|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Jeg har en venninne som ikke likte The Matrix. Det er ganske fremmed for meg.
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Jeg er gift med en fremmedkulturell mann, teller det? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Ja, jeg har en vietnamesisk venninne i tillegg til en chilensk venninne. I tillegg har jeg en kamerat fra Botswana som jeg traff da han studerte her og som jeg har besøkt etter at han dro hjem til Botswana. Tidligere hadde jeg han irakisk kamerat, men vi mistet kontakten (han bodde i Nord-Norge).
|
|
|
#6 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Jeg har jo vært gift med en meksikaner i sju år, men jeg vil ikke kalle ham fremmedkulturell. Det er ikke en kultur som er fremmed for meg, som har bodd i Mexico og har bakgrunn i Latinamerikastudier. Dessuten synes jeg fremmedkulturell er et horribelt uttrykk. Det er fremmedgjørende, rett og slett.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Det kommer litt an på hvordan man definerer fremmedkulturelle, bare førstegenerasjons innvandrere, eller andre generasjons også? Bare de fra utenfor Europa?
Sist redigert av Tallulah : 20-03-08 kl 16:22. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Nei det har jeg ikke, men jeg har en fantastisk kollega fra Sri lanka. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Barna våre har fremmedkulturelle barn i barnehagen, men ingen spes. venner |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Trøtt
|
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Er gift med en som ikke er født i Norge (men bodd der lengre enn meg) så det teller kanskje?
|
|
|
#11 |
|
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Ja, og ungene dems løper inn og ut her hele dagen.
|
|
|
#13 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Nei, det har jeg faktisk ikke. Bor ingen innvandrere eller ikke-etnisk norske her hvor vi bor. Guttene har en gutt i hver sin klasse som er mørke i huden. Han ene har indisk pappa som ikke bor her, han andre er adoptert fra Russland og er mulatt.
|
|
|
|
#14 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Har venner fra Sør-Afrika, Kongo, Serbia og Kosovo. Har akkurat fått nye naboer fra Polen og vi håper å bli bedre kjent med de. De forrige var fra Tyrkia og det var trist når de flyttet.
|
|
|
#15 |
|
Hvor: Akershus
Sv: Har du venner med ikke-vestlig bakgrunn?Ja, det har jeg!
|
|
|
#16 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Nei, det har jeg ikke. Har flere bekjente (mest via jobb), men ingen som jeg kan kalle venner.
|
|
|
#17 |
|
Hvor: Tromsø
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Jeg har jo ei tysk venninne, men regner henne ikke som fremmedkulturell. Er tysk fremmedkulturelt? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Ja, det har jeg, både venner og bekjente. Jeg har funnet de aller fleste av dem på jobb.
|
|
|
#19 |
|
Juba Juba
Hvor: Oslo
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Kommer jo litt an på hva en mener med fremmedkulturell. Både vi og ungene (spesielt) har mange i vår omgangskrets som har foreldre som er født i et annet land enn Norge. Jeg synes fortsatt ikke at de kan betegnes som fremmedkulturelle, de er jo en like stor del av vår kultur. Jeg liker heller ikke ordet fremmedkulturell spesielt godt.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Har du fremmedkulturelle venner?Nei ikke det jeg kan komme på.
|
![]() |
|
|