|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Gaza
Jeg er veldig enig med Ulvefar her.
|
|
|
#2 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: GazaMin far var en av de som var i Gaza på slutten av 60-tallet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Nei, det er ikke så enkelt. Jeg vil aldri være med på en greie hvor man konsekvent skal støtte den minste. Dette like lite som jeg er med på noe flertallsdiktatur. Uansett om du er liten eller stor kan du ha både rett og feil. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Som sagt flere ganger over: Jeg mener ikke man skal støtte Hamas, men at man skal motarbeide militære overgrep mot sivilbefolkning når man kan.
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: GazaJeg synes det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre når en mann truer ungene mine med maskinpistol og han gjemmer seg bak en kvinne med et barn på armen. |
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: GazaJeg har aldri sagt at historien er irrelevant - jeg har bare sagt at man ikke kan gjøre annet med den enn å lære av den - vi er dermed enige? |
|
|
|
#9 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Det var henvisning til Ulvefars tidligere innlegg. Han har svart på det.
|
|
|
#10 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: GazaDe siste er jeg enig i, det må brukes for å forstå, men ikke som videre unnskyldning. Selv om vi har i Norge kan diskutere dette fattet og fornuftig, så tror jeg partene i området hadde hatt større problemer med å se vår objektive syn på saken. For dem vil alltid årsak/unnskyldning/skyld være svært relevant for videre handlinger.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sånn er det for de fleste som står tett oppi noe de er sterkt følelsesmessig engasjert i tror jeg. |
|
|
|
#12 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
BBC er som oftest min foretrukne kilde til nyheter, men ikke i dette. Storbritania har en lang historie i midtøsten og er ikke akkurat likegyldig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Absolut ateist
|
Sv: GazaJa, jeg syns det er ufattelig kjipt at demonstrasjonene f.eks. her i Norge sklir ut og politiet må gasse folk og arrestere. Det er så langt fra den støtten jeg tror folk flest ønsker å vise at det bare er dumt og kvalmende fra de som bråker sin side. De har virkelig misforstått.
|
|
|
#15 |
|
Absolut ateist
|
Sv: GazaSelvsagt gjør jeg ikke det. Men jeg anser ikke enhver palestiner som medlem av Hamas.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: GazaHvis man ikke støtter terror anser jeg det som et selvsagt minstekrav at man bygger oppunder egen påstand med at man ikke deltar i finansieringen av nedslakting av sivile. Om ikke det Israel gjør på Gaza nå er terror så vet ikke jeg. |
|
|
|
#17 |
|
Ustabil
|
Hva mener du om de palestinske rakettene mot Israel, da? Da de liksom hadde våpenhvile? Var det OK, det da? Ikke terror? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: GazaBina - vet du noe særlig om hvordan det er å være palestiner egentlig? Vet du feks at Israel satte opp en svær mur for noen år siden med en haug med grenseposter? Og at et meget høyt antall palestinere fikk denne muren midt mellom seg og sin familie. Eller mellom sitt bosted og sitt arbeid. |
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: GazaOm noen har valgt side eller ikke så betyr ikke det at det ikke er viktig den informasjonen vedkommende kommer med. |
|
|
|
#20 |
|
Ustabil
|
Problemet er at man blir ukritisk. "Å gid, ER han der, ja da vet han vel hva han snakker om!". |
|
|
|
![]() |
|
|