Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyker dere i folkemengder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-09, 21:11   #1
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Røyker dere i folkemengder?

Da jeg røykte var jeg vanvittig nøye på å skjerme mine medmennesker for mine dårlige vaner. Hvorfor skulle jeg ikke det? Alt annet er mangel på respekt for andre.
Selv når jeg tre(ca) ganger i året røyker på fest(og da brisen), så er jeg nøye med å ikke røyke folk rett opp i ansiktet.

Jeg synes det er flaut når jeg ser foreldre røyke sammen med barna sine, og jeg synes det er patetisk når folk knapt klarer å komme seg ut av kjøpesentra, kino, etc, før de fyrer opp sigaretten.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 21:29   #2
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns det er flaut å tenne en røyk omtrent uansett hvor jeg er, så i folkemengder er det uaktelt.

Det er til og med ekkelt å tenne en røyk på min egen veranda, for jeg vet at hun som bor over meg ikke er veldig glad for røyklukt.

Utover kvelden på uteservering i byen og slikt blir jeg gjerne veldig mye mer "slepphendt" med røyken, selv om det sitter mange rundt meg, men da syns jeg på en måte jeg har lov. Skjønner at ikkerøykere kanskje ikke ser det på samme måte.

Dette kunne jeg skrevet.

Ser noen nevner røyking utenfor utdanningsinstitusjoner. Hakket verre er det uansett å måtte brøyte seg gjennom skodda inn til sykehuset. Jeg skjønner ikke at det går an å være så korttenkt som å stille seg opp rett utenfor hovedinngangen til et sykehus hvor tildels svært syke mennesker tråkler seg inn og ut.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 20:55   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville nok ikke røyket i store folkemengder, og sånn, men jeg kan ikke se for meg at utendørs røyking er til enorm sjenanse for folk flest. Man skal selvsagt ta hensyn fordi det er enkelte som reagerer veldig på det, men jeg har aldri syntes at det har vært noe problem.

Det jeg synes kan være et problem er når man står rett utenfor inngangsdøra ved butikker og røyker. Der er det gjerne litt tak over og røyken samler seg veldig opp.

Gammel 30-05-09, 21:22   #4
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg ville nok ikke røyket i store folkemengder, og sånn, men jeg kan ikke se for meg at utendørs røyking er til enorm sjenanse for folk flest. Man skal selvsagt ta hensyn fordi det er enkelte som reagerer veldig på det, men jeg har aldri syntes at det har vært noe problem.

Det jeg synes kan være et problem er når man står rett utenfor inngangsdøra ved butikker og røyker. Der er det gjerne litt tak over og røyken samler seg veldig opp.

, eller dem som står og røyker i døra ved tbanen fra en endeholdeplass(eller buss som står på en endeholdeplass), eller dem som tar et siste magatrekk før de går inn på buss eller inn på senter etc etc.

Jeg røyka før jeg fikk barn(å dessverre litt av og på fra størstemann var 1,5 til ca 3)å da tar jeg meg i å tenke om jeg var så ego som de fleste røykere faktisk er? Eller om jeg tok hensyn? Jeg ser på de som røyker som veldig lite hensynsfulle, akkurat som om de ikke har tanke for at det faktisk kan sjenere andre, de kjenner jo ikke røyklukten selv så hvorfor skal de da tenke på at andre blir kvalme/dårlige av den?

Røyking er en uting, som egentlig ikke er bra for noenting helst annet enn å ødelegge helsa til den som røyker.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 20:56   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å røyke inne i et busskur er i hvertfall mange år siden jeg anså som en okay greie.

Gammel 30-05-09, 20:59   #6
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg røyker ute ja, men ikke i folkemengder. Altså, jeg prøver ta hensyn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 21:32   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes selvsagt det får være greit å røyke på ute-serveringssteder, selv om jeg synes det er trist at jeg dermed ikke kan sitte ute i finværet selv.

Gammel 30-05-09, 22:03   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja jeg vet jo at denne typen tråder kan utarte seg sånn, men jeg håper virkelig enkelte som leser denne tråden og føler seg truffet, kanskje tenker seg om neste gang de tenner opp en røyk blandt mange folk.

De som tar sånt til seg er ikke de som gjør dette.

Jeg syns det er flaut å tenne en røyk omtrent uansett hvor jeg er, så i folkemengder er det uaktelt.

Og som bæret tenker de aller fleste røykere.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Poenget er at man tar hensyn, om man kan. Både jeg og de som røyker.

Jeg blir ilter når jeg hører at røykere er egoister, for det er så absolutt ikke sant. Her på forumet er heldigvis de fleste såpass oppegående at de greier å skjønne at det er enkelte røykere som ikke oppfører seg greit -ikke røykere generelt.

Gammel 31-05-09, 09:05   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Og som bæret tenker de aller fleste røykere.

Næhei, vet du, det tror jeg faktisk ikke.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 09:19   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Næhei, vet du, det tror jeg faktisk ikke.

Nå er det jo ikke mange som røyker lenger, men de jeg har rundt meg som røyker funker ganske likt som meg på det der i hvertfall.
Det er flaut å tenne seg en røyk, og man føler at man plager noen uansett hvor man er.

Gammel 31-05-09, 09:27   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det jo ikke mange som røyker lenger, men de jeg har rundt meg som røyker funker ganske likt som meg på det der i hvertfall.
Det er flaut å tenne seg en røyk, og man føler at man plager noen uansett hvor man er.

Jeg plages daglig av andres røyk, om vi så sitter på café, skal inn på kjøpesenteret eller venter på bussen. Jeg sier ikke at alle røykere er hensynsløse egoister, men jeg tror faktisk at de som tar hensyn er i mindretall.

