|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Epikur
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureDet er faktisk overraskende lett, blu! Mannen min greide det på første forsøk. Jeg også.
|
|
|
#22 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæring av nyfødte/prematureRingslynge, men selv likte jeg det ikke, synes han lå helt skjevt krøllet sammen nedi der. Men andre venninner er storfornøyde med det til sine nyfødte.
|
|
|
#23 |
|
ctrl+z
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJeg lo høyt og støyende av bæreforeldre helt til minste fikk ørebetennelse og RS-virus da hun var to uker gammel. Da kjøpte jeg et elastisk sjal i ren desperasjon, til tross for at jeg hadde null tro på at jeg skulle klare det. Til min store overraskelse har både babyen og jeg kost oss storveis med sjalet. Dessverre har hun blitt for tung for meg nå.
|
|
|
#24 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureElastisk sjal er fantastisk. Behagelig for den som bærer, og behagelig for barnet. Lett å knyte på er det også. Og det beste; du trenger ikke knyte det av og på for hver gang du skal ha barnet oppi. Jeg pleide å knyte det på meg før vi dro hjemmefra, og bare putte Leo oppi når vi kom frem til butikken f.eks.
|
|
|
|
#25 |
|
Skal rømme
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureAnbefaler også elastisk sjal til små babyer. Det er bare et par ganger med øveknyting før du ser hvordan du skal knyte på den måten som passer deg og babyen din best. Har et tips: Hvis du skal kjøpe elastisk sjal så kjøp et lettere sjal enn moby wrap. Den er veldig varm. Med mindre du er veldig frossen av deg da. Sino er et veldig ok sjal synes jeg!
|
|
|
#26 |
|
Epikur
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureDet er utolig deilig å ha babyen i sjal. Jeg bar aldri Stoersøster, jeg visste bare om babybjörn og sjal og dingser var ikke vanlig i mine kretser. babybjörnen var vond å bære og bena hennes hang rett ned og det kjentes bare feil. Nå, mens jeg skriver, ligger lillesøster krøllet sammen mot brystet mitt med bena oppunder seg i froske stilling, tett tett inntil min kropp. Hun har vært urolig hele dagen, pga økedøgn og flyttestress, og nå har hun virkelig funnet roen.
|
|
|
#27 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJeg likte også godt å bære i sjal, men jeg må innrømme at jeg synes knytingen var litt stress jeg da. Spesielt når jeg var ute var det vanskelig å knyte uten at remsene ble fulle av gjørme. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Bæring av nyfødte/prematureDa jeg prøvde det elastiske sjalet mitt første gangen fikk jeg det ikke til. Jeg trodde jeg knyttet helt feil. Så dro jeg på Tettinntil.no-treff og ble vist hvordan jeg skulle knytte. Det var ikke noe vanskelig i det hele tatt. Jeg hadde gjort det riktig hele tiden, men bare for løst. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJeg signerer alle som anbefaler elastiisk sjal. Det er IKKE vanskelig. Jeg forklarte en arbeidskollega med bare ord hvordan hun skulle knyte osv, og hun fikk det til perfekt med en gang. Å, du kommer til å kose deg med babyen tett inntil deg! Jeg sitter også med en baby på magen nå. Dog er det ikke like fredfylt som Mim beskriver
|
|
|
#30 |
|
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæring av nyfødte/prematureJeghar forresten et Tricot Slensjal, er å få kjøpt i BarnasHus butikk (i Stavanger i alle fall). Et greit sjal, lett å knyte som sagt. Kanskje det er greit å gå i en butikk og få prøve på, med hjelp av betjeningen om du er så usikker?
|
|
|
#31 |
|
Ekvilist
|
Sv: Bæring av nyfødte/premature
Hadde jeg kommet meg rundt nå, så skulle jeg ha tatt en tur jeg også.
|
|
|
#32 |
|
Whatever, never mind
|
Lotusbarn.no har utsalgssted i Oslo. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bæring av nyfødte/prematureHiver meg på elastisk sjal-hylekoret. Du har jo sett den unge damen bli båret i sjal - meget praktisk og ikke vanskelig etter å ha sett youtubevideoen som vises lengre oppe i tråden.
|
|
|
#34 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæring av nyfødte/prematureDu får kjøpt elastisk sjal hos babyshop . De fører tricot.slen . |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ekvilist
|
Takk for tips! Jeg tar gjerne i mot flere.
Jeg har vist ham den videoen før, men vi skal definitivt se den igjen hvis det blir så vi kjøper sjal. Den var en god måte å illustrere på. Hvordan er disse sjalene i lengde forresten? Jeg er ingen småpike (en strandet hval for øyeblikket, og det kommer sikkert til å forbli slik en stund), passer sjalene til alle? Eller finnes de i ulike størrelser?
|
|
|
#37 |
|
Etylbarbital
De er lange og hvis man er slank (som mannen på youtubevideoen) så blir det noen strafferunder rundt kroppen med sjal. Er man en strandet hval så slipper man unna med færre runder sjal rundt kroppen.
|
|
|
#39 |
|
På vei
Så vidt jeg vet er alle elastiske sjal lange og passer til alle. Disse er såpass tynne at det går forholdsvis greit å surre dem flere ganger rundt kroppen om nødvendig. Vevde sjal derimot får man i forskjellige lengder, man velger lengde avhengig av kroppsfasong og type knyting man ønsker å bruke. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæring av nyfødte/prematureDet er et greit sjal , men er noe tykkere en mobyen . Noe som ikke gjør noe nå fremover . ( det er ikke store forskjellen .) |
|
|
|
![]() |
|
|