|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hjelpes! (Nettavisen om overforbruk)
De kunne lett ha laget en "solskinnshistorie" der alt går bra bare de økonomiske rådgiverne er med. Det hadde neppe vært noe problem å finne et sted han kunne fått lån. Tenk deg en scene der de sitter på et kontor, den bankansatte omfavner ham og sier at nå skal alt gå bra, alle gråter og han vandrer ut igjen på rosa skyer. I det virkelige programmet klarte de ikke å løse alt med en gang, men måtte faktisk jobbe litt for resultatene.
|
|
|
#2 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelpes! (Nettavisen om overforbruk)Oj. Det var allerede en tråd om dette.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hjelpes! (Nettavisen om overforbruk)Jeg hadde trodd dette var et program hvor de fulgte dem opp nøyere, over en lengre periode. Jeg har sett et par Oprah-program som tar for seg samme problematikken, hvor de greier å få frem utrolig mye mer nyttig info på like lang sending.
|
|
|
#5 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Veldig enig.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Og jeg er veldig enig med Kie igjen. I alt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hjelpes! (Nettavisen om overforbruk)Jeg tror de i et senere program skal ha andre gjelds"ofre". Noen som har mer reelle problemer. En alenemor, blant annet.
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Joda, men nå skrives ikke historien i forkant har jeg skjønt. Så skal man diskutere vedrørende dette er et godt eller dårlig program, så tenker jeg at moralen ved at de ikke fikk lån i er så relevant. (Noe annet hadde vært et under.)
Jeg skjønner hva du skriver, men synes samtidig det kan være ugreit å definere verdige og uverdige gjeldsoffere. Jeg tenker at det er noe veldig galt fatt uansett om man bruker pengene man ikke har på Lindex eller hos en designerforretninger, og derved setter seg og sine i et stort uføre. Jeg kan lettere forstå valgene en aleneforelder som lever på sosialhjelp gjør når hun opparbeider seg gjeld ved å kjøpe alle klassebildene i forbindelse med skolefoto, eller ved å kjøpe haugevis av vinterklær på kredittkort hos Lindex. Samtidig blir jeg på sett og vis mer bekymret (mer på et psykisk plan kanskje) dersom jeg møter en person som bruker enorme summer på helt unødvendige ting, for det framstår så lite logisk og rasjonelt. Jeg har møtt noen av begge typer i jobben min.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Hjelpes! (Nettavisen om overforbruk)Dette er så dumt og utrolig latterlig at man nesten skulle tro at hele historien om dette tragiske paret er "arrangert for TV". |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hjelpes! (Nettavisen om overforbruk)Nå har ikke jeg sett programmet, men de virket jo ikke som de skarpeste knivene i skuffen for å si det sånn.
|
![]() |
|
|