|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Dette minner meg om en film jeg så der to jenter ble lurt og arrestert for narkosmugling, og havnet i et grusomt fengsel i, var det Thailand? De var uskyldige. Den filmen gjorde sterkt inntrykk på meg.
![]() |
#23 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Utrolig tragisk sak.
![]() |
#24 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Jeg er helt enig med Monsoon.
![]() |
#25 |
Pauset
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Ligger en ny artikkel ute nå. Narkotikaen ble funnet i en koffert med dobbel bunn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)
De påstår at narkotiaken var spredd over tre ulike kofferter. Uansett, jeg ønsker ikke spekulere og håper situasjonen blir ordnet på et vis.
![]() |
#27 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)
Hva annet skulle de si i grunnen? Skyldige eller ikke skyldige.
![]() |
#28 |
Pauset
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)"Ifølge politiet var det narkotikahunder som oppdaget kokainen, som var skjult i en dobbelt bunn i en av koffertene deres". |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Glamorøs
|
Ja, politiet sier det, og de sier noe annet. Uansett. Jeg har sagt mitt i denne saken.
![]() |
#30 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Klart en sak har flere aspekter. I dette tilfelle er det ikke sikkert at barnet hadde hatt det noe bedre uten mammaen sin UTENFOR fengselet. Der mamma er, er det nemlig aller, aller best å være når man er 2 år (erfart). Det betyr ikke at jeg ikke synes helle scenarioet er pussig, det være seg at jentene ikke merket 7 kg ekstra i hver bag, eller 20 kg ekstra i en dobbelbunnet koffert (både mtp volum og vekt). Men, jeg er igjen vant til å fly med Ryanair, og klarer etterhvert nærmest å kjenne hvert gram kofferten er over 15 kg...
![]() |
#31 |
trøtt
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)La meg preisisere: Om jentene er uskyldige håper jeg at alt løser seg raskt og godt for dem, men jeg står for det jeg har sagt om at en mor som smugler narkotika (i hvert fall en norsk mor) ikke er egnet til å være mor. I enkelte andre land med andre muligheter for stønad og sosial hjelp ville jeg vært mer forståelsesfull.
![]() |
#32 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Det TM spør om er om det er barnets beste. Mens mange av svarene her handler om hva som er morens beste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Etylbarbital
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Elias: Mener du at enhver kriminell handling utenfor hjemmet er ensbetydende med omsorgssvikt eller at det sidestilles med omsorgssvikt i hjemmet?
![]() |
#35 |
Superaktiv
Ikke nødvendigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Etylbarbital
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Jeg snakker ikke om hvor alvorlig den kriminielle handlingen er - jeg lurer på om du mener at en kriminell handling utenfor hjemmet automatisk henger sammen med omsorgsevnen i hjemmet.
![]() |
#37 |
Superaktiv
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Jeg mener man må gradere den kriminelle handlingen. Etter min mening er det avhengig av hva slags handling det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
trøtt
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)I likhet med Elias her mener jeg også at det er "typen" kriminell handling som er avgjørende.
![]() |
#39 |
Passiv
|
Det var det jeg tenkte også. |
![]() |
![]() |
#40 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Jeg er også enig med Monsoon. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|