Sukkersug
Jeg får i meg for mye sukker. Derfor har jeg forsøkt å kutte sukker. Men abstinensen er stor. Hvor lenge må en holde ut rastløsheten, smertene, bestettelsen før det går over?
Jeg klarer å dempe noe av søtsuget med kaffelatte, men siden jeg heller ikke skal ha så mye melk prøver jeg å la være. Frukt får jeg vondt i magen av, egentlig er det det samme om jeg spiser frukt eller sjokolade for jeg blir like dårlig av begge deler.
En liten oppsummering av sist forsøk på å kutte sukkeret:
Første uken gikk greit, jeg klarte meg forbausende godt og fant andre måter å komme gjennom det på. Motivasjonen var på topp.
Andre uken begynner rastløsheten å komme for fult og jeg finner meg selv travende rundt i ring på gulvet i desperasjon etter søtt.
Tredje uken er om mulig verre enn den andre, så da mensen inntreffer lørdag formiddag med smerter og gufs holder jeg ikke lenger ut og angriper sjokoladen med stor iver. Fantastisk deilig, jeg blir helt myk inne i meg og finner endelig roen jeg har lett etter i ukevis.
Så jeg klarte tre uker sist. Nå vil jeg klare meg lengre, men tanken på rundene i rastløshet skremmer meg fra å forsøke igjen. Jeg er avhengig som den verste narkoman. Hjelp.
|