|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Til alle som jobber i helsesektoren
Det kan faktisk ikke sammenlignes. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men de skal ikke muligens grave/ta på deg heller |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenSelvfølgelig er det ment seriøst. Jeg er faktisk sjokkert over enkelte som jobber innen helsesektoren. Det værste syns jeg er at alle vet at smykker (særlig ringer) er en mulig kilde til smittesprdning, men så velger de alikevell å ha smykkene på! For ikke å snakke om hva som sette seg mellom neglelakken og neglen!
|
|
|
#5 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Enig med deg. Det er ekkelt når de ikke viser hensyn til hygieniske regler. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenDet blir for teit å bagatellisere dette, synes jeg. Selv kunne jeg ikke tenke meg å gå med smykker og dingeldangel på jobb i somatikken. Og søsteruret + navneskiltet sprites rett som det er.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg jobber i hjemmesykepleien. Bruker øredobber noen ganger, men ikke ring. Har glemt å ta den av noen ganger, men tar den av da så fort jeg merker det. Men vil jo si at som Missa sier på en poliklinikk, er det også i hjemmet bare "vanlige" bakterier. Jeg spriter henda før og etter hvert besøk. Jeg syns ikke noe om en del osm bruker masse smykker, emn jeg sier ikke noe. De vet veldig godt selv hva reglene er. Men vi er nok ganske slepphendte i hjemmesykepleien.... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg jobber på sykehus og har aldri sett ansatte som går i pleien med "masse smykker". Det er et kjempefokus på det iallfall der hvor jeg jobber, og vi bruker ikke ringer, klokker, halssmykke. Det er tillatt hos oss med små ørepynt, ala små perler eller steiner som sitter helt innat på øret. Men om en vet med seg selv at en fikler med ørepynt (som noen nevnte tidligere i tråden) lar man det være. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenDe gangene vi har vært på sykehus har jeg i grunn aldri sett noen med masse smykker når jeg tenker etter.
|
|
|
#13 |
|
superbruker
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenKlokke og ringer skal av når man er på jobb. Det vet alle som har en utdanning innen helse. På min jobb i hjemmetjenesten tillates giftering og diskre halskjeder. Andre ringer, klokker, armbånd skal av, neglene skal være korte og umalte. Selv bruker jeg ingenting på jobb. Det er mange bakterier som trives i den trange, mørke, varme og fuktige huden under klokkereimen eller under ringen. Ikke så lett å få bort bakteriene, så tar man med seg bakteriefloran fra en bruker til neste. Så drar man hjem med alle bakterier. Nei takk, av med smykker på jobb.
|
|
|
#14 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Og det er jo ikke bare for pasientene, men også for min egen skyld, jeg vil ikke ha med masse ekle basilusker hjem til familien heller.
|
|
|
#15 |
|
weird
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenMen poenget er jo at ansatte i helsesektoren IKKE er uvitende om dette, men allikevel gjør det.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#16 |
|
"De"
|
Det er til og med en i DENNE tråden som var uvitende om det.
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
![]() |
Akkurat det jeg mener. Kan ikke forvente at de utenfor helsesktoren kan vite så mye om dette. Det er jo derfor jeg skrev: "til alle som jobber i helsesektoren" i overskriften!
|
|
|
#18 |
|
weird
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenDet er nok en ukultur noen steder.
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenVi lærer jo nettopp dette på skolen. Ingen smykker, oppsatt hår etc.. og er kjempenøye på dette når vi går på "jobb". Jeg legger derfor også veldig godt merke til det når noen har på seg ringer, løst hår, neglelakk etc..
|
|
|
#20 |
|
På vent....
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|