|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Ja, jeg blir mer "hol" og sulten etter å ha spist eple. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Jeg blir også sulten av epler.
![]() |
![]() |
#3 |
Like blid!
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?
![]() |
![]() |
#5 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Nope, jeg blir mett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Signerer denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Nå ble jeg sulten på eple *tusle til fruktskåla* |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Hvis ungene er sultne sånn en halvtime før middag, så gir jeg dem eplebiter. Da vekkes appetitten ytterligere, samtidig som de ikke kan si noe på at de "ikke får noe". De har ikke kommet dithen at de kan sette ord på at man blir enda mer sulten av epler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?De fleste har vel vært borti uttrykket "eplesulten"? Det er den følelsen man får i magen etter å ha spist eple.
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Ja, jeg kjenner også til det fenomenet. Jeg har tilskrevet det syren i eplet, for sultfølelsen trigges vel av at pH faller i magesekken?
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Syre skjerper apetitten. Syre i munnen (i form av eple, sitron , grapefrukt etc) stimulerer automatisk spyttproduksjonen. Derav uttrykket "ha vann i munnen". Derfor legger kokker ofte inn syrlige sorbeter som hvileretter i en 7 rettersmeny for eksempel. Syren i sorbeten skjerper aptetitten så man orker å ta fatt på de 4 siste rettene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Det har jeg aldri tenkt på. Nå lærte jeg noe nytt.
![]() |
#13 |
En som trener
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Men det er da andre sure frukter? Appelsin, ananas ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja, nesten. Appelsin har ikek den virkningen på meg. Jeg blir stappmett av en appelsin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ekstremt trøtt
|
![]() |
#16 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Ja, jeg blir sulten av eple, spesielt de grønne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Jeg ble ikke sulten av epletråden, men jeg fikk lyst på ny iPod.
![]() |
![]() |
#18 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Jøss, og jeg som i mange år har trodd jeg var veldig unormal... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Ja! Jeg blir sulten av eple. Jeg blir også sulten av gulrot, kålrot og kål. Og dersom jeg spiser en av disse på kvelden får jeg heller ikke sove. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Det er du ikke alene om. Jeg får sug i magen, eller en slags sur følelse i magen, og må spise et eller annet. Det er helst når eplene er syrlige. Jeg liker ikke søte epler, så da så. |
![]() |
![]() |
|
|