|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn...
Enig i alt dette. Det var veldig ufint av denne bestemora å snakke til jenta, ut fra hvordan situasjonen er beskrevet her.
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
Det har jeg også opplevd flere ganger. Da snakker jeg bare pent til barnet og ber dem la være, og det har alltid funka. Sønnen min sparker også i seter sånn nesten helt automatisk og tenker slett ikke over at det er irriterende for dem foran. Jeg stopper han selvfølgelig med en gang jeg ser at han gjør det.
![]() |
#3 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn...Jeg synes det var veldig ufint av hun bestemoren, og jeg hadde aldri godtatt det, hun hadde fått høre hva jeg mente om det ja!
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn...Jeg er enig i at det var totalt unødvendig å snakke direkte til jenta di og det er unødvendig å være sint. Det hadde vært mulig å snakke direkte til deg og på en normalt sivilsert måte. Men, der stopper enigheta mi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Er enig med dette. La barn være barn, men det er et tid og et sted for alt. Dersom barna ikke greier la være springe rundt og bråke så syntes jeg kanskje det er på tiden å komme seg ut til et plass hvor de kan få utfolde seg litt? Men er jo et poeng i at de trenger å øve seg litt på å kunne sitte stille også. Er en fryktlig vanskelig balansegang det der.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lysende norsk flaskekoker
|
Jeg skal vel innrømme at jeg fortsatt irriterer meg jeg også. Men jeg ser at andre nok kan irritere seg over min 2 åring, selv om jeg virkelig prøver å ha kustus på henne når vi er ute blant folk. I likhet med andre går vi bare på steder som er tilrettelagt for å ha med barn med lekerom/lekekrok etc. Jeg irriterer meg også over foreldre som overhodet ikke prøver å få kontroll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
seru
|
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn...Folk som har problemer med et barn som sitter urolig på stolen sin på kafé bør drikke kaffen sin hjemme og ellers holde kjeft.
![]() |
![]() |
#8 |
Kidding, right?
|
Skal ALLE arenaer være utelukkende til for barnet? Dette lukter curling-mamma i mine øyne. Eller nese, egentlig.
![]() |
![]() |
#9 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
SPINNÅFF:
![]() |
#10 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...Sjelden det funker å høre om en 2åring er i "kafèmodus" gitt.
![]() |
#11 |
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...Det dreier seg om en kaffebar med høyt støynivå på en travel lørdag, ligger rett ved hovedutgangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
By the Sea
|
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...
Her antas og assosieres det på bakgrunn av dette:
Synes dere dette hørtes noe trivelig ut, da?
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...Som flere har nevnt her, så er det jo forskjellige oppfatninger av hva som er tolererbar oppførsel fra barn når det gjelder urolighet.
![]() |
#14 |
By the Sea
|
Igjen:
Foreldre som hardt røsker i egne ungers armer og finner det naturlig å kjefte på andres for bagateller, er om ikke nødvendigvis grusomme så ihvertfall grundig usjarmerende. Slikt lover ikke godt for klimaet i heimen.
![]() |
#15 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ingen formening om bakgrunnen for hvorfor mammaen tok tak i armen til datteren sin, og det er jo ikke sikkert at Bestemoren synes forstyrrelsene fra din datter var en bagatell. Ting henger som regel sammen med øyet som ser og øret som hører.
![]() |
#16 |
By the Sea
|
Nå var det ikke min datter.
![]() |
#18 |
By the Sea
|
Gale barn på juletrefest skal, bør og må irettesettes.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...Ja herlighet, selvfølgelig kjefter jeg på unger som slår andre unger. Jeg håper også at andre kjefter (ikke hyler og skriker åff kårs, men bruker strengestemmen) hvis mine slår andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
villende
|
![]() Sv: Noen voksne tåler visst ikke barn ...Jeg syns faktisk det kommer helt an på situasjon, sted og oppførsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|