|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Sympatiserer du med de streikende? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
80 | 74,77% |
Nei |
17 | 15,89% |
Jeg driter i hele streiken |
9 | 8,41% |
Dustepåll |
1 | 0,93% |
Deltakere: 107. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Støtter du lærerstreiken?
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Støtter du lærerstreiken?Jeg støtter streiken.
![]() |
![]() |
#23 |
Ansvar for egen luring
|
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Superduperaktiv
![]() Sv: Støtter du lærerstreiken?Jeg synes altfor mye av fokuset i denne streiken ligger hos lærerne, og jeg sympatiserer mer med et par av de andre gruppene som er i streik. Faktisk så synes jeg ikke lærere har fått et så elendig tilbud som det hevdes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
WF: Sausnebbet
|
Men er ikke noe av poenget med Unio at man forhandler for alle gruppene og står sammen om dette. Lærerne, førskolelærerne og andre som streiker gjør det for hele forbundet. Slik at sykepleierne ikke nødvendigvis trenger å ta ut så mange i streik, og allikevel vil det merkes. -Eller har jeg misforstått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Støtter du lærerstreiken?Gå inn på Aftenposten på nett og se den vinklingen de har på lærernes streik. Reaksjonær, tabloid drittavis.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Whatever, never mind
|
Jeg har alltid sett på Aftenposten som en seriøs avis. Hvilken artikkel er det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2008
![]() |
![]() Sv: Støtter du lærerstreiken?Ja det gjør jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Ansvar for egen luring
|
Det er vel ingen hemmelighet at Aftenposten er en heller høyreorientert avis. Se etter emneord "Streik" og se sakene du får opp og vinklingen de har valgt. Også er det forskjell på papirutgaven og nettutgaven, da. Aftenpostens nettutgave er helt på høyde med VG og Dagbladet tabloidmessig.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Støtter du lærerstreiken?Jeg er inhabil men støtter streiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: Støtter du lærerstreiken?Er ikke særlig inhabil, men støtter streiken. Sist redigert av Maylen : 29-05-08 kl 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Støtter du lærerstreiken?Jeg har forresten fått meg Unio-streike-t-skjorte i dag. Jeg lurer fremdeles litt på om det er mulig å få en litt mer feminin modell, kanskje en innsvinget i en litt knæsj farge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Støtter du lærerstreiken?Jeg støtter selvsagt streiken. Lærere med tre års utdanning får 3.5% og sykepleierne og førskolelærerne 3.2% for å ta de verste eksemplene. Det er ned i reallønn, ettersom det er langt under prisstigningen.
![]() |
![]() |
#36 |
Ansvar for egen luring
|
Jeg vil også ha en sånn!
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Støtter du lærerstreiken?Sympatiserer!
![]() |
#38 |
|
![]() Sv: Støtter du lærerstreiken?Tja. Når tydeligvis all skyts rettes inn mot bydelene her i Oslo som ikke akkurat flommer over av ressurssterke A4-familier med praktikanter og mulighet for hjemmekontor, mister jeg litt av godviljen, gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Støtter du lærerstreiken?Jeg er også organisert i Utdanningsforbundet, og støtter selvsagt streiken fullt ut. Det er latterlig når flere yrkesgrupper med høyere utdanning har hatt negativ lønnsvekst de siste åra. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|