|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Verste veit eg ikkje, men det første eg tenker på er ei nabofamilie. Jente 5 år og jente 6 år spring omkapp mot bilen "jeg vil sitte framme" hyler begge. "Nei, *lillesøster 3 år* kom først" svarer far. Alle tre jentene sit laust og sleng i bilen kvar gong eg ser dei. Det er kanskje ikkje så sjokkerande at dei same jentene raser rundt på sykkel utan hjelm, gjerne to-tre på kvar sykkel, og har trampoline utan sikkerheitsnett... Min 6 åring kommenterer det stadig til dei (dei er veninner), "det er ikke lov å være mer enn en på en sykkel", "det er ikke lov å være 5 på en trampoline uten nett" osv. Vart litt avsporing dette.
|
|
|
#2 |
|
Drømmer
|
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?2 åring på fanget til bestemor i fremsetet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Det verste jeg har sett var løs høy barnestol (typen plastspisestol) plassert foran i en van. Sånn skulle familien kjøre nedover Europa til hjemlandet, med en far som kjørte som et svin. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glad
|
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?
:shock:
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Vi kjører ikke en meter uten at barna er festet skikkelig. OM jeg skulle funnet på å ikke sette dem fast, så får begge hysterisk anfall - d u k a n j o i k k e k j ø r e u t e n å f e s t e o s s - v i l d u a t v i s k a l DØ e l l e r?!!! |
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Vi har en pakistansk jente i b.hg, og i den familien er bilsikring ikke eksisterende. OK, de kommer fra en annen kultur, men moren er oppvokst i Norge, og burde vite bedre.
|
|
|
|
#7 |
|
Tøff
|
Jeg flirte godt av denne, ja.
|
|
|
#8 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Mor og far på snøscooter med en ett åring og treåring i mellom seg.
|
|
|
#9 |
|
nygift
|
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Vi møtte en bil med en far som kjørte med hjelp fra dattera på ca 3-5 år, på fanget, det som var så vittig var at politiet kjørte foran oss, så de snudde rundt i veien å tok etter, tror ikke de fikk fatt i han, men dere skulle sett tryne på han dom kjørte da han møtte den politibilen.
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Måten mine foreldre reiste på ferie med fem unger, hund og katt på: |
|
|
|
#11 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Så en familie på tur en gang med tre barn, alle var usikkret. Det ene barna hang ut vinduet i fart faktisk, jeg ble her målløs! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg har slutta å bli overrasket jeg. Ser så mye rart. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
oppbevares tørt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Ei jente stående i bilen hengende over faren som kjørte er vel det verste jeg har sett. (midt i sentrum, masse trafikk) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
inn i dimman
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?I barnehagen har jeg stadig sett folk som setter barna sine usikret foran i bilen, det er fullstendig uansvarlig. Har også sett mødre med barna på fanget. Vi har ekstra bilstol i bagasjerommet. Det benyttes når vi har andre barn med oss, eller når storesøster skal sitte på med andre.
|
|
|
#15 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?På vei hjem fra ferie sist lørdag, i venstre felt sneglet det seg en overfylt stasjonsvogn forbi. Vi lå jevnt i fart, så jeg fikk god oversikt på den lille gutten som stakk hodet opp fra bagasjerommet. Der hadde han tydeligvis fått seg et lite rede hvor han kunne sove, midt i mellom stabler av feriebagasje. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg ser enkelte forteller om seg selv og at de f.eks har glemt å feste selene. Det synes jeg faktisk er litt annerledes enn å bevisst unnlate å sikre barnet sitt. Da storebror var baby og brukte babybilstol, kom jeg en gang frem dit jeg skulle og oppdaget til min store forskrekkelse at stolen ikke var satt fast med sikkerhetsselene. Helt utrolig at JEG kunne glemme noe sånt, og det satte en skikkelig støkk i meg. Stolen hadde stått i bilen og jeg hadde satt storebror oppi og festet stolselene. Vanligvis hadde jeg stolen inne og satte han i stolen der, før jeg bar han ut i bilen og festet han med bilselene. Brudd på rutinen var alt som skulle til.
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er helt enig i at det er stor forskjell på å glemme å feste beltet og å bevisst unnlate å ta hensyn til trafikksikkerhet. Det gjør ingen forskjell hvis uhellet er ute, men det er jo ikke så ofte man glemmer å feste beltet.
|
|
|
|
#18 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Om man krasjer blir selvfølgelig skaden like stor, ja.
|
|
|
#19 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?-To biler som fylles med folk. I den ene setter en mor seg bak i bilen med et spedbarn på fanget, samt en ca 3 åring løs ved siden av. I bil to er det 5 voksne, og en løs ca 3 åring på fanget.
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva er verste bilsikring av barn du har sett?Jeg er fremdeles beryktet i en liten landsby på sørsiden av Kreta. Vi skulle ta en lang taxitur på 2 timer. Vi bestilte taxi i god tid, jeg var innom, inspiserte utvalget av barneseter og valgte et forovervendt sete. Snuppa var under 2, så jeg hadde egentlig kvaler nok med dette.
|
|
![]() |
|
|