|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trøtt
|
![]() Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle2437891.ece
Dersom det er viktig å sikre at barnet blir tatt vare på er neppe et boliviansk fengsel sammen med en narkosmuglende mor og venninnene hennes det beste stedet... Personlig synes jeg at jenta burde blitt tatt vare på av ambassadepersonalet inntil norsk barnevern kan hente henne.
![]() |
#2 |
Peppy!
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Jeg tenker ikke helt som deg. Jeg ser for meg min egen toåring, og føler meg sikker på at han ville fått et alvorlig traume om han ble tatt fra meg og overtatt av vilt fremmede mennesker. Det er jo heller ikke sikkert det finnes egnet personell til å håndtere en omsorgsovertakelse på ambassaden der borte. Jeg håper de nå venter på at barnets far, besteforeldre eller andre barnet kjenner skal komme og hente barnet hjem. Det er en ubeskrivelig sørgelig situasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)
Som jeg skulle sagt det selv. Her er det mye vi ikke vet og man skal ikke være så rask til å dømme.
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)
"Vis meg dine venner og jeg skal si deg hvem du er" er det noe som heter. Har ikke moren selv vært involvert i smuglingen, hvilket virker rimelig utrolig med tanke på mengdene det var snakk om, så har hun i hvert fall valgt seg dårlige venner.
![]() |
#5 |
Peppy!
|
... og det er ikke en bra saying. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Jeg anser ikke henne for uegnet mor pga dette, jeg tenker at denne lille på 2 har det best hos sin mor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan jo faktisk hende dette er tre uskyldige mennesker som har vært uheldige/naive og fått plantet narkotika på seg av noen som så på dem som enkle offer,- nettopp fordi de hadde med seg et lite barn og dermed ikke hadde fulgt godt nok med baggasjen sin og hadde like god kontroll? Da synes jeg det er litt for rask slutning å ta, å si at denne kvinnen er uegnet som mamma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Jeg syntes det var en mildt sagt idiotisk uansvarlig ting å gjøre når man har barn, gitt at hun har visst om at hun var med på dette. Men det gjør henne ikke automatisk til en uegnet mor sånn jeg ser det. Det gjør henne til en ekstremt naiv mor... Hun er maks 22 år tross alt. Mulig hun har blitt lurt til dette også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Hvis barnet har en fungerende far eller andre slektninger ett eller annet sted, så vil vel det beste være å få henne ut av fengselet så han/de kan ta vare på henne. Boliviansk fengsel høres ikke spesielt greit ut for barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Jeg signerer Monsoon. Uansett om moren har vært med på dette med fullt overlegg eller ikke, kan det bli svært traumatisk for barnet å bli tatt vekk fra moren sin, i et land hun ikke skjønner spåket og omplassert hos mennesker som kanskje heller ikke er egnet til å ta seg av barn. Jeg tenker nok at barnet er skremt nok fra før, etter arrestasjon og sikkert mye ståk, at man trenger ikke gjøre situasjonen verre.
Sist redigert av Tallulah : 22-05-08 kl 09:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Jeg er helt enig med Monsoon: Jeg kan ikke tro annet enn at det må være det beste for to-åringen å få være sammen med moren sin inntil videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
tankefull
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Jeg er også enig med Monsoon. Det kan være mange årsaker til at ting er som de er, og i denne situasjonen ville det godt mulig være enda mer traumatisk for barnet å bli tatt bort fra moren. Håper at familie som barnet kjenner kan komme og hente henne snart, sånn at hun slipper å være der lenger enn strengt tatt nødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
anglofil
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Jeg tenker at jeg overhode ikke har noe grunnlag til å utale meg i denne saken før jeg har noe som helst fakta på bordet (og det anser jeg meg IKKE for å ha etter kun en notis i en avis). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Nå ser jeg saken er oppdatert med et intervju med jentene også, som viser at man kanskje ikke skal hoppe på første og beste konklusjon: http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle2438415.ece
![]() |
#16 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Syns man skal være veldig forsiktig med å uttale seg i denne typen saker med så lite informasjon tilgjengelig. Forøvrig kan jeg bare signere alt Monsoon sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fortynnet
|
Men selv om de sier dette så vet vi ikke at det er det som er sannheten. Kan godt hende det stemmer, men de fleste som blir tatt for noe sånt vil vel prøve å nekte? Det må ihvertfall være skrekkelig å bli arrestert for noe sånt hvis man faktisk er uskyldig. Og så vanskelig å bevise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til barnets beste? (Norsk kvinne med to år gammelt barn fengslet i Bolivia)Ikke godt å si hva som er sant, så det er vanskeligt å uttale seg.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Ja, selvfølgelig kan de lyve, det ville nok de fleste gjort. Men en sak kan ha flere sider, noe man bør tenke på før man forhåndsdømmer.
![]() |
|
|