen, mens han klager over at han nok en gang må stryke klærne mine).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 13:54   #25
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min kjære pakker da selv. Det nekter jeg plent å gjøre for han.

Men det hender han spør pent om jeg kan stryke ei bukse eller skjorte for han, og det gjør jeg jo. Om jeg gidder.

Storebror på snart 15 må også pakke selv. Og han har lært å pakke the hard way. Han glemte både jakke, sokker etc... Synd, men ikke krise, NÅ får han med seg det meste. Så jeg holder på å dressere han til min evt. fremtidige svigerdatter.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 14:11   #26
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Min mann kan stå å kikke i taket og spørre etter den eller den skjorta. Jeg spør hvor han kledde av seg, og da svarer han somregel "på soverommet, vel". Jaja, sier jeg. Da ligger den vel der enda. (Har innført ny "regel". Klær som ikke havner i skittentøysdunken blir ikke vasket. : streng : )

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 14:17   #27
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi som er foreldre til gutter bør vel ha denne tråden i minne.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 14:55   #28
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Gudskjelov klarer mannen å pakke selv. Han klarer også å pakke til meg og ungene om det skulle være behov for det. Unntaket er da vi han pakket toalettsakene mine da vannet hadde gått og vi skulle på klinikken. Da endte jeg opp med tannkost og deodorant. Manglet fuktighetskrem, sminke og hårstylingsprodukter.

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Viktig, viktig. Guttene må oppdras ordentlig!

Gammel 23-11-07, 15:13   #29
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Viktig, viktig. Guttene må oppdras ordentlig!

Mens jentene har dette i genene. :dukke:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:13   #30
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Jeg har hele uken ventet på at min kjære skal finne frem tøy, sjekke om noe strykes osv. siden han skal på styremøte fra fredag til søndag. Har han nevnt det det? Nei. Nå kom han tuslende å sier at han trenger hjelp av meg til å ordne klærne. Er ikke det litt sent å komme med det nå? Det er i hvert fall i kl 13 i morgen. Han drar kl 14. Sant nok.

Hva er det med menn og pakking? Det er det samme når vi skal bort. Jeg ordner med mitt tøy og ungenes. Jeg har sagt til han at han får ordne sitt selv. Jeg fikser til 4, han til 1. Hvem tror du står uten ferdig klær 5 min før vi skal dra?

Du skal svare:

"Nei, jeg har ikke tid til å hjelpe deg med å pakke."

Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:15   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Begynner å bli seriøst usikker på egen kjønnsidentitet her.

Gammel 23-11-07, 15:21   #32
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Storebror på snart 15 må også pakke selv. Og han har lært å pakke the hard way. Han glemte både jakke, sokker etc... Synd, men ikke krise, NÅ får han med seg det meste. Så jeg holder på å dressere han til min evt. fremtidige svigerdatter.

Jeg leste av en eller annen grunn 15 mnd (ja, litt enspora), og syntes kanskje du var i overkant streng!

Min mann pakker sjæl. Jeg pakker stort sett fklær or ungene, mens han pakker normalt alt inn i en stappfull bil. Grei arbeidsfordeling for oss.

Først da han skulle alene på ukestur med Knøtto i høst fikk jeg imidlertid en klapp på skulderen for at det faktisk tok litt tid å pakke for en ettåring og...

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:22   #33
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Du har (også) skjønt det, torsk!

Gammel 23-11-07, 15:29   #34
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Her er det mange mødre (svigermødre) som har sviktet sin oppgave. Heldigvis kan mannen min både stryke skjortene sine selv, pakke klær, vaske gulv,vegger og tak, vaske klær, henge opp klær, legge sammen klær, legge bort klær, rydde, lage mat osv osv..... Ære være svigermor

Gubben gjør allt dette, til å med baker han kransekaker og andre kaker.
Han som har jobben med baking til jul..

Men det er noe med disse klærne...
Jeg handler stort sett til han også.
Han klarer ikke å se hva som passer sammen i farger eller ikke.
Han vasker tøy. Jeg legger sammen til meg og ungene, han tar sitt eget..

Men den pakkingen.

Skal vi være borte mer enn 2 dager så går det galt...

