|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapet
Jeg er og litt der.
![]() |
#23 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetSom flere har vært inne på: Statistisk sett så er det en klar sammenheng.
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
Det du sier her er utrolig viktig. Veldig ofte er det ungene som blir brukt som argument, enten for å bli eller for å gå ut av et forhold. Det valget som tas blir presentert som det beste valget for barnet. Hvorfor er man så redd for å erkjenne at det valget man har tatt er nødvendig for en selv, og er ut fra hensynet til en selv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Originala
|
Jeg synes ikke det er så rart, egentlig. De aller fleste foreldre ønsker å gjøre det aller beste for barna sine, og det å sette barna i en vond situasjon smerter voldsomt. Jeg tror det ofte kan være en måte å forsvare seg på overfor både barna, seg sjøl og andre. Altså at man prøver å rettferdiggjøre valget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetMine foreldre er skilte, men har flyttet sammen igjen. Selv har jeg 2 havarerte samboerskap bak meg med et barn fra hvert av dem.
![]() |
#28 |
Yes, we can!!
|
Selvsagt er det det. Det er nok derfor denne feilen er så vanlig. Det er ikke fordi folk flest er onde og dumme. Men i vårt samfunn er det nesten det aller største tabu det å innrømme at "nå satte jeg meg selv foran barna". Og så ender man med å nekte barna å sørge. For de bør jo skjønne at dette var til det beste for dem.
![]() |
#29 |
Mother of Dragons
|
Jeg er helt enig med deg i alt du sier i denne tråden. Foreldre som tar et vanskelig valg pga sin egen lykke ut fra hva de makter må være ærlige på det og dermed være ærlige på at kanskje barna ikke er enige og dermed trenger tid til å sørge.
![]() |
#30 |
Originala
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetNå sporer jeg veldig av her, men her er en ting jeg har tenkt på: Sist redigert av Fadese : 14-06-08 kl 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
Virkelig et knakende godt argument. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Originala
|
Det er det helt sikkert. Og da må man ta stilling til hva som er viktigst - ens eget behov for å etablere seg i et forhold eller barnas behov for mest mulig stabilitet i hverdagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
© All rights reserved
|
Jeg er usikker på om det føles så veldig stabilt for et barn som lever med foreldre som egentlig burde vært skilt, men som lever sammen for barnas skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Originala
|
I det tilfellet jeg viste til nå, er det jo snakk om foreldre som er skilt, men som bor hver sin uke i huset der barna bor. Altså, de beholder huset, kjøper hver sin leilighet og bor annenhver uke i huset sammen med barna og annenhver uke i leiligheten sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
© All rights reserved
|
Men hvor lange tror du "idyllen" vil vare? De fleste ønsker vel fysisk nærhet, sex, en å dele livet med? Jeg tror dette kan gå for en stund, men ikke i lengden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Originala
|
Jeg har ikke prøvd det, så det er vanskelig å si. Det er jo ikke bare idyll og harmoni i velfungerende samliv heller, så man må jo ikke være bestiser til enhver tid. Og det er klart at man vil få et savn etter fysisk nærhet, sex, en kjæreste, men man får jo til gjengjeld bo sammen med barna sine. Det må da være noe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetJeg ser hva du mener, Fadese, og jeg følger tankegangen din. Jeg tror bare at det ikke vil fungere så lenge i praksis - jeg tror man før eller seinere vil ha så store, egne behov at det vil gå ut over vennskapet med barnefar, "samliv" og generelt humør. Og: man kan jo bo sammen med barne sine om man er skilt også? Ikke fulltid, men likevel ganske mye? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetDet blir jo et definisjonsspørsmål egentlig; hvor går grensen mellom å ta mest hensyn til barnas behover og "lykke" - og sine egne? Hvor krysser linjene? Jeg kjenner så altfor mange som har ødelagt mye for barna sine nettopp fordi de MÅTTE ha i både pose og sekk og bare ikke klarte vente lenger.
![]() |
![]() |
#39 |
Originala
|
Og det er jeg helt enig i! Man skal ikke utslette seg sjøl. Man skal ikke påføre seg helseskader (nå tenkte jeg primært på psykiske (depresjon, for eksempel)) ved å bli. Men om det funker greit, så kan man kanskje greie seg uten sex og kjæresterier for en periode, for barna sin del. Og jeg tror ikke det er en umulighet for alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Utholdenhet i ekteskapetSer dere hvor fort diskusjonen sporer over på "holder man ut lenge nok?"?
![]() |
|
|