Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 19:23   #1
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?

Ja, jeg blir mer "hol" og sulten etter å ha spist eple.

Jeg blir ikke like sulten av gulrot, men om jeg spiser gulrot uten noe å drikke til, da får jeg hikke. Hvorfor det?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 19:25   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir også sulten av epler. Mener å ha lest en vitenskapelig forklaring på dette en gang også, så det er nok et velkjent fenomen.

Gammel 24-02-08, 20:07   #3
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 24-02-08, 20:10   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir sulten etter å ha spist eple. Hvorfor vet jeg ikke. Kan det ha noe med blodsukkersvingninger å gjøre?

Gammel 24-02-08, 20:22   #5
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nope, jeg blir mett.

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 20:18   #6
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg blir også sulten av epler. Mener å ha lest en vitenskapelig forklaring på dette en gang også, så det er nok et velkjent fenomen.

Signerer denne.

Blir mest sulten av grønne epler (de som er litt syrlige).

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 19:26   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Nå ble jeg sulten eple *tusle til fruktskåla*

Nei jeg kjenner meg ikke nevneverdig mer sulten etter å ha spist et. Bortsett fra at jeg som gravid alltid har lyst på ett til eller er sulten på noe sånn generelt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 19:39   #8
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Hvis ungene er sultne sånn en halvtime før middag, så gir jeg dem eplebiter. Da vekkes appetitten ytterligere, samtidig som de ikke kan si noe på at de "ikke får noe". De har ikke kommet dithen at de kan sette ord på at man blir enda mer sulten av epler.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 19:41   #9
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste har vel vært borti uttrykket "eplesulten"? Det er den følelsen man får i magen etter å ha spist eple.

Ja, jeg blir sulten av å spise eple.

Gammel 24-02-08, 20:14   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kjenner også til det fenomenet. Jeg har tilskrevet det syren i eplet, for sultfølelsen trigges vel av at pH faller i magesekken?

Blodsukkeret stiger pent, da, og etter en liten stund er jeg mindre sulten enn før jeg tok eplet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 20:25   #11
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Syre skjerper apetitten. Syre i munnen (i form av eple, sitron , grapefrukt etc) stimulerer automatisk spyttproduksjonen. Derav uttrykket "ha vann i munnen". Derfor legger kokker ofte inn syrlige sorbeter som hvileretter i en 7 rettersmeny for eksempel. Syren i sorbeten skjerper aptetitten så man orker å ta fatt på de 4 siste rettene!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 20:34   #12
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Det har jeg aldri tenkt på. Nå lærte jeg noe nytt.

Gammel 24-02-08, 20:48   #13
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er da andre sure frukter? Appelsin, ananas ...

Så hvis dere var skrubbsultne to timer før middag, og det eneste tilgjengelige spiselige var epler, da ville dere latt være å spise det?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 17:43   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Men det er da andre sure frukter? Appelsin, ananas ...

Så hvis dere var skrubbsultne to timer før middag, og det eneste tilgjengelige spiselige var epler, da ville dere latt være å spise det?

Ja, nesten. Appelsin har ikek den virkningen på meg. Jeg blir stappmett av en appelsin.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:40   #15
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Syre skjerper apetitten. Syre i munnen (i form av eple, sitron , grapefrukt etc) stimulerer automatisk spyttproduksjonen. Derav uttrykket "ha vann i munnen". Derfor legger kokker ofte inn syrlige sorbeter som hvileretter i en 7 rettersmeny for eksempel. Syren i sorbeten skjerper aptetitten så man orker å ta fatt på de 4 siste rettene!

Gammel 24-02-08, 21:47   #16
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg blir sulten av eple, spesielt de grønne.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 20:39   #17
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble ikke sulten av epletråden, men jeg fikk lyst på ny iPod.

Og ja, ellers blir jeg ofte mer sulten enn mett av å spise eple, så det gjør jeg sjelden.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:51   #18
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jøss, og jeg som i mange år har trodd jeg var veldig unormal...

Om jeg begynner å kjenne sultfølelse, og det ennå er en stund til neste måltid, så kan jeg ikke spise eple. Gjør jeg det, så blir jeg desperat sulten etterpå. Får dette ekle suget, og det rumler og styrer på nedi der. Grønne epler er verst.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:40   #19
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja! Jeg blir sulten av eple. Jeg blir også sulten av gulrot, kålrot og kål. Og dersom jeg spiser en av disse på kvelden får jeg heller ikke sove.
Banan og appelsin metter, men bare en liten stund.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 23:50   #20
Left
Passiv

Standard

Det er du ikke alene om. Jeg får sug i magen, eller en slags sur følelse i magen, og må spise et eller annet. Det er helst når eplene er syrlige. Jeg liker ikke søte epler, så da så.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.