Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sukkersug

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-09, 12:45   #21
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sukkersug

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kanel funker - det er et tryllemiddel. En halv times tid og simsalabim - ikke mer sug.

Hjelper det mot noe mer?? Jeg liker nemlig sånne tryllemidler …

Hvorfor skal man kutte ut ALT sukker?

Gammel 03-04-09, 12:58   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Fordi suget opprettholdes med litt dessverre.
Men du kan stort sett bruke sukrin isteden hvis du vil ha noe søtt.

Kanel hjelper også mot kjedelig smak på grøt, men ellers vet jeg ikke.

Flumpulver derimot kan man fly til nye steder gjennom et nettverk av peiser med! :lest for mye Harry Potter:

Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 13:01   #23
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja! Og krumelurepiller!!!

Jeg kan jo til en viss grad forstå at man evt vil kutte ut sukker som i søtsaker, men om man skal kutte ut tukker i alle matvarer også, så må det store omveltninger til i kostholdet.

Ananas! Det er sunt, søtt og godt …

Gammel 03-04-09, 13:04   #24
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg drister meg frampå, og spør igjen. Jeg får ofte sånn ekkel bismak av kunstig søtningsmiddel, samme med fruktose også. Dermed klarer jeg ikke bruke det i maten jeg lager. Funker Sukrin på samme måte, eller er det en sjangs for at jeg ikke vil få den samme bismaken av dette?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 13:06   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du mener den metalliske smaken av fruktose, eller den vonde av splenda?
Jeg får ikke den av sukrin ihvertfall. Ikke halsbrann heller.

Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 13:17   #26
F.V.Zappa
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2009
F.V.Zappa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Hæ? Mener du at man bør være forsiktig så man ikke erstatter sukkeravhengighet med avhengighet til kanelkapsler, f.eks.?

Nei, men jeg mener at det ikke vil funke å ta noe for å slutte med noe annet.
sannsynligvis blir du ikke avhengig av kanel, heller.
det kan sitte i kroppen like lenge som alkoholisme, det. Men det er bedre å kutte tvert, enn å prøve noe annet shait. Se på andre forum, eller hva som helst, hva som anbefales for å bli kvitt avhengighet. Det kan funke.

Gammel 03-04-09, 15:59   #27
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sukrin kan funke som erstatning for endel, men kan også opprettholde søtsuget for noen. Her er forøvrig litt info fra wikipedia om søtstoffet sukrin (som for øvrig har navnet Erythritol). http://en.wikipedia.org/wiki/Erythritol

Kanel stabiliserer blodsukkeret og krom kan dempe søtsuget. Ellers stemmer det for min del hvertfall at man på et lavkarbo-kosthold kan bli kvitt søtsuget. (6 uker uten å være fysen er en deilig følelse!)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.