Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om kommunikasjon i bloggene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-09, 10:38   #21
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kommunikasjon i bloggene

Eksempelvis ville ikke jeg visst noe som helst hvis det i Skilpaddas blogg ble hintet om Veronals utrolige 5 milstur med ungene.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 10:40   #22
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Eksempelvis ville ikke jeg visst noe som helst hvis det i Skilpaddas blogg ble hintet om Veronals utrolige 5 milstur med ungene.

Og der har du en annen fordel med lukkete blogger. Man kan skryte på seg den ene langturen etter den andre.

Gammel 08-07-09, 10:41   #23
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig ny i bloggorama og ikke veldig aktiv heller.
Jeg leser noen blogger, kommenterer i noen og har en egen åpen blogg.
Jeg har tilgang til få blogger, men det er helt greit.
Jeg har ikke lagt merke til noen problemer i fht til stengte og åpne blogger, hinting om noe i en annen blogg osv.
Synes det er helt greit at ikke alle ønsker å blogge åpent om personlige ting.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 10:42   #24
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Og der har du en annen fordel med lukkete blogger. Man kan skryte på seg den ene langturen etter den andre.

Aha, det er det de brukes til!

Jeg har forøvrig ikke noe forhold til bloggene her på FP, ute i den virkelige bloggverden følger jeg derimot opp til flere.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 10:46   #25
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg liker bloggorama. Min blogg er en av de som er nærmest hermetisk lukket. Jeg luker i listen når jeg føler for det av den nette grunn at jeg ikke gidder dele av meg selv om mitt liv til folk som ikke deler av seg selv. Enkelt.

Synes ikke det er noe problem med taushet heller jeg. Jeg er ikke i Monsoon sin blogg til tross for at jeg er treningsjunkie, men hey det er bare fordi de ikke vil ha konkurranse.

Sist redigert av Skvetten : 08-07-09 kl 10:53.
  Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 10:51   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

5) Vi har jo et ganske ferskt eksempel på at informasjon vandrer mellom blogger med forskjellig tilgang. Skilpadda (som har en ganske åpen, men lukket blogg) plukker opp et emne fra Monsoons blogg (som er mer lukket).

Veronal svarte også på denne, men bare for å presisere: Jeg "plukket ikke opp" temaet fra Monsoon - hun hadde spurt i sin blogg om noen kunne være "vikar" mens hun var i utlandet, jeg meldte meg frivillig, og hun sendte meg en SMS i forgårs og spurte om jeg kunne ta det i min blogg. Det er ellers snakk om en uformell treningskonkurranse der deltagerne rapporterer antall minutter pr. uke. (Bare så ingen tror at man risikerer å bli plagiert/outet sånn helt uten videre.)

Gammel 08-07-09, 10:54   #27
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker bloggene bedre og bedre, men jeg blogger lite selv. Jeg føler at jeg ikke får tid til å følge opp min egen blogg med svar o.l, det er lettere å hoppe inn i andres blogger og slenge ut noen kommentarer. Dette medfører at jeg kanskje ikke deler så mye av meg selv, jeg vet ikke?
Jeg aner ikke hvor mange blogger jeg har tilgang til, men jeg tror jeg er i de bloggene jeg vil være i. Jeg har heller aldri opplevd at taushetsplikten er noe problem eller at den brytes, dette har jeg derimot opplevd mer i undergruppene på FP.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 11:28   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva tenker dere om bloggvirksomheten på FP?
Hva tenker dere om å lukke bloggen for noen etter f.eks krangel uten å si i fra til vedkommende?
Kan bloggene virke ekskluderende?
Funker blogger best for moderatorer og andre med omtrent full lesetilgang?
Hva tenker dere om det med taushetsdelen av det med bloggingen og at ting vander mellom blogger hvor det er ulike nivåer av tilgang?

Jeg trives svært godt i Blogorama.

Tilgangslisten min er også dynamisk, jeg har til tider raid av innsnevring, men de har en tendens til å ende med at listen blir mye lengre igjen. Det er ikke pga. krangler med andre brukere, det har mer med at jeg blir paranoid med jevne mellomrom.

Bloggene er ikke noe mer ekskluderende enn M2 og Mayflower-loungen, synes jeg.

Hva vet vel jeg, jeg tror jeg ser en god andel blogger, og føler ikke at jeg går glipp av noe pga. ekskludering, men har ikke tid til å rekke over alt heller.

Jeg tror egentlig ikke det er noe særlig frem og tilbake med hva som skjer i åpne og lukkede blogger, jeg kan slippe noen drypp av egne frustrasjoner i åpne, for eksempel, men er mye mer sutrende og utleverende om meg selv i egen, seff. Det kan for eksempel like gjerne være info man har fra andre kanaler, type IRL ( ), fjesboka eller msn som kan se ut som om det plukkes fra lukket blogg?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 11:30   #29
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tilgang til en mindre blogg nå enn i sta

Gammel 08-07-09, 11:33   #30
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste som bekymrer meg i forhold til dette er at jeg eventuelt går glipp av moroa ett eller annet sted.

Som en som har veldig varierende mulighet til å delta aktivt, har jeg full forståelse for begrenset tilgang enkelte steder. Men er samtidig veldig glad for de tilgangene jeg har der jeg kan følge "gamle venner".

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 11:53   #31
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Bloggene er ikke noe mer ekskluderende enn M2 og , synes jeg.

Det er de vel. M2 er oppnåelig for absolutt alle. Om de bare gidder.

Gammel 08-07-09, 11:54   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er de vel. M2 er oppnåelig for absolutt alle. Om de bare gidder.

Håkkei. Bloggene er mye mindre ekskluderende enn Mayflower.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 12:03   #33
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp.

Gammel 08-07-09, 12:07   #34
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hvdan finner man ut hvilke blogger man har tilgang til?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 12:08   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker blogg jeg. Men jeg bruker det ikke så voldsomt da. Jeg er som regel innom dagens kaffeblogg, og så evt andre blogger som ligger øverst og som vekker litt interesse. (Og som jeg har tilgang til så klart).

Jeg kunne tenkt meg quote jeg også, samt at man som her kan komme til siste leste/skrevet innlegg liksom.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 12:08   #36
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Du får bare opp blogger du har tilgang til om du går inn på Blogger, øverst på siden. Blogger du ikke har tilgang, vises ikke for deg i det hele tatt, annet enn at du kan se at de har en blogg under avataren (der det står antall blogginnlegg).

Gammel 08-07-09, 12:13   #37
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Teller antall man har. Jeg har ikke tilgang til nesten 100 av de 151 bloggene.

Gammel 08-07-09, 12:14   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så dom at jeg ikke vet hva jeg skal telle.

Gammel 08-07-09, 12:15   #39
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Hvis du går inn på den siden som alle bloggene står listet opp. De bloggene du har tilgang til står der.

Gammel 08-07-09, 12:16   #40
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Jeg har visst tilgang til rundt femti blogger. Det ante jeg ikke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.