|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?
Men jeg spiser masse frukt likevel. Der har jeg antakelig forklaringen på at jeg spiser så alt for mye.
![]() |
#22 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Ja, jeg kjenner også til det fenomenet. Jeg har tilskrevet det syren i eplet, for sultfølelsen trigges vel av at pH faller i magesekken?
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Signerer denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Ja jeg blir sulten av å spise eple.
![]() |
#25 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Nope, jeg blir mett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Syre skjerper apetitten. Syre i munnen (i form av eple, sitron , grapefrukt etc) stimulerer automatisk spyttproduksjonen. Derav uttrykket "ha vann i munnen". Derfor legger kokker ofte inn syrlige sorbeter som hvileretter i en 7 rettersmeny for eksempel. Syren i sorbeten skjerper aptetitten så man orker å ta fatt på de 4 siste rettene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Det har jeg aldri tenkt på. Nå lærte jeg noe nytt.
![]() |
#28 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Jeg ble ikke sulten av epletråden, men jeg fikk lyst på ny iPod.
![]() |
![]() |
#29 |
En som trener
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Men det er da andre sure frukter? Appelsin, ananas ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Det tror jeg i allefall ikke
![]() |
#31 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Jeg blir mindre sulten med det samme jeg har spist en eple, men den følelsen går fort over.
![]() |
#32 |
ekstremt trøtt
|
![]() |
#33 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Ja, jeg blir sulten av eple, spesielt de grønne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Jøss, og jeg som i mange år har trodd jeg var veldig unormal... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Ja! Jeg blir sulten av eple. Jeg blir også sulten av gulrot, kålrot og kål. Og dersom jeg spiser en av disse på kvelden får jeg heller ikke sove. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Det er du ikke alene om. Jeg får sug i magen, eller en slags sur følelse i magen, og må spise et eller annet. Det er helst når eplene er syrlige. Jeg liker ikke søte epler, så da så. |
![]() |
![]() |
#37 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Eple får blodsukkeret til å stige, for så å falle ekstra raskt!! Dette gjelder det meste av frukt, men tror eple er den frukttypen som har raskest effekt. Mulig at syra også spiller inn her; skjerpet apetitt...?
![]() |
#38 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Nei, jeg blir mett av et eple... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?
![]() |
#40 |
Glad
|
![]() Sv: Spinoff av epletråden. Blir du sulten av eple?Så det er ikke bare meg... Jeg blir også sulten og bruker aldri eple som mellommåltid om jeg ikke vet det kommer annen mat relativt raskt etterpå!
![]() |
|
|