Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Egen redningsvest på liten ferge?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-08, 20:14   #21
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen redningsvest på liten ferge?

Jeg antar at en barndomsvenninne av meg var i samme ulykke som den du snakker om glitter. Mener å huske at lillebroren på omtrentlig 5 var ute i vannet uten vest, og at det opplevdes veldig dramatisk. Det gjorde varig inntrykk på meg iallefall.

Mannen min har snakket om å ta en tur til en av osloøyene nå i ferien, og han var veldig bestemt på at vi skulle kjøpe vest til Poden for å ha med. Jeg protesterte ikke, og kan ikke si at jeg ser det hysteriske ved det egentlig.

Gammel 30-06-08, 20:26   #22
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hm, jeg må være anti-katastrofe, det hadde faktisk ikke falt meg inn å ta med egen redningsvest hvis vi skulle ta en ferge.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 20:27   #23
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har aldri tenkt på å ha på redningsvest på disse ferjene ennå jeg er æresmedlem av krisemaksimeringsklubben jeg også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 20:36   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hm, jeg må være anti-katastrofe, det hadde faktisk ikke falt meg inn å ta med egen redningsvest hvis vi skulle ta en ferge.

Som sagt, jeg vet ikke om jeg hadde tenkt på det selv heller, hadde det ikke vært for at jeg hadde den ulykken tett på kroppen. Jeg ville selvsagt ikke brukt det på en diger bilferge, eller Nesoddbåten, men dette er små ferger, som så godt som alltid er overfyllte.

Jeg har forresten betemt meg, i morgen reiser jeg til byen og kjøper redningsvest.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 20:38   #25
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Som sagt, jeg vet ikke om jeg hadde tenkt på det selv heller, hadde det ikke vært for at jeg hadde den ulykken tett på kroppen. Jeg ville selvsagt ikke brukt det på en diger bilferge, eller Nesoddbåten, men dette er små ferger, som så godt som alltid er overfyllte.

Jeg har forresten betemt meg, i morgen reiser jeg til byen og kjøper redningsvest.

Fergene i Oslofjorden er ikke vanlige ferger nei. Man må nesten ha sett dem for å skjønne problemstillingen. Det kunne ikke falle meg inn å ta på S vest på Nesoddbåten eller når vi skal til Danmark. Oslofjordbåtene er små, nær vannet og stapp-stappfulle.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 20:53   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

.

Det er liksom ikke mindre grunn til å ha på redningsvest her enn i en fritidsbåt, sånn jeg ser det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 20:56   #27
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Egen redningsvest på liten ferge?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg hadde brukt redningsvesten. Heller en gang for mye ...

Så enkelt kan det egentlig sies.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 21:03   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Man må nesten ha sett dem for å skjønne problemstillingen.

Jeg prøvde å finne bilder, men fant ingenting. Hvis vi drar ut på øyene en dag, skal jeg ta et bilde. De er jo egentlig ikke større enn en liten yacht.

Sånn er de vel omtrent, men det er ikke alle som har to etasjer slik som denne:

Den som går til Bygdøy er slik:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 16:57   #29
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Har aldri tenkt på å ha på redningsvest på disse ferjene ennå jeg er æresmedlem av krisemaksimeringsklubben jeg også.

Enig!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.