Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Nå er eldstesønnen stressa!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-09, 11:51   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå er eldstesønnen stressa!

Man må jo selvfølgelig prioritere, men at alle elever har en ting som er så stort for de at de tar seg fri en dag for det, ser jeg ikke noe problem i.

Jeg hadde en hangup på puddersnø, det kommer relativt mye oftere her til lands enn AC/DC.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 11:53   #22
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Man må jo selvfølgelig prioritere, men at alle elever har en ting som er så stort for de at de tar seg fri en dag for det, ser jeg ikke noe problem i.

Tror ikke jeg skal ødelegge tråden ved å starte en diskusjon rundt dette .

Vi får satse på at junior slipper muntlig. Og flybillett på ettermiddagen er lurt tror jeg!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 11:55   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Joda, på mange måter, men som lærer ser jeg det litt mer prinsipielt. Det er ganske mange ting elevene mener de bør få fri til, for å si det sånn.

Det er det sikkert, og jeg mener ikke at eksamen skal bli flyttet til en annen dag eller noe slikt altså. Men så lenge det ikke tar overhånd og det kun er en fridag til noe ekstra spesielt en sjelden gang, så syns jeg man bør se litt forbi prinsippene sine. Han kommer ikke akkurat til å forsvinne fra skolen for å se AC/DC hver måned, halvår eller år en gang. Hadde det vært en elev som stadig måtte få fri til noe så er det selvsagt annerledes.

Bare sånn av nysgjerrighet: Er det noe du mener det er akseptabelt å be seg fri til, eller er alt no-no?
(sorry, jeg så innlegget ditt over nå - du trenger ikke svare hvis du ikke vil)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 11:58   #24
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Bare sånn av nysgjerrighet: Er det noe du mener det er akseptabelt å be seg fri til, eller er alt no-no?

I videregående mener jeg det er akseptabelt å be seg fri for ting man kan be seg fri til i en vanlig jobb. Disse elevene skal snart ut den virkelige verden, for å si det sånn. Og da tenker jeg ikke på det man avspaserer for å gjøre i en vanlig jobb, for det er jo i utgangspunktet ofte opp til en selv hvordan man bruker den tiden.

Gammel 29-04-09, 11:59   #25
Frantzen
Passiv

Standard

Krysser fingrene for at han slipper å komme opp til eksamen den dagen!

Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 12:07   #26
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Tror ikke jeg skal ødelegge tråden ved å starte en diskusjon rundt dette .

Vi får satse på at junior slipper muntlig. Og flybillett på ettermiddagen er lurt tror jeg!

Joda, kjør debatt!

Gammel 29-04-09, 12:09   #27
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Joda, kjør debatt!

Isåfall burde det vært lagd en spinoff , men jeg driver egentlig med noe annet .

Gammel 29-04-09, 12:11   #28
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det må jo være mulig for læreren og be om at vedkommende kan komme opp tildig på dagen hvis han kommer opp???

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 12:12   #29
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Isåfall burde det vært lagd en spinoff , men jeg driver egentlig med noe annet .

Jeg er med på en spinnoff! Jeg er også lærer, men jeg valgte å ikke si noe om hva jeg mener om fri i hytt og gevær.

Gammel 29-04-09, 12:20   #30
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men det må jo være mulig for læreren og be om at vedkommende kan komme opp tildig på dagen hvis han kommer opp???

Vi må satse på det.

Gammel 29-04-09, 15:46   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fri i hytt og gevær? Herlighet, jeg har da ikke noe problem med å ta en dag fri fra jobben om det er et eller annet som er en slags once-in-a-lifetime-greie som dukker opp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 16:24   #32
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis gutten går videregående har jo uansett ikke læreren noen som helst innflytelse på om han kommer opp til muntlig eksamen - den kabalen legges på eksamenskontoret på fylket og er sannsynligvis lagt allerede. Læreren får ikke vite hvilke elever h*n eventuelt får opp før rett før elevene får vite det (vi får tilgang til elevlistene 15-30 minutter før de offentliggjøres for elevene, avhengig av hvor stressa de er på kontoret). Jeg kan også garantere at det er helt umulig å få gå opp til eksamen en annen dato så lenge det ikke er sykdom inne i bildet. Det eneste læreren kanskje kan bidra med er å la gutten komme inn først av elevene på lista. På skolen vår starter eksamenspartiene til muntlig enten kl 9 eller kl 14.

Gammel 29-04-09, 16:43   #33
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Standard

Stompa, jeg håper ikke du trodde jeg mente at læreren skulle la ham slippe eksamen evnt ta den senere. Den siste setningen min i hovedinnlegget var ren fleip, noe jeg trodde alle skjønte.

Dersom læreren har innflytelse på når på dagen han kan få ta eksamen - type la ham komme først istedet for som feks nr 6 som han kanskje er satt opp som, så øyner vi et håp om å få det til.

Gammel 29-04-09, 17:06   #34
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde tatt en telefon til læreren, forklart situasjonen og spurt pent om han kunne få komme opp som en av de første. Om jeg som lærer hadde fått en ryddig og saklig telefon fra en forelder hadde jeg gjort det jeg kunne for å la eleven få med seg en slik begivenhet. Flåsete og lite taktfulle forespørsler fra elever hadde jeg ikke gjort så mye med.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 17:31   #35
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Standard

Saklig og ryddig henvendelse fra eleven da?

Gammel 29-04-09, 17:41   #36
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har samme problemet men jeg ER lærer og skal på Metallica i juni... venter spent.

Gammel 29-04-09, 17:42   #37
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Saklig og ryddig henvendelse fra eleven da?

Det går også bra.

Og til dere som mener at læreren burde bare gi han fri, møter han ikke på EKSAMEN (det er faktisk en viktig dag i en elevs skoleliv) så må han ta den opp igjen, for ikke møtt er stryk.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 17:56   #38
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Kommer man opp i muntlig eksamen så kommer man opp! Men jeg er sikker på at læreren kan formidle videre opp i systemet at hvis han kommer opp så hadde det vært flott om han kom opp tidlig på dagen.

Gammel 29-04-09, 18:00   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fri i hytt og gevær? Herlighet, jeg har da ikke noe problem med å ta en dag fri fra jobben om det er et eller annet som er en slags once-in-a-lifetime-greie som dukker opp.

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Og til dere som mener at læreren burde bare gi han fri, møter han ikke på EKSAMEN (det er faktisk en viktig dag i en elevs skoleliv) så må han ta den opp igjen, for ikke møtt er stryk.

Det er ingen som sier at han skal få fri fra eksamen, det var en generell tanke om å ta seg fri fra slike ting på en vanlig skoledag.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 18:02   #40
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Snart skal jentene mine ha fri for å reise på jentetur og se Mamma Mia. Jeg ser ingen problemer med fri til slikt så lenge det ikke er eksamen. *lærer*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.