Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Begrenset profil FB

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-09, 15:01   #21
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrenset profil FB

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Zoë: Er det virkelig alle venner du ønsker at skal se hva du legger ut på siden din?

Ja.
Hvis ikke ville jeg ikke hatt dem som FB venner.

Nå er ikke dette en høyaktuell problemstilling for meg i og med at det kun er to på min venneliste som gir meg begrenset tilgang på sin side. Det er mer det at jeg ikke kan forstå poenget. Altså, hvis min gamle venninne x selv tar initiativ til kontakt med å legge meg til som FB venn, for så å ikke gi meg tilgang til noe som helst av det hun driver med der, hva er det hun vil oppnå?

Hvis vi ser bortfra elever, for de det er aktuelt for (mine elever har foresten også tilgang til vegg), så er det uhøflig i mine øyne å tenke at bilde av seg selv + litt info om utdanning jobb etc er greit å tilby de man har på lista.
Det er jo ordentlig annenrangs, og litt sånn nedlatende - "jada! du skal få være "vennen" min - men ikke helt på ordentlig,da!

Og for de som er opptatt av perspektiv - jeg anser altså ikke dette som å være et problem i stor skala - jeg gråter ingen krorkodilletårer fordi jeg ikke får se veggen til venninne x (som jeg forresten har slettet fra vennelisten når jeg tenker meg om - jeg har ikke et fjortisbehov for listefyll) - det er bare så poengløst og har et snev av uhøflighet over seg som jeg mistenker at ikke alle reflekterer over, så det er litt interessant å høre hva andre tenker rundt dette.

Nye sosiale arener = nye etiketteregler.

Gammel 22-05-09, 15:20   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er selvfølgelig en hersketeknikk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 15:21   #23
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

For min del er det en høflighetsgreie. Når fetteren jeg ikke har sett siden jeg var ti og virkelig ikke kjenner eller tanta jeg egentlig ikke liker ønsker å legge meg til på vennelista, så gjerne for meg - men jeg gidder ikke nødvendigvis gi dem full tilgang til alt av slarv og fjas som foregår på wallen.

Sånn tror jeg mange har det. Man vil ikke avvise tanter og svogre som man egentlig ikke liker så veldig godt, fordi da kan det hende de blir fornærmet, og det er jo ikke noe hyggelig - så da gir man dem heller begrenset tilgang. Jeg synes det er veldig forståelig, selv om jeg ikke har noen sånne tanter og svogre selv.

Gammel 22-05-09, 18:37   #24
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Sånn tror jeg mange har det. Man vil ikke avvise tanter og svogre som man egentlig ikke liker så veldig godt, fordi da kan det hende de blir fornærmet, og det er jo ikke noe hyggelig - så da gir man dem heller begrenset tilgang. Jeg synes det er veldig forståelig, selv om jeg ikke har noen sånne tanter og svogre selv.

Det forstår jeg også, selv om jeg ikke velger å gjøre det sånn selv.

Det jeg derimot ikke forstår, er at folk som selv velger meg som venn gir meg begrenset tilgang?

Gammel 22-05-09, 18:40   #25
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det jeg derimot ikke forstår, er at folk som selv velger meg som venn gir meg begrenset tilgang?

Åh? Var det det som skjedde? Da forstår jeg mer at du reagerer, ja. De jeg har gitt begrenset tilgang, er folk som har spurt meg om å bli "lagt til på lista." Omvendt blir jo helt meningsløst?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:44   #26
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Helt enig med deg, Zöe. Når det går den veien, så skjønner jeg virkelig ikke vitsen.

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:46   #27
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har noen foreldre (til mine elever) som venner på FB, og jeg ønsker ikke at de skal se hver en fjasete profilmelding og hver en dustete test jeg tar i øyeblikk av kjedsomhet. De får derfor tilgang til en begrenset profil. Men jeg ville jo aldri funnet på å sende dem en venneforespørsel i første omgang, så den begrensede profilen er mer for å unngå å avvise venneforespørsel fra dem og oppleves som uhøflig eller arrogant eller kjip eller noe i den duren.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:47   #28
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bevisst sagt nei til folk jeg ikke ønsker skal se "alt", synes ikke det har vært noe problem. De jeg har, har full tilgang.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:58   #29
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner faktisk ikke hvem av mine vel 200 venner som har gitt meg tilgang til hva.
Jeg tror jeg har kikket på profilen til en håndfull av vennene mine og det er stort sett gamle studievenner som jeg ikke har sett siden studentdagene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.