|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Oh boy - som Oslo-folk kommer til å angre på ordførervalget sitt...
|
|
|
#3 |
|
Hertuginne
|
Sv: Oh boy - som Oslo-folk kommer til å angre på ordførervalget sitt...Jeg vil bare påpeke at jeg i prinsippet ikke er i mot å flytte virksomheter ut av Oslo, men når det gjøres bør det gjøres av riktige grunnene, og økonomi er ikke et godt argument.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Oh boy - som Oslo-folk kommer til å angre på ordførervalget sitt ...Sporer fullstendig av: |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hertuginne
|
Sv: Oh boy - som Oslo-folk kommer til å angre på ordførervalget sitt ...Det som jeg synes er interessant med boligprisene i Oslo er at man skal ikke så veldig langt ut av byen før man får boliger som er rimelige nok til at man klarer seg fint med en politi- eller sykepleierlønn. Såklart får man ikke den feteste eneboligen sånn med en gang, men det tror jeg ikke man får andre steder heller. Til og med på bygda der jeg er oppvokst (og da snakker man liten plass, altså) koster eneboligene mye mer enn 1,2 millioner.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Oh boy - som Oslo-folk kommer til å angre på ordførervalget sitt ...Jeg må bare kaste inn et priseksempel her. Vår leilighet, som ligger i det kanskje billigste strøket av byen, ble taksert til 1.550.000. Det er en treroms, som hadde et stort oppussingsbehov, det tar 25 min. inn til byen med banen og vi bor et steinkast fra bygrensa. Vi hadde vanvittige mengder med flaks og fikk kjøpt til en del under takst, men de andre, klin like, leilighetene i samme hus gikk for rundt 1.800.000. Da er det ikke akkurat noen ekstra luksus eller fantastisk beliggenhet man betaler for, men en leilighet med akkurat nok plass til to voksne og to barn. Jeg går ut i fra at det finnes statsansatte med familie også, ikke bare nyetablerte, single mennesker som kan bo på 20 kvm. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Oh boy - som Oslo-folk kommer til å angre på ordførervalget sitt ...Teofelia: Jeg sa ikke at jeg likte at de to byene var blitt universitetsbyer, men de har nå en gang blitt det, så for at det skal bli korrekt må det nesten nevnes. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oh boy - som Oslo-folk kommer til å angre på ordførervalget sitt ...
Ja, jeg skulle nok ha skrevet «tradisjonelle universitetsbyer; Oslo, Bergen, Trondheim og – under tvil – Tromsø», for å slippe tvil og misforståelser. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Du tror ikke det hjelper å ignorere dem vekk, altså. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Audacious
|
Sv: Oh boy - som Oslo-folk kommer til å angre på ordførervalget sitt ...Fabian er vel ikke veldig populær med byrådet & bystyregruppa i partiet sitt akkurat nå, ettersom Oslo fylkeskommune har f.eks lærerlønninger som er lavere enn mange andre steder. Feie for egen dør?
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Oh boy - som Oslo-folk kommer til å angre på ordførervalget sitt ...Er det bare meg som LIKER politikere som ikke er helt medietrente og som slipper utspill som ikke har vært hele "kan-det-støte-noen-eller-slås-opp-uheldig-på-noen-måte-så-ikke-si-det"-balletten? Inkludert Stang, Sponheim og hele hurven av rabiate SV-ere?
|
|
|
#12 |
|
Hertuginne
|
Jeg synes i hvert fall at det kan være ganske underholdende.
|
|
|
#13 |
|
Borte
|
Tja, det gir jo mang en god latter, men jeg syns det er mer skremmende enn morsomt med politikere som oppfører seg som klovner. Kommunepolitikere kan jo være rene freakshows i blant.
|
|
|
#16 |
|
Borte
|
Sv: Oh boy - som Oslo-folk kommer til å angre på ordførervalget sitt ...Jeg syns nå at ordføreren i Oslo burde vite bedre uansett. Det er ikke en hvilken som helst politikerstilling. Og det blir tatt mange rare avgjørelser av grønnskollede politikere rundt forbi. Det vet jeg.
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Oh boy - som Oslo-folk kommer til å angre på ordførervalget sitt ...Nei, jeg skjønner jeg er ganske ensom i synet mitt her. Men i "vite bedre" så ligger det egentlig "tenke seg mye nøyere om før man sier noe som helst", og det er jeg ikke sikker på om jeg er for.
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Oh boy - som Oslo-folk kommer til å angre på ordførervalget sitt ...Nei, det var vel en utilsiktet bivirkning selv for Høyre-folk, tror jeg.
|
|
|
#20 |
|
Audacious
|
Sv: Oh boy - som Oslo-folk kommer til å angre på ordførervalget sitt ...Som rabiat SV'er synes jeg det er hyggelig at folk som har fått sentrale tillitsverv i partiet lufter de rare tankene sine med andre i partiet som kanskje klarer å tenke lenger enn nesa rekker, før de lufter dem med journalister. Men for all del, det er ikke meg i mot at en Høyre-ordfører har litt korttenkte utspill!
|
![]() |
|
|