Gammel 31-05-09, 14:01   #12
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg blir ilter når jeg hører at røykere er egoister, for det er så absolutt ikke sant. Her på forumet er heldigvis de fleste såpass oppegående at de greier å skjønne at det er enkelte røykere som ikke oppfører seg greit -ikke røykere generelt.

Viktig poeng. Man skal ikke greie alle under en kam.

Men handlingen "å røyke" kan man vel være enig i er en lite vettug ting å gjøre?

Gammel 31-05-09, 09:21   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes selvsagt det får være greit å røyke på ute-serveringssteder, selv om jeg synes det er trist at jeg dermed ikke kan sitte ute i finværet selv.

Jeg synes faktisk ikke det er greit. Røykere kan røyke på uterestaurant når det regner, ellers ikke. Hvorfor skal det lønne seg å røyke?
:misliker sterkt å få restaurantbesøk ødelagt av røykere ved nabobordet:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 09:33   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes faktisk ikke det er greit. Røykere kan røyke på uterestaurant når det regner, ellers ikke. Hvorfor skal det lønne seg å røyke?
:misliker sterkt å få restaurantbesøk ødelagt av røykere ved nabobordet:

Siden når har det lønnet seg å røyke?

Jeg er en veldig hensynsfull røyker, men det er lov å røyke i landet vårt. Så lenge det er det så kan man ikke mene at røykere ikke skal få lov å tenne seg en røyk på uteserveringen når det er finvær? Man skal alltid ta hensyn til folk rundt seg, men å si at røykere ikke skal sitte ute på finværsdager er jo litt tøysete.
Hvis dette ikke var tull så blir jeg ikke veldig imponert.

Gammel 31-05-09, 09:42   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg er en veldig hensynsfull røyker, men det er lov å røyke i landet vårt. Så lenge det er det så kan man ikke mene at røykere ikke skal få lov å tenne seg en røyk på uteserveringen når det er finvær? Man skal alltid ta hensyn til folk rundt seg, men å si at røykere ikke skal sitte ute på finværsdager er jo litt tøysete.

Det blir kanskje sånn som med katten? Det er lov å ha katt, og det finnes mange hensynsfulle katteeiere. Å påstå at katten ikke skal få lov til å være ute er regelrett tøysete.

Gammel 31-05-09, 09:47   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden når har det lønnet seg å røyke?

Det blir kanskje sånn som med katten? Det er lov å ha katt, og det finnes mange hensynsfulle katteeiere. Å påstå at katten ikke skal få lov til å være ute er regelrett tøysete.

Jeg stemmer for å fylle stasjonsvogna mi med katter og røykere og sette kursen mot Sibir.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 10:19   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hahaha, fantastisk (og egentlig ganske bra) sammenligning.

Gammel 31-05-09, 09:35   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette har jeg aldri opplevd som noe problem selv om jeg er innbarket ikke-røyker. Kanskje folk er flinkere til å ta hensyn til sånt i Oslo?

Njæ, det er ikke min erfaring, i alle fall. Jeg har mer tro på at man har ulik tålegrense for hvor mye røyken plager en. Jeg er særdeles ømfintlig overfor røyk, og blir plaget omtrent overalt ute.

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Da eg gjekk på høgskule, stimla røykarane seg saman like utanfor inngangspartia (ja, fleirtal) sånn at me måtte gå i sikksakk for å komme inn. Ingen mulighet til å komme seg inn i bygget utan å bli eksponert for røyk.

Ja, er det ikke rart? De står rett ved siden av skiltet med røyking forbudt og damper. Og slett ikke bare ved høyskolen, dette gjelder alle slags innganger til store bygg.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg må nok si at jeg rett og slett ikke har erfaringen med at røyere er så ille jeg. Det er veldig, veldig sjelden jeg synes jeg er eksponert for røyk fra noen. Eller av at det lukter røyk av noen.

Jeg tar høyde for at det kan ha sammenheng med at jeg ikke er så mye ute blant folk, men jeg er jo på butikken og stranda og jobben og sånt jeg også.

Kanskje du ikke har veldig godt uviklet luktesans? Eller rett og slett ikke får noe særlig ubehag av sigarettrøyk?

Jeg er veldig enig med Iset, og opplever daglig at røyk plager meg ute.

Gammel 31-05-09, 10:56   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Njæ, det er ikke min erfaring, i alle fall. Jeg har mer tro på at man har ulik tålegrense for hvor mye røyken plager en. Jeg er særdeles ømfintlig overfor røyk, og blir plaget omtrent overalt ute.
Ja, er det ikke rart? De står rett ved siden av skiltet med røyking forbudt og damper. Og slett ikke bare ved høyskolen, dette gjelder alle slags innganger til store bygg.

Kanskje du ikke har veldig godt uviklet luktesans? Eller rett og slett ikke får noe særlig ubehag av sigarettrøyk?

Jeg er veldig enig med Iset, og opplever daglig at røyk plager meg ute.

Luktesansen min er helt rå, den spotter en åpnet kvikklunsj på hundre meters avstand - utendørs.

Men det er en mulighet at det ikke irriterer meg om jeg går forbi noen som røyker ja. Og dels at jeg ikke er spes mye på hverken ute eller innerestauranter eller andre steder hvor man treffer røykere da.

Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 22:06   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg kjenner mange oppegående røykere, heldigvis. Men det overrasker meg hvor MANGE som ikke tenker seg om, feks. i slike folkemengder. Det var derfor jeg startet denne tråden, nettopp fordi det var så mange det dreide seg om. Jeg fatter det ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.