Så skal jeg ha mer penger til shopping så er det best jeg pakker for han på langtur..

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:30   #35
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Du har (også) skjønt det, torsk!

Jepp, derfor må stakkars Sokk og de flotte genene hennes kjøpe/vaske/henge opp/pakke alle klær, og rydde og vaske og lage all mat i heimen. Det vil si, jeg kan grille ting om sommeren, for der har jeg best gener. Samt til å kjøre bil og reparere ting som går i stykker.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 15:35   #36
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Jepp, derfor må stakkars Sokk og de flotte genene hennes kjøpe/vaske/henge opp/pakke alle klær, og rydde og vaske og lage all mat i heimen. Det vil si, jeg kan grille ting om sommeren, for der har jeg best gener. Samt til å kjøre bil og reparere ting som går i stykker.

Heldige Sokk med de riktige genene!

Men jeg mener å huske at du skrøt på deg en glorie her for en god stund siden, selv om jeg ikke orker å lete etter hvorfor. Kanskje du egentlig er tvekjønnet? Er det likhetstrekk mellom torsk og reker, f.eks?

Gammel 23-11-07, 15:41   #37
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Noen genforskjeller er det - veldig generelt og forenklet - på gutter og jenter, ja. Det fikk jeg bevist da min 13 mnd gamle gutt oppdaget biler. Vi prøvde å være gode foreldre og gi ungen både dukker og biler, men det er ingen tvil om hva han foretrekker.

Gammel 23-11-07, 15:41   #38
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hjelper du ham? Hvis ja - hvorfor hjelper du ham og hjelper du ham egentlig?

Hvis du virkelig ønsker endring så er det mulig at det første du må gjøre er å slutte å bry deg. Så må du slutte å hjelpe ham.

Han får ikke mye hjelp. Kun til å finne tøyet som befinner seg på vaskerommet og til å stryke det som trengs. På vaskerommet får han ikke lov å rote med mine system.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Forresten ville det aldri falt meg inn å pakke i en uke for en helgetur!

Jeg pakker alltid kvelden før. Er det mot formodning noe som skal strykes så tar jeg det da. Det har gått fint med meg.

Jeg er kontrollfreak. Jeg tenker over hva jeg vil ha med av tøy en uke i forveien og sørger for at det vasket og stryket et par dager før jeg skal dra. Selve pakkingen gjør jeg før kvelden før. Han visste ikke hva han skulle ha med seg. Han har gått ned i vekt visste derfor ikke om han engang hadde noe passet. Ergo burde han ha sjekket litt tidligere i uken.

Gjett om jeg jobber hardt med gutten min Han skal ikke få sånne nykker.

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Du skal svare:

"Nei, jeg har ikke tid til å hjelpe deg med å pakke."

Jada, jeg skal hjelpe deg svarte jeg og satt rolig en stund til. han får pent prøve klærne selv. Jeg hjalp han kun å finne et par ting nede på vaskerommet. Han har ikke garderobeskapet sitt på vaskerommet. Jeg legger hans klær ved siden av skapet hans og han må legge det inne selv. Jeg var overrasket over rotet når jeg kikket inn i går kveld.

Han pakket nesten alt selv. Jeg måtte brette skjortene for han og selvsagt stryke det som trengtes. Han kom seg avgårde og jeg tror at han fikk med seg det han trengte.

Gammel 23-11-07, 15:43   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Han pakket nesten alt selv. Jeg måtte brette skjortene for han og selvsagt stryke det som trengtes. Han kom seg avgårde og jeg tror at han fikk med seg det han trengte.

Du og jeg lever på forskjellige planeter, tror jeg.

Selvsagt stryke? Selvsagt ikke, spør du meg.

Gammel 23-11-07, 15:44   #40
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Min pakker sjøl, men pakker han det noen gang uuuut?!

Min pakker verken ut eller inn.

Damer blir ofte beskyldt for å være treeeeige når de skal bort. Men hvem står med 2 unger ferdig påkledd og venter på han? Joooda.. Det er oss.
Noen ganger sitter vi i bilen og han løper ut og inn som en jo-jo.
Makan..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.